Pagina 1 van 1

Dinitrol (Jan van Egmond): ervaringen?

BerichtGeplaatst: 23 aug 2005, 18:15
door Mathieu
Wie heeft er ervaring met de Dinitrol-behandeling zoals Jan van Egmond die toepast?
Ik heb op de site gekeken en het ziet er indrukwekkend uit.

BerichtGeplaatst: 23 aug 2005, 21:44
door Mark
Zie deze topic, daar staan wat ervaringen in: www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=878

Ik heb mijn 504 destijds laten inspecteren (jawel Eugene, de rekening en rapport zitten ergens bij je bullen :wink:, als het goed is) en was zeer onder de indruk van zijn professionaliteit. Uit DS-kring heb ik veel goeie verhalen gehoord, eigenlijk blijft geen DS in dagelijks gebruik fatsoenlijk zonder zo'n behandeling. Ons plaatwerk is wel iets beter, maar niet veel...

BerichtGeplaatst: 23 aug 2005, 22:37
door Gilletti
Ben er geweest met mijn 304 voor een intake. Kost 50 euro.
Jan is een kundige man, die aan allerlei details kan zien hoe je auto er aan toe is en zelfs wat ie allemaal heeft meegemaakt.

Ben nu aan het sparen voor de behandeling van ca. 1000 euro.... :-|

Dinitrol

BerichtGeplaatst: 23 aug 2005, 23:25
door Pininfarina504
Nou ja zo'n intake vind het een beetje ver gezocht.
Een vakman ziet in een oogopslag hoe goed of slecht een auto is, alhoewel bij coupe en cabriolet is het vaak iets moeilijker in te schatten.
Van Egmond is natuurlijk best zo'n vakman, maar die zijn er meer en zo verschrikkelijk ingewikkeld is het hele proces nu ook weer niet.
Ik weet ook wel aan iedere vorm van specialisme hangt een prijskaartje, maar hier lijkt het er een beetje alsof een simpele dinititrol behandeling tot een ware vorm van kunst verheven wordt en dat is het zeker niet.
Om een voorbeeld te geven de meneer waar ik meestal mijn auto's breng, werkt voor ongeveer 1/3 van eerder vernoemde prijs, hij verdient er dan natuurlijk ook nog aan, heeft 40 jaar lang bedrijfsmatig niets anders gedaan, werkt heel secuur en conscensieus en is bekend met de in en outs van bijna alle minder courante modellen en types van de verschillende merken.
De prijs die hij hanteert betreft dan wel de prijs voor de behandeling van gezonde,harde en roestvrije auto's, anders heeft het geen zin zegt hij meestal op voorhand.

Dinitrol behandeling

BerichtGeplaatst: 24 aug 2005, 09:20
door Ton de Graaff
Het wordt erg grondig gedaan bij Jan van Egmond. Ik heb nu 2 auto's er laten behandelen een Morris Minor Traveller en mijn huidige Peugeot 203.
De auto wordt eerst ontdaan van alle oude lagen tectyl en vuil zodat gelijk alle slechte plekken zichtbaar worden ( kan wel eens een teleurstelling opleveren). Zelf ben ik tussendoor even wezen kijken hoe hij er kaal uitzag. Er bleek gelukkig maar 1 klein slecht plekje te zitten op het rechter voorscherm (is inmiddels gerepareerd). Daarna is hij voorzien van een dikke laag dinitrol, (hij lekt nog enkele dagen), maar je krijgt garantie op papier dat hij niet verder roest of gaat roesten. Het kost wel een rib (zeg maar ribben) uit mijn lijf. Het schoonmaken zit niet in de prijs en kost extra. Ik was 1700 euro kwijt voor de 203. Maar als je de auto lang denkt te houden is het wel de moeite waard.

Groeten,

Ton de Graaff

BerichtGeplaatst: 24 aug 2005, 09:36
door Jeetje
Hoe lang geldt die garantie dan en waaruit bestaat de garantie?

Mocht er zich tóch nog een (roest)plekje vormen -waar dan ook- wordt dat dan gratis hersteld???

garantie

BerichtGeplaatst: 24 aug 2005, 12:54
door Ton de Graaff
de garantie houdt in : 10 jaar tegen roest. Wel na 1 jaar even een controle laten uitvoeren en daarna ieder 3 jaar een controle. U krijgt een stempelkaart mee die u kan laten afstempelen bij de inspectie.
Aangetroffen roestgaten moet u natuurlijk zelf ergens laten repareren of zelf doen. Jan van Egmond kan natuurlijk ook niet helpen dat er roest onder het vuil of tectyl vandaan komt. U weet wel gelijk of u een kat in de zak heeft gekocht.

Ton de Graaff

BerichtGeplaatst: 24 aug 2005, 22:38
door Mark
Precies, en dat laatste is ook de reden voor die intake. Want er zijn auto's die op het eerste gezicht, ook voor de kenner, wel aardig lijken, maar inwendig toch slecht zijn. De kosten van de intake worden trouwens teruggeven als Van Egmond inderdaad de behandeling uitvoert. Buiten dat is het een erg leuk uitje. De zaterdagen waarop dat gebeurt zijn steevast volgeboekt.

BerichtGeplaatst: 25 aug 2005, 00:09
door Gilletti
Ha Wim, doe mij eens meer info over die andere Dinitrol persoon. :-)
Ik denk dat de 304 wel voldoet aan zijn voorwaarden.

Re: garantie

BerichtGeplaatst: 25 aug 2005, 00:18
door Jeetje
Ton de Graaff schreef:de garantie houdt in : 10 jaar tegen roest. Wel na 1 jaar even een controle laten uitvoeren en daarna ieder 3 jaar een controle. U krijgt een stempelkaart mee die u kan laten afstempelen bij de inspectie.
Aangetroffen roestgaten moet u natuurlijk zelf ergens laten repareren of zelf doen. Jan van Egmond kan natuurlijk ook niet helpen dat er roest onder het vuil of tectyl vandaan komt. U weet wel gelijk of u een kat in de zak heeft gekocht.

Ton de Graaff


Dus als ik het goed begrijp, zal de beste meneer het repareren van een roestplek -waar die dan ook ontstaat- ná de dinitrolbehandeling vergoeden, mits die roestplek er ten tijde van de behandeling (nog) niet zat....

Dát vind ik nogal een ferme uitspraak!

Ik zou wel eens willen zien hoe hij ermee omgaat als er bij een perfect gerestaureerde auto (dus geen roest) na de behandeling binnen een jaar of wat roestbobbeltjes verschijnen...

Zal hij dan de reparatie (nieuwe plaatwerkdelen, laswerk, schuur- en spuitwerk etcetera) vergoeden???

Ik zou dat contract wel eens willen zien dat je krijgt en waarin dat staat!

BerichtGeplaatst: 25 aug 2005, 07:51
door Gilletti
Als roestgevoelige plekken lucht- en vochtdicht worden afgesloten d.m.v. Dinitrol, dan zal het nooit kunnen roesten of erger worden.
Om die garantie ook te kunnen geven zijn denk die controlebeurten nodig. Geen idee eigenlijk of dat gratis is of dat daar ook kosten aan verbonden zijn.

Dinitrol behandeling

BerichtGeplaatst: 25 aug 2005, 10:19
door Pininfarina504
Een dinitrol behandeling zorgt er voor dat de roestvorming vertraagd wordt, helpt aanzienlijk, sluit echter geen roestvorming uit. Is daarom geen wondermiddel er zijn ook nog andere factoren die een rol spelen bij de vorming van roest:kwaliteit en dikte metaal(hoeveelheid schroot),aanwezigheid van plaatsen/ruimtes waar water achter kan blijven,kwaliteit primer etc.

Re: Dinitrol behandeling

BerichtGeplaatst: 25 aug 2005, 20:32
door Gilletti
Wim van Boekel schreef:Een dinitrol behandeling zorgt er voor dat de roestvorming vertraagd wordt, helpt aanzienlijk, sluit echter geen roestvorming uit. Is daarom geen wondermiddel er zijn ook nog andere factoren die een rol spelen bij de vorming van roest:kwaliteit en dikte metaal(hoeveelheid schroot),aanwezigheid van plaatsen/ruimtes waar water achter kan blijven,kwaliteit primer etc.


Zie je wel, ik snapte er dus weer eens niks van. :wink:

Maar welk bedrijf/"mannetje" adviseer je nu?

Dinitrol

BerichtGeplaatst: 14 sep 2005, 13:04
door leo greiner
Ik heb mijn 404 familiaal in 2000 bij JvE laten behandelen. Naderhand zijn we in Drenthe gaan wonen. Toen was de 2CV 1961 aan de beurt. We zijn toen naar Goslinga in Leeuwarden gegaan. Hij heeft toen ook de 404 nog eens geinspecteerd. Dat was schrikken, er waren nogal wat missers. De 404 heeft toen een herhalingbeurt in Leeuwarden gekregen. Over garantie of een bewijs of een kaart is nooit gesproken. Niet bij JvE en niet bij Goslinga.