storing vering 407 3.0 V6 SW

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

storing vering 407 3.0 V6 SW

Berichtdoor asmond » 19 jun 2015, 14:56

Hallo, ik ben een nieuw lid met meteen een vraagje. Ik ben sinds 3 weken eigenaar van een heerlijke 407 met een sublieme 6 cilinder motor. Meteen na het starten geeft het scherm storing vering weer. Heb hem uit laten lezen en alle veren geven een fout aan. Lijkt mij sterk dat alle veren tegelijk kapot gaan. Bij mijn garage heeft men dit probleem nog niet eerder gehad en kan er verder ook niets over vinden. Tijdens het rijden voelt het aan alsof de vering in de sportstand blijft staan. Lekker strak dat wel maar steeds die storing even in je scherm krijgen is vervelend. Kon al wel wat info vinden van 607 rijders die soortgelijke problemen hebben gehad.

is er iemand die deze ervaring met een 407 heeft of weet wat dit kan zijn ? Jammer om de garage dagen te laten zoeken terwijl hier misschien mensen zijn die hier de gouden tip kunnen geven.

Alvast bedankt.

Asmond de Jong
asmond
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 jun 2015, 14:44

Re: storing vering 407 3.0 V6 SW

Berichtdoor MarcoPeus » 19 jun 2015, 16:53

Breek me de bek niet open.....
Kunnen een aantal dingen zijn. Een paar daarvan heb ik uit eigen ervaring met een 607:
Hoogte sensoren defect of de stangetjes tussen de draagarmen en de sensor
ABS sensor(en)
Schokbreker(s) defect

Jou garage is geen Peugeot dealer denk ik...........? Waarmee is de auto uitgelezen? Diagbox of P2000?
Heb je verder nog storingen of alleen voor de vering?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: storing vering 407 3.0 V6 SW

Berichtdoor asmond » 19 jun 2015, 16:58

Marco,

Uitgelezen bij peugeot dealer wassink in winterswijk. Met een laptop. Verder geen storingen. Van alle veerpoten komen de storingen. Heb het zelf gezien. Ik denk dan dat de electr. eenheid voor de vering defekt zou zijn. Als ik echter het forum nalees dan blijken er meerdere opties te zijn.

Hopen dat er mensen zijn die me kunnen helpen.
asmond
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 19 jun 2015, 14:44


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten