Electrische aansluiting trekhaak 307 SW

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Electrische aansluiting trekhaak 307 SW

Berichtdoor Huub uit Heeze » 25 maart 2015, 14:30

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort de eigenaar van een 307 SW (1.4 HDI COMMERCIAL) van Maart 2004. Grijs kenteken dus een hele mooi laadruimte. Ik ben gevallen voor de combinatie van het plezier van een Peugeot personenauto in combinatie met heel veel laadruimte. Tot op dit moment nog geen seconde spijt van.

Nu heb ik onlangs van iemand een originele Peugeot 307 trekhaak gekregen die hij nog had liggen. Kwam onder een 307SW uit dus zou moeten passen. De fysieke montage was inderdaad zo gebeurd. Paar bouten en moeren en de trekhaak zit zo stevig als een huis.

Afbeelding

De montage van de kabelboom verloopt echter niet zo spoedig. Ik begin te twijfelen of het wel de juiste kabelboom is voor mijn model. Iedereen die ik spreek en ook de verhalen op internet die ik lees hebben het steeds over een kabelset die je door kunt lussen op het achterlicht. Ik heb geen PDC of Canbus of iets dergelijks op mijn model.

De kabelset die er echter aan zit heeft een gesloten stekker. Dus met andere woorden daar kan ik niets achter op aansluiten. Ook de vorm komt niet overeen met de aanlsluiting op het achterlicht.
Demontage van de verschillende zaken achterin de auto (achterlichten, zijkanten, plaat kofferruimte) hebben ook geen aansluiting aan het licht gebracht waarop ik de stekker kan aansluiten.

AfbeeldingAfbeelding

Wellicht kan iemand mij (uit de droom) helpen.

Mocht ik de kabelboom niet kunnen gebruiken dan maak ik er uiteraard iemand anders (gratis) blij mee.

Groeten en alvast bedankt,
Huub
Huub uit Heeze
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 maart 2015, 13:51

Re: Electrische aansluiting trekhaak 307 SW

Berichtdoor jerilo » 25 maart 2015, 18:22

Zo te zien is dit een gedeelte van de kabelset en zit het andere gedeelte nog in de auto waar het uitgehaald is.

Er moet nog een computerkastje en andere kabels bij zitten.

Ik zou voor een nieuwe (en het liefst OEM, aftermarket heb ik al heel veel narigheid van gezien) gaan weet je zeker dat het gaat passen.

Jeroen
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Electrische aansluiting trekhaak 307 SW

Berichtdoor Huub uit Heeze » 26 maart 2015, 12:59

Hallo Jeroen,

Dank je voor je antwoord. Omdat ik een leek ben op dit vlak, zou jij (of iemand) aan kunnen geven welke kabelset ik dan zou moeten hebben.
Zodat ik ineens de goede heb.

Groeten en alvast bedankt,
Huub
Huub uit Heeze
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 25 maart 2015, 13:51

Re: Electrische aansluiting trekhaak 307 SW

Berichtdoor Bart-Peugeot » 28 maart 2015, 23:26

Jeroen heeft gelijk, je mist het belangrijkste en duurste deel vd set, namelijk het kastje.
Heeft de verkoper van de trekhaak de auto nog? Dan kun je misschien alsnog het kastje erbij krijgen. En dan moet je nog een handleiding vd kabelset zien te vinden, want ik denk dat je nog een zekering moet plaatsen en een kabel aansluiten nabij het zekeringkastje.

Maar je hebt een 307 uit 2004. Je kan zonder problemen een aftermarket set van 30 euro (om en nabij) kopen. (vanaf bouwjaar april 2005 mag je dit nooit meer doen! ivm CAN bus)

Aan die goedkope sets zitten stekers aan en takken af bij je achterlichten. Een kind kan de was doen. Plug en play.

Echter, je hebt dan wel een 7polige aansluiting. Maar omdat je een grijs kenteken uitvoering hebt, denk ik dat je eerder een kar gaat trekken dan een caravan?

Succes.
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten