gisteren kwam ik met mijn '62er 404 tijdens een gigantische stortbui er achter dat mijn accu niet meer bij laad...
lampen, ruitenwissers, blower allemaal tegelijk aan en de laadstroommeter staat ver in de min (-10Amp?)
Ik kwam er wel mee thuis maar toen ik om even te testen wilde herstarten was het alleen klik, klik... accu leeg.
Inmiddels al even gekeken of de V-riem wel strak genoeg stond. Dat was zo.
Accu kabels ook goed vast.
Dus de accu maar aan de lader gehangen.
Vanmorgen weer nara 't werk gereden, zonder electrische afnemers. Ook dan zit de naald van de meter in de min. Niet veel maar toch iets (vanwege de ontsteking)
Mijn auto heeft nog een dynamo (dus geen alternator)
Nu heb ik op het dashboard links boven een plek waar een rood lampje zou kunnen zitten. Zou dat het laadlampje kunnen zijn? (zie rode pijl)
Of zit deze er niet op omdat er toch al een laadstroommeter in het dash zit?
Als ik het contact aan zet maar nog niet start dan zie ik alleen maar een oliedruk lampje (in de brandstofmeter), die gaat normaal uit als ik start.
Maar ik zie dus nergens een laadstroom lampje dat uit zou moeten gaan als de moter eenmaal draait.
als er een laadlampje hoort te zijn, zit deze dan direct in het laadcircuit? (exciter wire?) M.a.w. als dat lampje kapot zou zijn, kan de dynamo dan nog wel laden?
En zit er op zo'n oud dynamo systeem ook een spanningsregelaar? Zo ja, waar zit deze dan?