Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti
marcel p schreef:Hallo,
Beter is het om de stekkerverbindingen door te (laten) solderen. Het probleem is dan definitief over.
Om hieraan te werken is het beter om de accu los te koppelen en een uurtje te wachten.
Heb je de klepspeling al gemeten?
marcel p schreef:Hallo,
Inderdaad is het erg leuk dat veel mensen met je meedenken voor een oplossing.
Als je inlaatkleppen nog iets speling hebben,scheelt dat wel weer een keer nokkenas in-en uitbouwen. Je hebt nu nl. een uitgangspunt om te meten. Als de speling er niet is heb je geen uitgangspunt om de definitieve speling te bepalen.
Wat het zelf doen betreft:weet ook niet of je de vulplaatjes in de vrije handel kunt krijgen. Als dat wel zo is,kun je overwegen om het zelf te doen. Alleen een garage is zeker op dit moment welkom....
Ook een vraagbaak oid heb je eigenlijk wel nodig mbt aanhaalmomenten.
joospeugeot schreef:koppel de egr eens los (dat deze permanent dicht staat). misschien dat dat helpt. ik eens een dw8 gezien die niet goed liep. egr los en liep perfect. ergens toen een of ander slangetje los getrokken.
en de koudstart op de pomp staat goed (kan een kabel zijn die voor verhoogd toerental zorgt maar heb ook wel elektrische dingen aan een pomp gezien voor vervroeging) ?
aan een dw8 heb ik helaas nog niet zoveel gewerkt, wel aan xud, dus weet niet zo alles uit de kop van een dw8. wel vaker aan hdi gewerkt (maar ook nog te weinig)
Mizz schreef:Remco504coupe schreef:Mizz schreef:trouwens vanmorgen begon voor de lol ook het airbaglampje te knipperen zonder enige reden..
Ik zou dan als eerste dan even de laadstroom door (laten) meten, wellicht is dit de oorzaak van alle ellende en kun je je die dure reparatie besparen
laadstroom ? vertel vertel !
305 friesland schreef:gelloof me ,klepspeling is de oorzaak ,omdat het pas ontstat bij koud weer ,en dan is de speling nog kleiner.
0.20 minder er tussen dan zit je al aardig goed , en het is eigenlijk altijd de inlaat .
de oudere xud blokken hadden er veel minder last van dan de nieuwe.
het beroerde van deze reparatie is de boutjes alleen al van de kap van de distributie, zit met inbusboutjes , je kan er met de hand al niet tussen en dan moet er ook nog een sleutel op.
airbag lampje is zeker weten bedrading onder de stoel, het kn zijn als je de stoel verschuift dat het weer even over is.
je woont te ver weg anders zou ik het voor veel mindr geld wel willen doen, mar het is 200 km dus dat is geen optie
305 friesland schreef:gelloof me ,klepspeling is de oorzaak ,omdat het pas ontstat bij koud weer ,en dan is de speling nog kleiner.
Harrie schreef:beste Mizz, als de klepspeling uitlaat 0,03 mm is, kun je er beter niet meer mee gaan rijden!
Naarmate de motor warm wordt, zet alle metaal uit, en wordt de klepspeling kleiner... !
als die nul of negatief wordt, kan de klep niet meer goed sluiten, en vooral: niet meer afkoelen..
met als gevolg dat je (uitlaat-)kleppen verbranden.
....
Maar heb jij bijzondere voelermaten, dat je 0,03 kunt meten ? De dunste in een setje is 0,05.
ik vermoed, dat je je vergist, en dat het 0,3 is ?
grt, Harrie
Mizz schreef:Ik ben de toch nog steeds erg blijde eigenaar van een Peug Partner 1.9D uit 2001...
joospeugeot schreef:koppel de egr eens los (dat deze permanent dicht staat). misschien dat dat helpt. ik eens een dw8 gezien die niet goed liep. egr los en liep perfect. ergens toen een of ander slangetje los getrokken.
en de koudstart op de pomp staat goed (kan een kabel zijn die voor verhoogd toerental zorgt maar heb ook wel elektrische dingen aan een pomp gezien voor vervroeging) ?
aan een dw8 heb ik helaas nog niet zoveel gewerkt, wel aan xud, dus weet niet zo alles uit de kop van een dw8. wel vaker aan hdi gewerkt (maar ook nog te weinig)
Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 8 gasten