Pagina 1 van 1

504 | APK? lek rubber bij aandrijfas

BerichtGeplaatst: 27 dec 2004, 21:34
door Jerroen
Hoi,

vraagje: laatst constateerde ik dat het rubber om de aandrijfas aan de kant van het wiel bij 1 wiel lek is. Zo te zien zit er vet in en er zit vooralsnog een klein gaatje in waar iets vet uitlekt. Aan de andere kant is hij nog dicht en lijkt het wel alsof het rubber een beetje vacuum getrokken is.

Uit de rapportage over de slechte onderhoudsbeurten van diverse garages op TV werd oa dat rubber aangewezen. Als hij lek was zou de auto niet goedgekeurd worden bij de APK.

Mijn vraag: is dat zo :?:

Zo te zien moet er namelijk nog aardig wat losgehaald worden om dat rubber te kunnen vervangen. Dan kan ik waarschijnlijk op dat moment net zo goed de hulpveren ook aanbrengen.. Handig om er op voorbereid te zijn.

Re: 504 | APK? lek rubber bij aandrijfas

BerichtGeplaatst: 27 dec 2004, 23:45
door Mark
Jerroen schreef:Mijn vraag: is dat zo :?:

Ja dat is zo, je bedoelt de stofhoes die om de kruiskoppeling zit. En dat is idd een afkeurpunt voor de APK.

BerichtGeplaatst: 27 dec 2004, 23:56
door Jerroen
Ok, duidelijk dan weten we dat weer.
Vraag: wat moet er allemaal gebeuren om die hoes te vervangen?

Als dat namelijk veel werk is kan ik beter direct de hulpveren meenemen..

BerichtGeplaatst: 09 jan 2005, 21:20
door Pininfarina504
Stelt niets voor Jeroen, 30 minuten werk,beetje afhankelijk of een en ander gemakkelijk los te krijgen is,zoniet iets meer werk en duurt t iets langer.
Gr,
Wim

BerichtGeplaatst: 06 nov 2005, 17:46
door PeuTriton
Niet veel werk?? Mijn garagist is er toch wel 4 uur mee bezig geweest. Hij was echter huiverig om de remmen aan te raken en heeft dus gekozen om het differentieel los te bouten en te laten hangen, de draagarm los en dan vervolgens flink jutteren en vloeken om net de aandrijfas eruit te kunnen floepen. dat was een dure operatie voor zo'n licht euvel eigenlijk...

Maar dat moet dus ook in 30 minuten kunnen??????????

dan had ik mijn geld dus beter kunnen besteden

BerichtGeplaatst: 06 nov 2005, 20:06
door john
Als je de aandrijfas makkelijk "vrij" kan maken aan de kant van de defecte hoes, is het 5 minuten voor de vervanging van de hoes.
Hoe makkelijk of moeilijk een as uit een oldtimer gaat weet ik helaas niet.

BerichtGeplaatst: 06 nov 2005, 21:33
door Joliet Jake Blues
Ik heb het bij mijn 309 laten doen ann bijde kanten bij be wielen (daar gaan ze ook vrijwel altijd stuk.
Eerst bij de lokale peugeot dealer geweest kost daar een vermogen zo'n E200,- toen naa een goee bovag garage geweest deze deed et gelijk met de APK-keuring (die zat er toch aan te komen) voor E25,- per stuk.

Nu heb ik gezien dat er bij mijn SR ook 1 lek is en laat het weer bij de zelfde garage doen alleen die 1ne hoes kost tussen de 30 en 50 eurie afhangkelijk van hoe makkelijk hij los gaat.

Het is ook niet aanteraden om er mee door te rijden een kameraad van mij heeft dat wel gedaan met een BX 1.6 TGIn heeft zijn Homokeneet er compleet uit gereden en dan word het een stuk prijziger (lees totallos want het was een auto van E100,-)

BerichtGeplaatst: 07 nov 2005, 12:45
door deVreugd
Bij mijn 204 moeten ze ook vervangen worden. Gelukkig heb ik een bevriende apk-keurmeester, die ook al de bodem onder handen neemt voor een zacht prijsje en vervolgens de auto zal keuren en afmelden. Hij had me gewezen op de rubbers en ik vraag dan ook maar of hij ook dat meteen wil vervangen.. :D

hoes lek

BerichtGeplaatst: 09 nov 2005, 15:08
door tinus
Als je nog geen zin hebt in het vervangen van de hoes kan je hem plakken met een fietsband plakje vlak voor de keuring dit is voldoende als de hoes maar dicht is heb dit zelf diverse keren gedaan is wel uitstel van de executie.
succes