Pagina 1 van 1

Elektronische ontsteking uit VS

BerichtGeplaatst: 01 jun 2005, 15:10
door David
Goedemiddag,

Een tijdje terug heb ik al gemeld dat ik graag een elektronische ontsteking wilde inbouwen. Nu ben ik mij aan het orienteren geweest op dit gebied. Ik heb in de VS een ontsteking gevonden die prima zou werken in een oldtimer met conventionele ontsteking. Ik heb contact opgenomen om te vragen of hij in alle verdelers past. Het antwoord was dat hij in een Ducellier of SEV prima ingebouwd kan worden. Nu heb ik in mijn J7 gekeken en het enige dat op de verdeler stond: Bremi 8385P. Weet iemand wat dit betekent en of dit dezelfde verdeler is als een Ducellier of een SEV.
Laten overschepen van dit product zou rond de 80 euro kosten en dat is een stuk minder in vergelijking met de 300 euro voor een 123-ignition.

Alvast bedankt voor de reacties

m.v.g. David

BerichtGeplaatst: 01 jun 2005, 17:16
door Jeetje
Het subscript van David luidt:
Een Porsche???? Nee, doe maar een camper!!!


Eeeeehhhhh.... Waarom niet allebei? :oops:

BerichtGeplaatst: 01 jun 2005, 17:56
door David
Helaas ben ik niet in die positie.... :cry:

BerichtGeplaatst: 03 jun 2005, 13:09
door jesse
Hoi David,

Heb je al meer info over die ontsteking? Ik ben misschien ook wel geinteresseerd.
Heb je al een andere verdeler?

Groet Jesse

BerichtGeplaatst: 04 jun 2005, 11:27
door David
Ik wacht op het moment dat een vriend van me met deze nieuwe elektronische ontsteking gaat rijden. Dan ga ik kijken of het een verbetering is.

BerichtGeplaatst: 19 jun 2005, 15:06
door Mark
Hou je ons op de hoogte van zijn ervaringen? Ben benieuwd of er een alternatief is voor 123-ignition. Want die is goed, maar idd beetje prijzig.

BerichtGeplaatst: 15 aug 2005, 12:01
door David
Ik zou iedereen op de hoogte houden van nieuwe informatie omtrent dit nieuwe systeem voor de ontsteking. Inmiddels heb ik samen met een vriend de elektronische ontsteking ingebouwd in zijn renault 16. Dit systeem past perfect ineen duccelier verdeler.
De resultaten zijn verbluffend. In plaats van 1 op 8,5 rijdt de auto nu 1 op 10,5. De auto start beter en een gedeelte van het gestotter en gepuf uit de uitlaat is weg (het zal waarschijnlijk nooit helemaal weggaan). Er is echter ook minpunten: De ontsteking is gevoeligger voor schommeling in de spanning in de accu en als de ontsteking wegvalt heb je echt een probleem, dan moet je alles weer ombouwen en afstellen.
De naam van het produkt en de bestelprocedure zal ik zo snel mogelijk achterhalen.

Tot zover een update