Hallo dan! Lang geleden dat ik moest posten maar gelukkig heb ik nu weer reden om om hulp te vragen!
Afgelopen vrijdag Le Peugeot (partner 2001) naar de keuring gebracht en ja hoor.... afgekeurd.
Nieuw bandje erop en weerstand in de stuurinrichting opheffen...
Nou, daar komt ie dan! Welke reden zou er kunnen zijn voor weerstand op de wielen? Ik bedoel dan dat je de auto opkrikt en probeert de wielen van de linker naar de rechter kant te duwen en dit gaat enorm zwaar!
In de keurings garage hadden ze al gekeken naar de rubbers en leidingen en alles scheen goed te zijn. Rubbers had ik vorig jaar allemaal vernieuwd namelijk (wat een pokkeklus was dat)
Op hun aanraden de veerpoot lagers vernieuwd afgelopen zaterdag. Passagierskant was geheel doorgerot dus was wel nodig. (trouwens ook een pokkeklus)
Weerstand is echter maar gedeeltelijk verminderd dus vandaag, omdat ik gek ben op pokkeklusjes, fuseekogels ook maar vernieuwd. Had ze toch liggen dus waarom niet he?
Weerstand is wederom wat verminderd en kan de wielen heen en weer draaien met wat kracht maar ik vraag me af hoeveel weerstand er mag zitten? Kreeg ze vrijdag echt niet in beweging! Moest echt met alles in me duwen en trekken om ze in beweging te krijgen en nu kan ik met enige kracht de wielen weer kantelen maar vraag me af of het genoeg is? Moeten ze heel licht en soepel bewegen? Stuurbekrachtiging is goed en werkt naar behoren. Kan het stuur met platte hand draaien zonder moeite, nooit stuurproblemen gehad of iets in die zin. Nergens geen speling te vinden...
Iemand advies?
Bij voorbaat dank