aanjager 504 werkt niet

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Jeetje, jan-03, Edzo, knutsul, Bert

aanjager 504 werkt niet

Berichtdoor Filip » 25 mei 2005, 15:33

hi, de aanjager schuif van mijn 504 werkt niet.
ik weet dat het de ventilator via de schuif zelf contact maakt en dat ie zelfs in standen te zetten is.
is er een manier om te checken of de ventilator zelf werkt?
brooooooooaaaah
Avatar gebruiker
Filip
 
Berichten: 26
Geregistreerd: 19 jan 2005, 13:11
Woonplaats: enschede

Berichtdoor JT » 25 mei 2005, 23:36

Ik ben ook benieuwd, moet in dat gebied ook wat gaan checken...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Aanjagerschuif werkt niet

Berichtdoor Pininfarina504 » 26 mei 2005, 00:42

Het mechanisme is dat van een regelbare weerstand middels een schuifcontact.
Als de kachel/blower maar vaak genoeg aan en uit is geweest ga je een groef trekken, uiteindelijk wordt het contact oppervlak te vaak onderbroken en werkt het mechanisme niet meer,je kunt volstaan met dit stukje elektronica vervangen,indien je heel handig bent met electronica kun je pogen de print te repareren,heb het wel eens gedaan valt niet mee.
Vervangen door sloop module is gemakkelijker.
Moet vaak kachels repareren, niet het sterkste punt van de Peug ...04's.
205 1.4,1995,Roland Garros
205 1.4,98(1*)
205 1.4,97(1*)
Peus 504GL,76,brun mét
2*Peus 504GL aut,gris fumée 77, rouge amarante 77
Peus 504Ti,78,gris fumée
Peus 504 Coupé,71,argent
Peus 404,aut,71,blue
Pininfarina504
 
Berichten: 2199
Geregistreerd: 07 aug 2004, 10:42
Woonplaats: Gilze-Rijen

Berichtdoor Alaska » 28 mei 2005, 01:54

Het hoeft niet de schuifregelaar te zijn, ik heb al 3 kapotte blowers liggen met defecte koolborstels. De blower is heel makkelijk te testen. Demoteer de middenconsole met schuifregelaars. Volg de 2 draden welke van de blower afkomen. 1 draad is massa, laten zitten, de andere draad is de +. Zet 12 volt op deze draad, bijv. via de sigarettenaansteker of van de accu. Gaat de blower draaien op volle kracht, dan is de schuifweerstand kapot, gaat de blower niet draaien, dan moet er een nieuwe blower/ motor/koolborstels in.
Alaska
 
Berichten: 9
Geregistreerd: 28 mei 2005, 01:17
Woonplaats: Valthermond


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten