roest schokbrekerhuizen

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

roest schokbrekerhuizen

Berichtdoor Arnoud504 » 17 feb 2005, 22:46

Ik ben nieuw op dit forum en heb me hier aangemeld omdat ik binnenkort van plan ben een 504 coupe te kopen. Op het moment heb ik een 504 op het oog. Deze heeft echter roest op de bovenkant van de schokbrekerhuizen aan de voorkant van de auto(waar de schokbreker bevestigd word). Nu is mijn vraag aan jullie of dit kritiek is en of hier dus aan gelast moet worden? Als dit inderdaad het geval is zou ik graag willen weten of hier onderdelen voor te koop zijn.

Alle informatie is welkom,

Bedankt,

Arnoud
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37

Berichtdoor Pepijn » 19 feb 2005, 16:51

Hoi Arnoud,
Hangt er vanaf wat je beoelt met 'roest bovenop de schokbrekerhuizen'.
Als je de motorkap opendoet en dan die twee "molshopen" links en rechts bedoelt waar de veren en schokbrekers aan de carrosserie vastzitten, dan is een beetje vliegroest niet erg. Schoonmaken, Owatrol en aflakken ( ook aan binnenscherm denken !)
Zijn de gaten erin gevallen en ben je bang dat op een keienweg je veerpoten door je motorkap heenkomen dan is ook dat te maken, maar moet je wel (laten ) lassen. Ik weet dat er voor de 404 kant en klare stukken voor zijn, dus dat zal voor een 504 ook wel zo zijn. Kostte, als ik het me goed herinner, ong 400 euro (per twee) om het zaakje te laten repareren bij een oldtimer-lasser.
Succes, pepijn
Pepijn
 
Berichten: 17
Geregistreerd: 21 mei 2004, 20:31
Woonplaats: Mook

Berichtdoor Arnoud504 » 20 feb 2005, 03:15

Pepijn bedankt voor je reactie,

de gaten zijn er idd niet ingevallen, misschien valt het allemaal wel mee dus.

Groet
Arnoud504
 
Berichten: 31
Geregistreerd: 17 feb 2005, 22:37


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten