Na platte accu problemen met de benzinemeter

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Na platte accu problemen met de benzinemeter

Berichtdoor Bullitt RS » 22 feb 2017, 20:12

Omdat ik laatste maanden veel korte stukjes moest rijden stond ik vandaag met een platte accu. Stom stom natuurlijk want voelde het al aankomen maar goed. Mijn vader met startkabels laten komen en de auto weer gestart.
Daarna naar de pomp gereden want moest ook tanken. Het reservelampje brandde al en de meter lag plat.
Bij het tanken de auto laten draaien want wilde natuurlijk mijn vader niet nog eens moeten bellen.
Toen ik na het tanken terug in de auto stapte bleef het reservelampje nog steeds branden en de meter ligt nog plat. Ook geeft de boordcomputer nog steeds aan dat ik maar 60km kan rijden. Het is net alsof hij niet registreert dat er benzine bijgekomen is.
Nu kan ik me voorstellen dat dit misschien iets te maken heeft met de accu die zonde lr stroom gezeten heeft of omdat ik getankt heb terwijl de motor nog draaide.

Ik hoopte dat als ik de auto uit zou zetten en deze weer zou starten de meter weer normaal zou doen maar helaas.

Moet/kan ik dit ergens resetten? Of zal er iets stuk zijn.

Het gaat om een Peugeot 206 GTI uit 2003

Alvast bedankt voor jullie moeite.
Bullitt RS
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 22 feb 2017, 20:03

Re: Na platte accu problemen met de benzinemeter

Berichtdoor 403diesel » 22 feb 2017, 22:47

Het opstarten met startkabels is een potentieelprobleem voor electronica en computers doordat er met het loshalen van de startkabels een spanningspiek kan ontstaan.
Ik weet niet hoe gevoelig Peugeot hiervoor is.
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten