205 1998 koppeling/versnelling kapot? Sloop?

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

205 1998 koppeling/versnelling kapot? Sloop?

Berichtdoor Charliepeugeot » 25 jun 2016, 02:19

Dag forumleden,

Het spijt me dat ik mij en mijn Peugeot niet netjes voorstel. Ik heb een groot probleem en heb jullie hulp nodig. Mijn Peugot 205 uit 1998 met 120.000km op de teller deed het redelijk naar behoren. Tot vandaag. Ik reed, met de wind in de rug, 150km/u en ineens een enorm schrapend, schurend lawaai. Ik dacht dat de uitlaat of de motor over de snelweg schraapte. Eenmaal op de vluchtstrook wou ik hem in zijn vrij zetten maar de koppeling zat helemaal vast in zijn 5. Ineens verslapte die en sloeg de motor af. Er hing niets op de grond en onder de kap zag het er ook normaal uit op eem vreemde geur na. Ik probeerde hem te starten in zijn 1 maar daar schuurde en schraapte hij enorm. Uiteindelijk in zijn twee weer rijdend gekregen. Een tijdje 40km/u gereden en het geluid leek af te nemen. Even zelfs weer 80km/u gereden in zijn 4 maar ineens kwam het enorme lawaai weer terug. Toen weer rustig aan gedaan, moeite met schakelen en alles herhaalde zich. Uiteindelijk heb ik hem thv Amersfoort ergens kunnen plaatsen omdat verder rijden mij niet verstandig leek. Maar wat nu te doen?! Een flinke reparatie is hij (voor mij) niet meer waard. Kan ik (met hulp van handige mannen) het probleem eventueel zelf verhelpen? Moet ik hem naar de sloop brengen voor €100,-? Of is er ergens serieuze belangstellimg voor dit bijna uitgestorven exemplaar en is het slim om hem te koop aan te bieden op bijv MP?

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven. Ik ben er erg ontdaan onder en hoopte hem volgende maand nog door de apk te krijgen. Ik zie jullie reacties graah tegemoet.

Groet Charlie
Charliepeugeot
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 25 jun 2016, 02:02

Re: 205 1998 koppeling/versnelling kapot? Sloop?

Berichtdoor pick~up » 27 jun 2016, 21:09

Hallo Charlie,

Ik heb eventueel wel interesse in de 205 als je besluit hem weg te doen.
Ik denk dat je drukgroep of versnelingsbak kapot is. Dat wel te repareren maar als je het moet laten doen loopt het snel in de papieren.
pick~up
 
Berichten: 610
Geregistreerd: 20 jun 2004, 20:52


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten