Peugeot 206 1.6 16v(2001) Dynamo D+ probleem

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 206 1.6 16v(2001) Dynamo D+ probleem

Berichtdoor nburgmeijer » 09 feb 2017, 20:34

Hallo,

Ik heb sinds kort een peugeot 206 1.6 16v uit 2001 met het volgende probleem.
Mijn achterruitverwarming doet het niet. Na alle draden/zekeringen/connectors en verwarmingspaneel te hebben gecontroleerd kwam ik erachter dat er geen D+ voltage aanwezig is(volgens de diagrammen die ik had gevonden wordt het timer circuit voor de achterruitverwarming in de bsi vanuit de D+ gevoed).
Toen ik bij de dynamo keek zag ik dat beide draadje gerepareerd waren (een gele en groene). Het lijkt erop dat ze een keer te dicht bij de kat zijn gekomen en gesmolten waren. Ik kan het zelf niet heel goed terug vinden op internet, maar ik heb sterk het gevoel dat er ook een nieuwe connector op was gezet en dat daarbij de draden per ongeluk omgedraaid zijn.

Ik meet op de groene draad 0 V als hij op het contact staat en 0,1-0,3 V als de motor draait.
Ik meet op de gele draad 0 V als hij op het contact staat en 14,3 V als de motor draait(zelfde spanning als de B+ van de dynamo).
Als je van bovenaf op de connector kijkt dan zit links de groene draad en rechts de gele.

Volgens de diagrammen wordt de gele draad helemaal niet gebruikt.
Kan mijn veronderstelling kloppen?

Bij voorbaat dank. Met vriendelijke groet,

Nick

P.S. Het controle lampje voor de dynamo is met opzet door de vorige eigenaren verwijderd omdat die uiteraard constant bleef branden.
nburgmeijer
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 09 feb 2017, 20:23

Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten