Tik in de 304

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Tik in de 304

Berichtdoor Guyot » 19 okt 2015, 23:11

Daar ben ik met weer een nieuwe uitdaging. Met gereviseerde remmen en door een passerende Marokkaanse ex-monteur (40 jaar monteur geweest en hij kon blindelings alles vinden en zijn overhemd schoon houden zonder de mouwen op te stropen) afgestelde carburateur rijdt de auto een stuk lekkerder.

De laatste tijd valt me wel op dat een tik (klinkt meer als klak, soms kloenk) erger geworden is. Bij intrappen en loslaten van het gaspedaal hoor ik uit de voorkant, volgens mij rechts, een tik. Aangezien het bij optrekken en gas loslaten gebeurt, vermoed ik dat het iets in de ophanging/aandrijving, motorophanging of versnellingsbak is. Ik weet echter te weinig van de techniek om het zelf te kunnen raden.
Kan een van jullie uit mijn beschrijving raden wat het is of me iets laten testen om daar achter te komen?
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34

Re: Tik in de 304

Berichtdoor MarcoPeus » 20 okt 2015, 06:55

Aandrijfas, draagarm, motorsteun, kan van alles zijn. Heb je t adres niet van die Marokkaan?
Zal iets zijn om eens op een brug te bekijken, wringijzer erbij en eens tussen alle rubbers in wringen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Tik in de 304

Berichtdoor Guyot » 24 okt 2015, 20:30

Helaas heb ik zijn adres niet, zou af en toe handig zijn.
Tussen welke rubbers moet ik dan wringen en hoe weet ik of ze goed of slecht zijn? Ik heb in ieder geval helemaal onder de motor ergens redelijk dicht bij het midden een keer een rubber blokje gezien dat ik kan bewegen en die aan de andere kant niet. Als daar metaal tegen metaal komt bij krachten op de motor/aandrijving zou die het weleens kunnen zijn. Ik zal hem binnenkort beter bekijken en evt met foto hier plaatsen
Guyot
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 21 jul 2014, 23:34


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten