Pagina 1 van 1

probleem vervangen dif 504GL

BerichtGeplaatst: 19 mei 2005, 23:01
door L'Animal
Zoals ik in het topic "gierende bak" al gemeld heb, ga ik de differentieel vervangen. Volgens de kenners een makkie. OK. De dif er onderuithalen ging idd makkelijk. Wiel eraf, remklauw losmaken en ophangen, met 4 bouten de complete aandrijfas eruitgetrokken, 6 bouten van de dif los en dan naar achteren trekken. So far so good.

Echter, met het naar achter schuiven van de dif, komt ook de aandrijfas een heel stuk mee naar buiten, en die gaat niet meer terug de buis in?

Verder heeft mijn nieuwe dif (TI uitvoering) een andere flensplaat dan de oude? De oude heeft een centreerring waar de flens van de aandrijfasbuis in valt, de nieuwe heeft een uitwendige centreerring. Verder lijkt alles hetzelfde.

Mijn vragen:
Kunnen deze centreerplaten verwiseld worden?
Hoe krijg ik de aandrijfas weer in de buis geschoven?

Zo zien de flenzen eruit:
Afbeelding
Links de originele, rechts die van een TI dif.

BerichtGeplaatst: 20 mei 2005, 11:46
door Bert
ik denk dat de tussenas van de uitgaande as van de versn,bak afgeschoten is en dat is minder leuk, je kunt proberen om hem er weer op te "friemelen" door met de as te bewegen en tegelijk te duwen, lukt dat niet dan zal je de tussenaskoker aan de versn.bak ook los moeten maken om hem er weer op te krijgen. :cry:

BerichtGeplaatst: 20 mei 2005, 13:34
door deVreugd
Dat lijkt me het betere prutswerk...

Succes Animal!

Differntieel

BerichtGeplaatst: 20 mei 2005, 15:08
door Pininfarina504
Vraag het Frank van Gestel, die weet er veel vanaf.

Re: Differntieel

BerichtGeplaatst: 23 mei 2005, 22:11
door L'Animal
Wim van Boekel schreef:Vraag het Frank van Gestel, die weet er veel vanaf.

Dat is een goed plan, daar heb ik de dif van gekocht!
Ik zal het eens vragen maar ik ben bang dat het idd friemelen wordt!

BerichtGeplaatst: 21 jun 2005, 22:25
door L'Animal
Ik kan mij nu tot de betere friemelaars tellen. De aandrijfas ondersteund met een ijzeren profiel van een wandrek. Dat had blijkbaar precies de goede dikte want na wat wrikken plopte de as in de versnellingsbak! :-)

Verder was het een klusje van niks. Olie erin en rijden. Het geluid is weg dus de dif was idd de oorzaak van het lawaai.
Ik cruise inmiddels weer een paar weken na een veel te lange tijd stilstaan.