alternatief voor verchromen...

Plaatwerk, lassen, lakken, kleurnummers, spuiten, bekleding etc.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

alternatief voor verchromen...

Berichtdoor Jeetje » 17 mei 2006, 10:56

Het is op dit forum al eens aan de orde geweest, maar ik dacht dat het wellicht interessant zou zijn om dit even te posten...

Verchromen is duur en niet alle onderdelen van een Peug zijn vaak weer mooi opnieuw te verchromen, zoals verchroomde kunststoffen delen (denk bijvoorbeeld aan de achterlichten van een 404, de voorknippers, de reflectorranden, etcetera). Er is een alternatief! Bovendien is deze optie goedkoper dan (opnieuw) verchromen...

Bij een andere club waar ik actief ben (ik zal geen namen noemen :oops: ) is men nogal te spreken over de resultaten die www.futurepaint.nl behaalt met deze speciale lak.

Het onderdeel wordt gespoten in speciale 'high gloss'-lak met chroom-effect. Het resultaat is verbluffend en bijna niet van hoogwaardige verchroming te onderscheiden...

Hier even wat plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast is behalve 'chroom' nog véééééél meer mogelijk!

Wat dacht je van alu-look, carbon (voor onze oudjes niet erg toepasselijk, maar wel mogelijk), houtlook, etcetera?

Afbeelding

Ik heb verder niets met dit bedrijf, maar ik hoor er heel veel goede geluiden over en wellicht is dit wel een alternatief voor verchromen etcetera...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Steven » 17 mei 2006, 15:21

Hé, dat zou wel reuze interessant zijn voor de achterlichten van de 304 cabrio, maar is deze verf enkel te koop bij deze firma en is die chroomverf ook in spuitbussen te koop en blijft dit mooi??
Ik heb enkele jaren geleden de achterlichten chroom gespoten met een Motip spuitbuis, eerst was het resultaat vrij goed, maar nu na enkele jaren is die verf weer helemaal dof en zou dus opnieuw moeten gedaan worden.
205 CT - 205 automatic - 405 SRi automatic
Isuzu D-max - Fiat 500 Sport - Zighuli 2101 - Lada Niva
Avatar gebruiker
Steven
 
Berichten: 1481
Geregistreerd: 25 jun 2004, 13:03
Woonplaats: Sint-Lievens-Houtem (Belgie)

Berichtdoor Jeetje » 17 mei 2006, 15:48

Ik heb begrepen dat met name het 'verchromen' professioneel moet gebeuren. Zo'n spuitbusje haalt het daar niet bij...

Neem anders gewoon eens even -telefonisch- contact op met het bedrijf. Ze kunnen je wellicht alle info verstrekken die je zou willen! :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor chr. » 18 mei 2006, 20:51

wat misschien goedkoper is maar wat ook werkt en een lange levensduur
heeft is chrome verf van de firma Spectrum uit Mijdrecht.
heb het zelf op mij velgen van m'n 4 :D 6


wat trouwens ook goed gaat is de velgen inspuiten met cocpitspray,
makkelijk schoon te maken en het remslijpsel vreet niet in
Avatar gebruiker
chr.
 
Berichten: 2262
Geregistreerd: 14 aug 2004, 23:32
Woonplaats: iets onder het NAP.


Keer terug naar Carrosserie en interieur

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 28 gasten