Storing richtingaanwijzer Expert

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Storing richtingaanwijzer Expert

Berichtdoor EvertB » 23 nov 2014, 17:33

Mijn Expert heeft een vreemde storing tijdens het richting aangeven naar rechts. Als ik tijdens het rijden richting naar rechts aangeef werkt de richtingaanwijzer achter niet en knippert hij voor snel (alsof er een kapot lampje is). Als ik langzamer rij begint hij achter ook weer mee te knipperen.
Als ik langzaam rij of stil sta is dit probleem niet aanwezig en werkt alles goed!
Dit is een vervelende storing en mijn dealer kan niks vinden omdat ze de computer uitlezen als hij stilstaat en dan dus alles gewoon werkt. :(
De storing is er alleen maar bij richting aangeven naar rechts, links werkt altijd goed..
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
EvertB
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 nov 2014, 17:09

Re: Storing richtingaanwijzer Expert

Berichtdoor MarcoPeus » 23 nov 2014, 21:00

Ook goeiedag en welkom op dit forum. Leuk dat je je hebt aangemeld en jezelf even voorstelt :oops:
Over welke Expert hebben we t? 1e model voor of na facelift of 2e model voor of na facelift, m.a.w. welk bouwjaar.
Typisch dat de dealer niks kan vinden. Zonder uitlees apparatuur kunnen ze ook niks meer tegenwoordig lijkt t wel. Echt storing zoeken kan alleen die ene oude rot in t vak van boven de 50 schijnbaar. De rest lijkt alleen maar onderdelen te kunnen wisselen, doet de auto 't daarna niet meer dan weten ze 't ook niet meer.
Ik zou eens het achterlicht eens demonteren en alle contacten van de peertjes eens goed schoonmaken/opschuren. Heeft de auto een trekhaak? Hoe zitten de kabels van de trekhaakdoos verbonden aan de autobedrading? Scotchblokjes?? Gooi die dan maar weg en soldeer die handel eens goed door.
Meet ook eens of je goeie massa hebt vanaf de lampjes naar de carrosserie. Geen goeie? Dan gewoon even een nieuwe draad leggen.

Zomaar even wat ideeën.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Storing richtingaanwijzer Expert

Berichtdoor jerilo » 24 nov 2014, 09:07

En als het een expert II is dan zijn de lampfittingen ook een probleem samen met de stekker. Geen andere lampen kapot?

Vorige week een nieuwe boxer gehad met verlichtingsproblemen achter maar bleek aan de voorkant een stadslampje kapot te zijn.

En inderdaad ze hangen tegenwoordig gelijk die computer aan de auto. Ik weet wel dat alles via een centrale computer geregeld is in de auto maar zulke storingen blijft in mijn ogen nog altijd iets simpels zoals ook al in de vorige post is aangegeven. Lampje, bedrading, slecht contact enz......
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Storing richtingaanwijzer Expert

Berichtdoor EvertB » 17 dec 2014, 15:53

Bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad niet netjes van mijzelf dat ik mij niet voorgesteld heb :wink: Mijn naam is Evert Bergsma en ik ben een zelfstandig ondernemer uit Drachten. Ik heb het erg druk en daarom reageer ik nu ook pas na zo'n lange tijd...
Maar ik heb het probleem waarschijnlijk gevonden :D Het stekkertje waarmee het achterlicht is aangesloten had wat oxidatie bij de massadraad! Na dit te hebben schoongemaakt werkt de richtingaanwijzer nu weer goed :!:
Vind ik het nog wel vreemd dat de massaverbinding geoxideerd is maar het werkt nu weer in ieder geval! In de gaten houden dus maar...

Groeten, Evert Bergsma
EvertB
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 23 nov 2014, 17:09

Re: Storing richtingaanwijzer Expert

Berichtdoor MarcoPeus » 17 dec 2014, 17:55

Mooi zo, en gevonden zonder uitleesapparatuur! :mrgreen:
Kan toch altijd dat een contact vuil/geoxideerd is. Hoeft maar wat water bij te komen en t is prijs.
Klein beetje overgangsweerstand op de stekker werkt ook al tegen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten