terugbrengen toerental 504 break L (1,8)

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

terugbrengen toerental 504 break L (1,8)

Berichtdoor RobValk » 13 sep 2005, 16:17

Help

Mijn 504 1.8 break L uit '73 (stuurversnelling) maakt vanaf 100 km/h erg veel toeren.
Dit heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat de auto voor 'werken' gemaakt is en minder voor het rijden van lange afstanden (pignon/kroonwielverh. 9/38, type PB1).
De eenvoudigste oplossing is rustiger rijden, maar tussen de vrachtwagens blijven hangen vind ik geen goed plan.
110 a 120 km/h is de streefsnelheid.
Hogere banden is geen optie, een andere bak (BA 7 5) vergt behoorlijke aanpassingen - heb ik me laten vertellen.

Vraag:
Hoe krijg ik - zonder dat ik een week moet knutselen en/of 'de boot moet verkopen' - het toerental omlaag?
Een achteras van een familiale plaatsen (pignon/kroonwielverh. 9/37, type PB1)?
Of juist die van een sedan L (9/35, type PB1)?
Trekt een 1.8 motor dat nog?

Wie heeft ideeen/ ervaring?

Rob
www.peusjoo.nl
(www.peugeot504.nl doet 't ook)
Avatar gebruiker
RobValk
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 sep 2005, 16:14
Woonplaats: Enschede

Berichtdoor Ivo van Duijn » 17 okt 2005, 21:02

onder mijn 404 break ook met 1800 moter het diff van een 504 ti gezet.
Dit is een fantastische combinatie qua trekkracht en toeren op snelweg .
tandwielen hebben verhouding van 3.6 geloof ik
Ivo van Duijn
 
Berichten: 67
Geregistreerd: 07 mei 2004, 17:49
Woonplaats: Utrecht

Berichtdoor RobValk » 15 jan 2007, 18:47

Diff. van 504 SR uit '79 geplaatst.
Rijdt aanzienlijk rustiger.
Missie geslaagd.
Avatar gebruiker
RobValk
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 12 sep 2005, 16:14
Woonplaats: Enschede


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten

cron