J7 Remschoen klemt

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

J7 Remschoen klemt

Berichtdoor Sapeur_pompier » 18 dec 2016, 04:35

hoi,

sinds dinsdag heb ik een J7, prachtige bus. erg blij !
remmen zijn erg slecht. ik ben maar begonnen met het inspecteren van de achterremmen. deze lopen aan. ik wilde de remschoenen eraf halen, helaas is dat nog niet gelukt. met flink wat geduld, een rubber hamer, blokjes en zelfs een grote poelietrekker kreeg ik hem er niet af. ik heb toch nergens stelnokjes over het hoofd gezien? ik kon deze nergens vinden.
morgen ga ik weer een poging wagen, tips?

groet Max.
Sapeur_pompier
 
Berichten: 14
Geregistreerd: 27 nov 2016, 22:34

Re: J7 Remschoen klemt

Berichtdoor 403diesel » 19 dec 2016, 01:40

Remmen zijn toch wel een beetje het stiefkindje van de J7.
De oudere typen hebben stelnokken op de achterplaat waarmee je de schoenen terug kunt stellen. De nieuwere typen hebben een zelfstellend mechanisme. Er zal een sleuf ergens in de achterplaat zitten zodat je deze stelinrichting kunt deblokkeren. Zelf nog niet nodig gehad om de tromnels eraf te krijgen.
De reden dat de remmen blijven hangen kan bijvoorbeeld zijn dat de cilinders vast zitten of dat er druk op het systeem blijft staan door onder andere een slecht werkende / afgestelde remkracht verdeler.

Je zou eens kunnen proberen of de remmen loskomen als je ontluchtingsnippel even open draait.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten