Peugeot 206CC: Symbool voor de motorkap?

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 206CC: Symbool voor de motorkap?

Berichtdoor JailBabe » 28 nov 2016, 17:05

Hoi allemaal,
Ik zoek mijn heil bij jullie, de Peugeot-experts... om een lang verhaal kort te maken doe ik het even in een soort opsomming.

Klachten (2 maanden geleden):
- Auto valt tijdens het rijden heel kort (<1sec) uit en gaat dan direct weer aan zonder sleutel omdraaien (is 4x gebeurd, waarvan 3x op de snelweg)
- Koppeling was stuk
- Bij garage hele nieuwe koppeling in laten zetten (3 wk geleden) en sindsdien is bovenstaande klacht is ook verdwenen (huh? Kan dit er überhaupt mee te maken hebben gehad?)
- Auto electronisch uitgelezen, waren geen gekke dingen te zien

Nieuwe klacht (sinds enkele weken):
- Auto laat een harde piep horen op ogenschijnlijk willekeurige momenten, maar ik neig ernaar te zeggen dat het vooral in bochten gebeurt (?)
- Normaal na zo'n harde piep is er een mededeling >> maar was er niet
- Later bleek, na nog vele piepen, dat er wel een mededeling was maar dat die maar HEEL kort getoond werd
- Symbool wordt vertoond op het "multifunctioneel display", waar ook de tijd staat, en lijkt op de contouren van het bovenaanzicht van de auto, de motorkap is "ingekleurd"
- Een soortgelijk symbool ken ik van als er een deur open staat
- Heb de motorkap gecheckt, die zit echt goed dicht...

Het is me geheel onduidelijk waardoor deze klacht ontstaat EN waarom dat symbool maar zo kort getoond wordt? Weten jullie nog iets?
JailBabe
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 28 nov 2016, 16:56

Re: Peugeot 206CC: Symbool voor de motorkap?

Berichtdoor maan » 28 nov 2016, 21:30

Eerste punt. Wellicht een slecht contact in de bdp sensor, die vlakbij de koppeling zit, en nu weer goed zit
Tweede punt, laag peil van een vloeistof, bv olie.
205 1.1 Junior (1986, verkocht), 205 CJ 1.4i (1989), 307 SW 2.0 Premium (2005), 306 1.4 STX (1998, verkocht), e-208 (2020)
Als kind al in een beige 403 sedan
Avatar gebruiker
maan
 
Berichten: 662
Geregistreerd: 12 maart 2010, 13:07
Woonplaats: Leersum

Re: Peugeot 206CC: Symbool voor de motorkap?

Berichtdoor jerilo » 29 nov 2016, 13:51

Mijn eerste gedachten gaan uit:

Punt 1: zoals gezegd de BDP-sensor. Deze zit bij de versnellingsbak. Worden ook heel vies (magnetisch en ijzerslijpsel) misschien hebben ze deze nu schoongemaakt.

Punt 2: Kijk eens goed bij je motorkapslot, daar kan een microschakelaar in gemonteerd zitten ivm alarm. Heb al meerdere storingen door deze schakelaar meegemaakt. Ik haal ze eruit en zet ze vast met een binddraadje zodat hij altijd in gesloten positie blijft staan.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl
jerilo
 
Berichten: 463
Geregistreerd: 14 jul 2011, 13:36
Woonplaats: Hoeksche-Waard


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten