Al4 bak storing

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Al4 bak storing

Berichtdoor 2062000 » 11 jun 2016, 12:47

Beste lezers,

ik zal mijn verhaal in het kort proberen uit te leggen.

ik heb een 206 1.4 automaat gekocht uit het bouwjaar 2000. Nadat ik het gassenklephuis en stappenmotor en diverse sensoren heb vervangen bleef het feit bestaan dat de auto van de tweede naar de derde versnelling pas doorschakelt bij 4200 toeren ongeveer.

ik heb bij verschillende garages de bak proberen uit te lezen maar tevergeefs, ze kwamen er gewoon niet in.
er is mij verteld dat er een speciale peugeot software uitleesapparaat aan te pas moet komen. vandaag kwam er iemand niet met een peugeot uitleesapparaat toch erin. hij kreeg de fout code ;100 MULTISCHAKELAAR. POSITIE NIET WAARNEEMBAAR. HIJ HEEFT DEZE FOUTCODE GEWIST maar hij blijft laat doorschakelen. de olie is ook gecheckt en die ziet er schoon uit .

HELP. HEEFT IEMAND AUB EEN IDEE WAT IK MOET DOEN !!!!
2062000
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 jun 2016, 12:30

Re: Al4 bak storing

Berichtdoor EH Autoservice » 11 jun 2016, 18:12

Ideeën , en ervaring , genoeg hier :mrgreen:

Maar ik hou niet zo van binnenstormende mensen die gelijk vragen gaan stellen , en al helemaal niet als ze daarbij ook nog gaan "schreeuwen" :roll:
"Je ne sais pas tout des Peugeot , mais ja'i beaucoup d' experience"
Avatar gebruiker
EH Autoservice
 
Berichten: 1015
Geregistreerd: 12 feb 2011, 17:36
Woonplaats: Zierikzee

Re: Al4 bak storing

Berichtdoor 2062000 » 12 jun 2016, 12:51

Goedemorgen.

Ik begrijp je reactie even. Wat je verstaat onder schreeuwen is radeloosheid naar mijzelf toe. Ik dacht dat ik hier vragen kon stellen mbt peugeot auto's. Ik ben niet op zoek naar vrienden. Dus . Als je geen mededelingen hebt mbt de peugeot zou ik het op prijs stellen om buiten deze topic te blijven. Alvast bedankt.
2062000
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 11 jun 2016, 12:30

Re: Al4 bak storing

Berichtdoor Maarten Deen » 13 jun 2016, 07:46

Dit is toch meer een forum voor klassieke Peugeots. Voor moderne Peugeots zijn er meestal specifieke forums, zoals www.peugeot206club.nl voor de 206.
Avatar gebruiker
Maarten Deen
Moderator
 
Berichten: 568
Geregistreerd: 06 apr 2004, 17:59
Woonplaats: Helden


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 15 gasten