Peugeot206 cc HELP

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot206 cc HELP

Berichtdoor peugeot206cc » 28 feb 2015, 14:36

Hallo. Ik ben nieuw hier en ben benieuwd of iemand mij verder kan helpen.

Ik heb een peugeot 206 cc 1.6 uit 2006. Ik rijd deze auto nu 2 jaar zonder problemen. Nu wilde ik deze laatst starten en kreeg ik de melding engine immobilizer fault. Heel lang vanalles geprobeerd acu losgekoppeld etc. Maar melding bleef. We hebben de auto naar de garage gesleept. De monteur keek even en opeens starten hij weer. Nou niks aan de hand wij weer terug. Volgende dag hetzelfde. Na het slepen startte die weer bij de monteur. Maar nu besloten we hem te laten uitlezen. Enige foutmelding die naar boven kwam was dat er iets was met mijn nokkenassenor. Vervolgens was die melding ook weer weg en zou mijn contact wat los zitten waardoor mijn sleutel niet herkend werd. Nou na een week kreeg ik dat pas te horen. Vervolgens heeft de monteur nog wat checks gedaan en kwam hij met het verhaal dat er iets kapot is aan mijn motorcomputer. Opsturen duurt 1 week en motorcomputer checken alleen al 100 euro. ALS hij gerepareerd kan worden dan moet ik rekenen op minimaal 350 euro, als hij helemaal vervangen moet worden nou dan kan dat flink oplopen!. Ik wil mijn auto daar weghalen en deze naar een kennis/monteur brengen. Welke aangeeft dat ik een motorcomputer ook veel goedkoper 2dhands kan krijgen. Ik zou graag wat meningen horen over wat er aan de hand kan zijn en wat ik het beste hiermee kan doen! Alvast bedankt!!
peugeot206cc
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 feb 2015, 14:25

Re: Peugeot206 cc HELP

Berichtdoor pauldevries » 28 feb 2015, 21:19

Hier hebben ze hele mooie sites voor die speciaal voor dit soort vragen bedoeld zijn
Hier zijn met velen zeer veel automonteurs aanwezig:

http://www.problemcar.nl/
--))
pauldevries
 
Berichten: 950
Geregistreerd: 09 okt 2011, 15:39

Re: Peugeot206 cc HELP

Berichtdoor peugeot206cc » 04 maart 2015, 06:34

Dankje paul! Ik ga het daar eens proberen
peugeot206cc
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 28 feb 2015, 14:25


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten