Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers
Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
door Woutr » 09 jul 2015, 21:36
Ik wil zelf de spoorstangeinden (stuurkogels) van mijn 305 vervangen, iemand ervaring hiermee? Handige tips? Ik heb al begrepen dat ik het aantal slagen moet tellen bij het losdraaien
-
Woutr
-
- Berichten: 30
- Geregistreerd: 11 jun 2015, 20:12
door MarcoPeus » 09 jul 2015, 21:52
Je kunt beter de borgmoer die op de draad zit een tikkie losdraaien zodat t spoorstangeind los gedraaid kan worden. Dan leg je de nieuwe ernaast en monteer je de moer zodanig dat ze gelijk liggen (vanaf de kogel gezien) erin draaien, borgen en klaar.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
-
MarcoPeus
-
- Berichten: 7886
- Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
- Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php
door Woutr » 09 jul 2015, 22:50
Goeie tip ook, dank!
-
Woutr
-
- Berichten: 30
- Geregistreerd: 11 jun 2015, 20:12
door EH Autoservice » 10 jul 2015, 09:11
En
altijd uitlijnen na vervanging stuurkogels
Een echt minimale afwijking is voldoende om de sporing dusdanig te verzieken dat en je 305 niet lekker meers tuurt , en je banden scheef af kunnen gaan slijten
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
-
EH Autoservice
-
- Berichten: 1015
- Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
- Woonplaats: Zierikzee
-
Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten