Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door willem_jacobs » 20 nov 2014, 18:59
Veel lager dan 3500 rpm bij een ongeblazen blok moet je niet gaan hoor... dam rij je hem onder zijn koppel en wordt het geheel juist minder zuinig
-
willem_jacobs
-
- Berichten: 220
- Geregistreerd: 14 nov 2014, 01:32
door Maarten Deen » 21 nov 2014, 07:48
Een 1.6 16V heeft zijn maximum koppel bij 4000 1/min. Dat zal het probleem echt niet zijn hoor. Om op snelheid te blijven is vermogen belangrijker dan koppel.
-
Maarten Deen
- Moderator
-
- Berichten: 568
- Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
- Woonplaats: Helden
-
door Keezx » 21 nov 2014, 11:44
Remco504coupe schreef:Ik heb hier ook wel oren naar
Mijn 306 1.8 8 klepper, ik dacht 103pk, niet traag maar ook niet snel,
draait ook 3500 toeren bij 130, vind ik ook vrij veel, zover trek ik m in de andere versnellingen bijna nooit door.
Hoe laag kun je die toeren bij 130 krijgen zonder dat het onverantwoord is?
Minder dan 2500?
Koppel- en vermogenskromme naast elkaar leggen en je ziet het.
-
Keezx
-
- Berichten: 367
- Geregistreerd: 04 feb 2012, 22:04
door Ilja D'Hont » 22 jan 2016, 14:23
Ik zat hier voor mijn 206 GTI ook aan te denken. Chippen en langere 5de of langere eindoverbrenging.
Welke 5de versnelling past er op een 206 GTI en wat is de over breng daarvan? Weet iemand dit?
-
Ilja D'Hont
-
- Berichten: 2
- Geregistreerd: 22 jan 2016, 14:12
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten