Tikkend / knappend geluid bij Peugeot Partner

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Tikkend / knappend geluid bij Peugeot Partner

Berichtdoor conduzco » 04 aug 2016, 22:02

Hallo, ik ben nieuw op dit forum, ik wil graag mijn probleem aan jullie voorleggen, ik heb een probleem met een Partner 2007, benzine 1,6 110.000 km.
Al bijna 1 jaar en zo`n 10.000 km hoor ik een tikkend/ knakkend geluid rechts voor, eerst heel zacht en soms , nu zo langzamerhand luider en bijna altijd te horen.
In de Renault viertjes die ik vroeger had was dat het onmiskenbare geluid van een kapotte homokineet.
Echter als ik nu de Partner opkrik kan ik met de hand helemaal niets horen of voelen, alles ziet er keurig uit en voelt spelingloos etc.
Ook als ik de auto op blokken zet en de wielen laat draaien is er helemaal niets verkeerds te horen.

Het is wat moeilijk te bepalen maar ik denk dat het geluid snelheids afhankelijk is, zeker niet bochtafhankelijk, het best te horen bij lage snelheid.
Ik kan niet goed bepalen of er altijd invloed is van al of niet ruw wegdek.

Met een mini microfoontje, geplakt op diverse plaatsen rondom koppeling, aandrijfas, wiellager, schokbreker etc. heb ik geprobeerd de bron op te sporen (daarmee al eerder succes gehad bij het localiseren van een ander probleem) maar er is nergens iets te horen, anders dan normale (motor)geluiden.

Lastig te bepalen hoelang je hiermee door kunt rijden, het blijkt , hoe langer hoe harder het geluid wordt en mogelijk beter te localiseren, maar ja...
Heeft iemand een idee?
Alvast bedankt, Groeten, G.
conduzco
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 aug 2016, 21:23

Re: Tikkend / knappend geluid bij Peugeot Partner

Berichtdoor jerilo » 04 aug 2016, 22:38

Laat de auto gewoon op zijn wielen staan en draai het stuur van links naar rechts, laat iemand anders de veer op dat moment beet houden en dan goed voelen of de veer niet een beetje verspringt. Ik zit namelijk aan het bovenste veerpootlager te denken.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Tikkend / knappend geluid bij Peugeot Partner

Berichtdoor conduzco » 05 aug 2016, 20:13

Ja bedankt, ga ik doen. G.
conduzco
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 aug 2016, 21:23

Re: Tikkend / knappend geluid bij Peugeot Partner

Berichtdoor conduzco » 11 aug 2016, 10:03

Probleem is opgelost, bleek toch de stabilisatorstang te zijn dus valt mee.
conduzco
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 04 aug 2016, 21:23


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten