versnellingsbak J9 in j7

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

versnellingsbak J9 in j7

Berichtdoor j71977 » 16 aug 2004, 14:10

Weet er iemand of het mogelijk is om een j9 versnellingsbak in een j7 (bezine, pz10 1600)(bouwjaar 1977) te steken?
Dit om 5 versnellingen te hebben i.p.v. 4...
Mark
j71977
 
Berichten: 4
Geregistreerd: 16 aug 2004, 13:48
Woonplaats: Gent België

Berichtdoor Freek » 17 aug 2004, 16:53

Afgezien van de vraag of het kan (volgens mij wel, maar niet zeker) is het de vraag of je er wat aan hebt! Zeker de 1600 heeft niet veel power over, mij lijkt dat de fut er in zijn 5 wel helemaal uit is. Misschien dan leuker, als je toch sleutelt, om ook een wat zwaardere motor in te bouwen.
Freek
 
Berichten: 148
Geregistreerd: 31 maart 2004, 00:01
Woonplaats: Nieuwe Pekela, Groningen

Berichtdoor jos overvliet » 17 aug 2004, 23:07

Jaaaaaa daar gaan we weer, het is zeker mogenlijk,ik heb dit al een antal keren gedaan en het past zonder broblemen.
Alleen de km teller gever in de bak moet je omzetten,daar er een andere kabelaansluiting op zit.
vervolgens geeft de km teller +- 50% te weinig aan, dus als je 90kmh rijd geeft de teller 60 aan.
Met een stikker op je klok geplakt kan je dit (voor de apk) opvangen.
maaaar, 1600cc is wel wat mager voor zo,n 5bak.
normaal zit er een 2 ltr voor en dan word de top zn, 130 kmh.
sterkte ------jos-----
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Tiemen » 07 sep 2004, 11:24

Jos, is een vijfbak in combinatie met een 1800 beter te doen, of scheelt dit te weinig? En valt er nog een beetje aan vijfbakken te komen in Nederland?

Groeten, Tiemen
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13

versnellingsbak

Berichtdoor jos overvliet » 14 sep 2004, 22:35

Beste TIEMEN.
Ook hier is niet of nauwelijks aan een 5 bak te komen,en als er al een te koop is dan zijn ze knap duur.
2 ltr motor met 5bak kost dan zo n 1500 a2000 euro !!!.
Dat is dus niet leuk meer.
Maar je krijgt dan de rest van de auto erbij.
vr. gr. jos.
een peugeot roest niet , maar keert terug naar de natuur en deze dan "" een peugeot beschikt over ongekende krachten maar ,god bewaar me, ik kan ze niet vinden"" """"JOS""""
jos overvliet
 
Berichten: 138
Geregistreerd: 13 jun 2004, 21:36
Woonplaats: varsselder

Berichtdoor Tiemen » 15 sep 2004, 01:52

Ok, bedankt Jos, dan zal ik het voorlopig maar zo laten in mijn J7, en vooral op zoek gaan naar methoden om het geluidsniveau omlaag te krijgen.

Groeten,

Tiemen
Tiemen
 
Berichten: 83
Geregistreerd: 15 mei 2004, 17:13

Berichtdoor Ed » 17 sep 2004, 21:23

als je het geluidsniveau omlaag wil brengen zijn er tegenwoordig goede mogelijkheden. Als je op internet eens naar Noisekiller kijkt (http://www.noisekiller.co.uk/home.htm) vindt je echt goed spul. Ik heb er laatst naar gevraagd bij een camperbouwer. Deze heeft toen gebeld naar de nederlandse importeur en er zouden sets zijn voor de j7 en j9! Ik vraag me af of hij niet de J5 bedoelde maar wie weet. Een deel van het materiaal is merkonafhankelijk (verf en looddeken voor op de motor).
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten