Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor donny81 » 01 feb 2016, 18:21

Hoi allemaal,
Allereerst leuk dat ik mij hier mocht aanmelden.
Om meteen met de deur in huis te vallen heb ik een vraag en met de Peugeot dealer kom ik er niet echt uit.

Om meteen te melden dat ik al weet inmiddels dat ik heel erg dom ben geweest en dat het me eigen schuld is. dus dat hoef ik niet nogmaals te horen wil en hoop op een antwoord waar ik wel wat mee kan :-D

De situatie:
3 weken geleden heb ik een Peugeot 206SW 1.4 uit 2005 gekocht met 2x http://www.auto-sleutel.nl/image/cache/ ... 00x700.jpg 2knops sleutel en deurvergrendeling op afstand. Deze werkte naar behoren alleen de behuizing van deze sleutels waren erg afgeleefd. ik de knoppen waren eruit en moest met de achterkant van een potlood de knoppen van de sleutels bedienen. Ik denk ach ik koop wel 2 lege behuizingen en dan zijn ze weer als nieuw!

nu het volgende:
2 lege behuizingen binnen gekregen en de sleutel en afstandsbediening overgezet.
Nu blijkt (wist ik niet vandaar dus erg dom van mij) dat er in beide sleutels nog een transponder (ID 46) zat. die heb ik met me stomme hoofd dus weggegooid :oops: met als gevolg dat ik wel me auto kon openen en sluiten maar niet meer kon starten DUH!

Ik ben opzoek gegaan naar 2 blanco responders (ID 46) en heb deze in de nieuwe behuizing gezet en door peugeot laten inleren. met als resultaat de auto start nu wel weer :D alleen de afstandsbediening doet het nu niet meer.

Peugeot zegt dat hun geprobeerd hebben de AB 2x opnieuw in te leren en geven te kennen dat de dit niet gaat werken omdat de AB gekoppeld is aan de oude transponder (die ik dus heb weggegooid) ik heb er niet heel veel verstand van maar iets zegt mij dat als de AB werkte zonder transponder dan is die toch niet gekoppeld?
Het enige wat ik volgens peugeot kan doen is 1. accepteren dat ik geen AB meer heb of 2. 2x veel te dure sleutels bij peugeot bestellen (a 250 euro)

Ik heb zelf ook geprobeerd de sleutels opnieuw te synchroniseren dmv het contact verhaal maar dat mocht niet baten. heb het zelfs geprobeerd zonder transponder maar dat werkte ook niet

De vraag:
hoe kan ik dit oplossen?
kan ik nu 2 blanco AB's kopen en die alsnog laten inleren?
of moet ik nu weer een complete sleutel kopen en die in totaal opnieuw laten inleren?
Of kan ik nog wat met de oude originele AB's? want ik blijf het vreemd vinden dat de AB's (beide) het WEL deden ZONDER transponder en ook met de nieuwe erin blanco transponder erin maar na het inleren van de transponder de AB het niet meer deed.

Mijn excuses voor het lange verhaal maar probeer het probleem duidelijk te schetsen.

PS: Ik woon in Amsterdam West voor het geval iemand een oplossing weet en mij wilt helpen
donny81
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 feb 2016, 18:02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor jerilo » 01 feb 2016, 20:13

Volgens mij staan die transponders niet in contact met je printplaat van de afstandsbediening.

Het kan soms wel een paar keer proberen om ze opnieuw in te leren.

Contact aan en 10 sec op de sluitknop drukken.
Daarna sleutel verwijderen en portieren sluiten.
Wacht 30 sec en probeer of de afstandsbediening werkt.

Ook wij moeten het soms een paar keer proberen voordat het werkt. Ik zou het nog een paar keer proberen.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor donny81 » 01 feb 2016, 22:15

Dus even in leken taal?
Auto met de sleutel openen, instappen en sleutel in het contact doen en aanzetten
10 seconden op de sluitknop drukken terwijl sleutel in het contact zit en aan staat
sleutel verwijderen en portieren sluiten maar hoe sluit ik die? met de knop in de auto of met de AB?
ga het morgen even weer proberen namelijk

jerilo schreef:Volgens mij staan die transponders niet in contact met je printplaat van de afstandsbediening.

Het kan soms wel een paar keer proberen om ze opnieuw in te leren.

Contact aan en 10 sec op de sluitknop drukken.
Daarna sleutel verwijderen en portieren sluiten.
Wacht 30 sec en probeer of de afstandsbediening werkt.

Ook wij moeten het soms een paar keer proberen voordat het werkt. Ik zou het nog een paar keer proberen.
donny81
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 feb 2016, 18:02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor jerilo » 01 feb 2016, 22:32

De leken taal is juist. Portier gewoon dicht doen. Hoeft niet opslot dat mag je na ongeveer 30 sec proberen met de afstandsbediening.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor donny81 » 01 feb 2016, 23:04

jerilo schreef:De leken taal is juist. Portier gewoon dicht doen. Hoeft niet opslot dat mag je na ongeveer 30 sec proberen met de afstandsbediening.


Top bedankt! ik ga het morgen nog maar eens een paar keer proberen :-D
Hopelijk werkt het na nog een paar keer proberen wel.

Weet je toevallig ook als dit niet werkt of ik dan genoeg heb een 2x een printplaatje of moet ik er ook weer 2 nieuwe transponders bij halen om het opnieuw te laten inleren?
donny81
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 feb 2016, 18:02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor Henk50 » 02 feb 2016, 17:00

Ik ben hier een paar jaar geleden ook mee bezig geweest (206 2002 mux), een zoektocht op internet leverde me toen alleen een bevestiging op wat de dealer jou vertelde: de afstandsbediening kan blijkbaar maar 1x geprogrammeerd worden in samenhang met de transponder.
Jij hebt een jonger bouwjaar, maar ik vrees dat het ook daar nog zo werkt.
Ik heb via internet toen ook een complete sleutel met electronica gekocht, maar die kreeg ik ook niet aan de gang.

Er is nog een iets andere inleervariant die je kunt proberen:
206 PLIP PROGRAMMING SYNCHRONISATION—BSI
1. Insert the Ignition Key.
2. Press the small Black button.
3. Switch the Ignition ON
4. Keep the lock button pressed for 10 seconds.
5. Release lock button , switch ignition OFF and remove key.
6. Close all doors and press the lock button 2 times.
NOTE : If PLIPS still do not work, start the vehicle and then turn OFF. Open and close the door, and check PLIP again.
Citroen Berlingo 1.6 TU5JP4 2001
Peugeot 206 1.4 automaat 2001
Niet meer: Peugeot 205 1.4 Generation 1998
Niet meer: Peugeot 309 Diesel 1993 'bleu d'arabie'
Henk50
 
Berichten: 410
Geregistreerd: 29 jun 2008, 11:33
Woonplaats: Veenendaal

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor donny81 » 04 feb 2016, 22:36

@Jerilo
Nou ik heb het weer even geprobeerd en krijg het dus echt niet voor elkaar.
vreemd genoeg hoor ik wel als ik na een tijdje niks doe (1 minuut) en dan op sluiten druk op de AB een klikje in de auto maar voor de rest niks.
deze methode werkt helaas dus niet.

@Henk
Dus eigenlijk zeg je dan. dat ik kan stoppen? en dat de auto nooit meer een AB heeft tenzij ik ook de BSI laat vervangen? of begrijp ik het verkeerd.
In mijn logica zou ik als ik een nieuwe blanco ID46 transponder + een nieuwe blanco 433mhz AB-chip bestel en die samen tegelijk door peugeot laat inlezen het toch weer moeten werken?
had de Peugeot dealer mij wel even mogen melden trouwens. want ik had een werkende originele AB + blanco transponder toen ik daar aankwam. alleen na het inlezen deed dus wel de transponder het (de auto kon weer starten) maar mijn (originele) AB die het voor het inlezen wel deed niet meer.
donny81
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 feb 2016, 18:02
Woonplaats: Amsterdam

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor Henk50 » 04 feb 2016, 22:51

Niet helemaal. Als je een nieuwe sleutel bij de dealer koopt, gaat deze wel incl AB werken verwacht ik.
Citroen Berlingo 1.6 TU5JP4 2001
Peugeot 206 1.4 automaat 2001
Niet meer: Peugeot 205 1.4 Generation 1998
Niet meer: Peugeot 309 Diesel 1993 'bleu d'arabie'
Henk50
 
Berichten: 410
Geregistreerd: 29 jun 2008, 11:33
Woonplaats: Veenendaal

Re: Vraag over de sleutels van een Peugeot 206SW

Berichtdoor donny81 » 04 feb 2016, 22:55

Henk50 schreef:Niet helemaal. Als je een nieuwe sleutel bij de dealer koopt, gaat deze wel incl AB werken verwacht ik.


Want dan kan die ineens wel een nieuwe AB inleren?

Zou dan toch ook moeten werken als ik zelf een complete nieuwe sleutel koop en die laat inleren?
donny81
 
Berichten: 5
Geregistreerd: 01 feb 2016, 18:02
Woonplaats: Amsterdam


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten