Kloink geluid rechtsvoor bij drempel (106)

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Kloink geluid rechtsvoor bij drempel (106)

Berichtdoor Patrick106 » 28 mei 2015, 13:43

Wanneer ik met mijn 106 1.1 Accent uit 1995 een drempel neem, dan klinkt er regelmatig een hard kloink geluid van rechtsvoor.
Ik dacht wellicht de ophanging of schokdempers.
Tijdens de grote beurt de garage laten kijken, maar ze kunnen niets vinden.
Als ik boven de 100 rijdt op een snelweg, dan begint het stuur te trillen.
Kan een kwestie zijn van uitlijnen of uitbalanceren of is er wellicht een verband met de eerder genoemde kwaal?

Klinkt dit bij iemand bekend in de oren?
Patrick106
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 04 dec 2014, 22:16

Re: Kloink geluid rechtsvoor bij drempel (106)

Berichtdoor EH Autoservice » 28 mei 2015, 14:35

Achterste draagarmrubber geeft het beschreven probleem , en is vaak niet te zien bij visuele inspectie buitenaf :idea:

En als een garage iets "niet kan vinden" , dan kijken ze met de ogen dicht of hebben er geen zin in -------> tijd voor een andere garage ?
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Kloink geluid rechtsvoor bij drempel (106)

Berichtdoor Patrick106 » 28 mei 2015, 14:40

Goed punt!

Kan het kwaad?
En is het een dure reparatie?

Ben net een vermogen kwijt aan distributie en remmen vervangen :(
Wacht er dus liever een paar maandjes mee.
Patrick106
 
Berichten: 20
Geregistreerd: 04 dec 2014, 22:16

Re: Kloink geluid rechtsvoor bij drempel (106)

Berichtdoor Bart-Peugeot » 28 mei 2015, 15:07

EH Autoservice schreef:En als een garage iets "niet kan vinden" , dan kijken ze met de ogen dicht of hebben er geen zin in -------> tijd voor een andere garage ?

Ik had dezelfde gedachte. :?

En dat bij "een grote beurt"?! :shock:

EH autoservice kan je misschien wel vertellen hoe lang een professional hier over doet. En of hij het draagarmrubber vervangt, of de hele draagarm.

Als ik het zelf zou doen, zou ik de complete draagarm vervangen. Die heb je al voor dik 50 euro. Die omwisselen kan vrij snel.
Want zelf de draagarm rubbers eruit krijgen en erin persen is zonder het juiste gereedschap een heel gedoe.
Ik heb het wel een keer gedaan met iemand samen. Maar toen hadden we een heel grote bankschroef ter beschikking en iemand die een hulpstukje voor ons kon lassen. Ik zou het thuis dus niet kunnen.
Vandaar dat ik gewoon de complete draagarm vervang. (Voor dat geld heb je dan meteen een nieuwe fuseekogel onder je 106)
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten