Upgrade remsysteem 305 + wat vraagjes

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Upgrade remsysteem 305 + wat vraagjes

Berichtdoor 305 GR Break » 23 maart 2005, 23:27

Beste Peugeot liefhebbers,

Ik heb net een Peugeot 305 aangechaft, een 1.6 GR Break uit 1988. Het rem vermogen valt me een beetje tegen, en ik zou hier graag wat aan willen doen.
Ik zat te denk om de remmerij van een 205 GTi te monteren, dus HRC en geventileerde schijven. Nu betwijfel ik alleen of dit op de fuses van de 305 past, iemand hier ervaring mee? Mocht het niet passen kan ik dan gewoon de fusees van een 205 gti overzetten?

Verder heb ik een op havam.nl verschillende PSA modellen met elkaar vergeleken, klopt het de citroën zx en bx de zelfde voortrein (subframe, draagarmen,aandrijfassen en fusees) hebben als de 305? Dit omdat de aandrijfassen ook een beetje speling vertonen en dus op den duur vervangen moeten worden.

Verder hebben mijn beide koplampen schade, in de rechter zit een ster (kleintje, waarschijnlijk door steenslag) en de linker is compleet doormidden geweest, maar weer aan elkaar gelijmd. hij is hier mee door de APK gekomen??? maar betwijfel of me dat volgende keer ook lukt (dacht namelijk zelf dat dit afkeurpunten zijn), ben dus ook opzoek naar 2 koplampen.

Alvast edankt voor de reacties!

Groeten,

Hugo

ps, Hier nog 2 fototje van de 305:
Afbeelding
Afbeelding
Groeten,

Hugo
305 GR Break
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 22 maart 2005, 21:13

Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 12 gasten