(liever) nooit meer Hydrovac

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

(liever) nooit meer Hydrovac

Berichtdoor geestschrijver » 03 aug 2004, 10:41

Ik heb twee 404's met hydrovac rembekrachtiger gehad: die vond ik erg moeilijk te doseren (hoewel het uiteindelijk went) en ik had er ook - althans in mijn herinnering - altijd problemen mee (lekkage, soms deden ze ineens bijna niets). Ook heb ik er een met schijfremmen gehad (althans: dat dacht ik. Het is alweer heel wat jaartjes geleden). Die vond ik toch een heel stuk prettiger remmen.

Ik ben nu drie en een half jaar 404-loos en zou er graag weer een hebben. Het zal nog wel even duren maar ik kijk alvast een beetje rond. Het moet er een zijn zonder hydrovac. Mijn vraag: vanaf welk bouwjaar is de 404 uitgerust met schijfremmen?
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Gilletti » 03 aug 2004, 14:13

De door jou genoemde problemen komen me bekend voor... :?
Maar ik doe toch niet graag mij coupé daarvoor weer weg.

Heeft een 404 niet altijd trommels i.p.v. schijven gehad?
Klassiek: 403 berline 1961 Bleu Amiral - 404 automatique 1969 Vert Fusain
Jonkies: 406 coupé V6 Pack 2003 Rouge Lucifer - 3008 GT-line 2017 Metallic Copper
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4076
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor Jeetje » 03 aug 2004, 14:31

Kennelijk niet, al heb ik er geen verstand van....

Deze advertentie kwam ik op Marktplaats tegen:

€ 2.400,00
Beschrijving: Peugeot 404

Bouwjaar 1972
In de bekende kleur: bordeaux rood

De auto is compleet, goed werkend en goed onderhouden. Er is in de loop van de tijd veel aan vernieuwd. De auto staat binnen gestald.
De 404 wordt als 2e auto gebruikt, maar is zeer geschikt voor dagelijks vervoer. 2 jaar geleden gekocht bij Karel Verhoeven - Haaren
Het interieur is compleet. De carrosserie is netjes en de bodem is absoluut hard. 3-punts gordels voorin. Echt een oldtimer om gewoon mee te rijden.

Laatste serie van het type 404, dus:
- schijfremmen voor (onderhoudsvriendelijk)
- wisselstroomdynamo

APK t/m 15/12/04
Taxatie jan. ’03: Eur 4250,- (Steijn sportscars taxaties)

Vanwege iets verweerde lak op het dak nu aanbieding:
Prijs: EUR 2400,-


Deze auto heeft dus schijfremmen (aan de voorzijde).... Kennelijk....
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
Moderator
 
Berichten: 4246
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Gilletti » 03 aug 2004, 14:35

OK, weer wat geleerd. :)
Klassiek: 403 berline 1961 Bleu Amiral - 404 automatique 1969 Vert Fusain
Jonkies: 406 coupé V6 Pack 2003 Rouge Lucifer - 3008 GT-line 2017 Metallic Copper
Avatar gebruiker
Gilletti
 
Berichten: 4076
Geregistreerd: 17 jun 2004, 22:35
Woonplaats: Mijdrecht

Berichtdoor geestschrijver » 03 aug 2004, 14:53

Ja, zo zat het: schijven voor, trommels achter. Ik heb er precies zoeen gehad. Lijkt me een leuke auto trouwens, maar ik heb nog geen geld.

Blijkbaar hadden ze in '68 dus nog wel hydrovac... jammer, ik had een leuke 68-er op het oog. Maar die is natuurlijk allang verkocht als ik zover ben...
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor 404 » 03 aug 2004, 15:50

Vanaf 1968 werden schijfremmen voor toegepast. Ik zou die auto toch even bekijken of vraag het even.
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor geestschrijver » 03 aug 2004, 16:00

404 schreef:Vanaf 1968 werden schijfremmen voor toegepast.


Kijk eens aan!
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor Mockenrue » 03 aug 2004, 16:57

404 schreef:Vanaf 1968 werden schijfremmen voor toegepast.


Volgens mij niet alle types.

En kijk eens goed op de deur van deze vrachtauto:

Afbeelding
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2463
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Veghel

Berichtdoor geestschrijver » 03 aug 2004, 17:03

die is zeker van na '68...

Het type waar mijn oog op is gevallen is een berline SL van '68. Ik heb al een mailtje gestuurd maar ik denk dat ze op vakantie zijn.
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht

Berichtdoor 404 » 03 aug 2004, 23:09

Mockenrue schreef:
404 schreef:Vanaf 1968 werden schijfremmen voor toegepast.


Volgens mij niet alle types.

En kijk eens goed op de deur van deze vrachtauto:

Afbeelding

:lol: leuke foto!

Ik heb het over de sedans van 1968, deze waren radicaal anders dan de voorgaande typen. Ze hadden schijfremmen voor, andere bumpers, ander interieur, vierkante reflektors achter, andere bedrading, andere startmotor en dynamo en hydraulische koppeling (wat ze beter niet hadden kunnen doen :roll:)
Ook de bak was anders, deze had een "normaal" schakelpatroon.
Aleen het model 404-8 ( weet ik niet helemaal zeker) en de commerciale en de pick-up hadden nog trommelremmen
Trouwens, ik meen me te herinneren dat de laatste SL in 1968 ook schijfremmen had, maar zeker ben ik niet! Ga gewoon even kijken!
404
 
Berichten: 888
Geregistreerd: 02 apr 2004, 21:14

Berichtdoor Mockenrue » 05 aug 2004, 22:03

Schijfremmen voor - Navraag gedaan:

Vanaf modeljaar 1967 voor de USA export uitvoeringen + de 404/8 Comfort.

Vanaf modeljaar 1969 voor alle benzine Sedans.
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2463
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Veghel

Berichtdoor geestschrijver » 05 aug 2004, 22:50

Mockenrue schreef:Vanaf modeljaar 1969 voor alle benzine Sedans.


De aanbieder van de SL van '68 - overigens inmiddels verkocht - kwam al met hetzelfde verhaal. Een break van '67 uit de VS, werd die ook niet ergens aangeboden?
Ik hoef geen onderschrift
Avatar gebruiker
geestschrijver
 
Berichten: 57
Geregistreerd: 18 jul 2004, 20:34
Woonplaats: Dordrecht


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast