remvoeringen J7C 1969 voor (trommelremmen)

Versnellingsbakken, transmissie, aandrijfassen, koppelingen, stuurinrichting, remmen, wielophanging, lagers

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

remvoeringen J7C 1969 voor (trommelremmen)

Berichtdoor Ed » 07 sep 2004, 20:04

Helaas kwamen ons busje niet door de APK. Alles was prima, behalve de voorremmen. De remvoeringen voor vertoonden scheurtjes en zaten ietsje los. Ook lekte er een remcylinder. Dat laatste kon de dealer wel leveren, de voeringen niet. Ook Peugeot Frankrijk levert ze niet meer. Ko de Fouw levert ze misschien wel, maar dat is nog niet zeker. Heeft iemand een idee waar ik nog vier goede voeringen kan krijgen????? (het gaat om onderdeelnummer 4238.91, breedte 63 mm) :( [/u]
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Re: remvoeringen J7C 1969 voor (trommelremmen)

Berichtdoor Mark » 07 sep 2004, 23:18

Ed schreef:het gaat om onderdeelnummer 4238.91, breedte 63 mm) :(

Bij reserve-onderdelen bij de bus zaten toch ook voeringen, maar die zijn van de achterremmen??? Wellicht kan Jos Overvliet je helpen (aan voeringen of anders een adres)???
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor IHD » 07 sep 2004, 23:46

Misschien in Nagele, Peugeot-sloop?
Avatar gebruiker
IHD
 
Berichten: 97
Geregistreerd: 23 aug 2004, 23:10
Woonplaats: Meppel

Berichtdoor Jeetje » 08 sep 2004, 00:30

Eeeeehhhh... Hier ben ik weer...

Ons slopertje uit 1969 (Q-bus) heeft 4 jaar geleden nieuwe remvoeringen gekregen. Die heeft ook trommels rondom. Ook zijn er toen nieuwe remcilinders geplaatst en een nieuwe remkrachtverdeler (of remdrukverdeler; dat ding in de rechter achterwielkast).

Sinds de betreffende remvoeringen zijn gemonteerd is er -schat ik- hooguit zo´n 5.000 km mee gereden...

Als je interesse hebt, kun je ze komen demonteren. Over de prijs worden we het wel eens, daar ben ik van overtuigd. Ik streef ernaar om onze J7´s op de weg te houden. We zijn er om elkaar te helpen nietwaar?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

remvoeringen en cylinders voor

Berichtdoor Ed » 08 sep 2004, 12:20

Mark, de voeringen waren inderdaad voor achter en die remmen nog prima. helaas dus.
Jeetje, Ko de Fouw kon ook niets meer leveren dus als het kan zou ik graag van je aanbod gebruik maken. Ook de remcylinder is door peugeot niet uitgeleverd, dus die wil ik ook wel graag demonteren. Kunnen we via een pb-tje iets afspreken?
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Re: remvoeringen en cylinders voor

Berichtdoor Mark » 12 sep 2004, 23:11

Ed schreef:Mark, de voeringen waren inderdaad voor achter en die remmen nog prima. helaas dus.
Jeetje, Ko de Fouw kon ook niets meer leveren dus als het kan zou ik graag van je aanbod gebruik maken. Ook de remcylinder is door peugeot niet uitgeleverd, dus die wil ik ook wel graag demonteren. Kunnen we via een pb-tje iets afspreken?

Inmiddels gelukt, neem ik aan, want anders zoeken we (met z'n allen) verder :!:
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16

Berichtdoor Jeetje » 12 sep 2004, 23:36

Ed is vrijdagavond de remmen onder ons oude busje uit komen halen. Een en ander verliep niet volgens plan; de trommels zaten na 3 jaar stilstaan toch vaster dan gedacht en bovendien was het bevestigingssysteem anders dan bij de bus van Ed.

Uiteindelijk heeft hij de complete trommels eronderuit gesloopt.

Ik hoop nu inderdaad dat de remvoeringen die erin zaten nog goed waren. We konden wel zien dat er een nieuwe remcilinder was geplaatst en nieuwe remslangen, maar of de remschoenen ook nog goed waren...

We zijn dit weekend weggeweest met Jeetje en we wilden naar Friesland. Dat hebben we niet gered. Het is uiteindelijk Naarden geworden..

Ik ben nu ook best benieuwd of het allemaal nog is gelukt...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Ed » 17 sep 2004, 21:14

Antoine,

de trommels thuis opengemaakt, en ja hoor, ze waren net iets anders en niet uitruilbaar. Met de Subaru (of is dat een vies woord, rijdt wel goed hoor) afgelopen week toch nog op vakantie geweest.
Nu net weer verder met puzzelen gegaan. Ko de fouw kon een set van vier cylinders leveren maar dat moest 600 euro ex kosten. Dat was ons net ietsje teveel. Dus de oude cylinders van onze bus opengehaald en de vrije nieuwe van antoines donorbus. Blijken de binnenwerken identiek te zijn. Ik ben nu mijn oude cylinders aan het renoveren met de vrij nieuwe binnenwerken. De remvoeringen zijn inmiddels nieuwe gelakt en van nieuwe voeringen voorzien. Alles komt dus toch nog op zijn pootjes. Hopelijk is alles klaar voor Steggerda.....
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Ed » 17 sep 2004, 21:26

Antoine,

zoals je al kon begrijpen denk ik waren jouw remvoeringen niet goed meer, ze waren bijna versleten. Maar de cylinders waren ( de eerste twee inde ieder geval puik van binnen!!
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 17 sep 2004, 23:36

Fijn om te horen dat je in ieder geval iets hebt kunnen gebruiken en dat de hele operatie dus niet helemaal voor noppes is geweest.

Het blijkt dus dat destijds de cilinders zijn vervangen en niet de remvoeringen... Ik wist dat er wat vernieuwd was, maar wat precies...

Toen je eraan bezig was, begon ik te twijfelen, terwijl ik 't eerst vrij zeker wist.

Maar goed. Gelukkig kun je de cilinders wel gebruiken.

Succes!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Ed » 21 sep 2004, 21:05

Vorige week de oude remcylinders laten honen zodat de binnenwerken van jeetje zijn donorbus in een goed huis zouden komen en er geen lekkage door groeven kon ontstaan. Blijkt vandaag na het stralen dat een van de cylinders een scheurtje heeft en onbruikbaar is. Murphy is met ons !
HELP ! heeft iemand nog een oude remcylinder liggen (onderdeelnummer 4401.33, aansluitingen : onderaan 1 en 1 aan de achterzijde)
Anders wordt het toch ombouwen naar schijven, en dat is wel mogelijk maar ook een hele klus!
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

sloopertje

Berichtdoor rovado » 03 okt 2004, 11:41

Hoi Ed,
Dit is Rogier, we hebben elkaar gisteren ontmoet bij koos die een J7 heeft staan die gesloopt mag worden. (Als er nog geinteresseerden zijn dan moeten die maar even reageren. )
Je bent zeker al druk bezig met de spullen in te bouwen? Ik ga zo ook even aan de slag. Succes!! Rovado
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Ed » 03 okt 2004, 19:17

Hoi Rogier

Om eerlijk te zijn heb ik nog niets ermee gedaan. Gisteren pas laat thuis en vandaag ook de hele dag weg geweest. Maar deze week gaat de boel er zeker in. Ik ben al "over tijd" voor de apk dus het wordt ook wel tijd. Heel thuis gekomen met jullie spullen? Ik zal van de week ook even een foto mailen van onze bus.
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Mark » 20 jan 2005, 18:58

Ed schreef:Maar deze week gaat de boel er zeker in. Ik ben al "over tijd" voor de apk dus het wordt ook wel tijd.

Eigenlijk best benieuwd hoe e.e.a. is afgelopen. Goed hopen we natuurlijk :!:

Groeten,
Mark
Avatar gebruiker
Mark
 
Berichten: 2979
Geregistreerd: 17 maart 2004, 23:16


Keer terug naar Aandrijving, koppeling, wielophanging, besturing en remmen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten