alternator 304S

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

alternator 304S

Berichtdoor Koeneke » 24 nov 2017, 05:07

Mijn batterij laadt niet meer bij, heb de regelaar al vervangen alsook het dashboard lampje maar hij geeft nog altijd niks. Heeft iemand nog een alternator liggen die het nog doet en die te koop is? Of is er iemand die me verder kan helpen met dit probleem op te lossen?
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België

Re: alternator 304S

Berichtdoor Dirk85 » 24 nov 2017, 14:50

Koeneke schreef:Mijn batterij laadt niet meer bij, heb de regelaar al vervangen alsook het dashboard lampje maar hij geeft nog altijd niks. Heeft iemand nog een alternator liggen die het nog doet en die te koop is? Of is er iemand die me verder kan helpen met dit probleem op te lossen?


Alternator laten reviseren? Heb ik laatst ook gedaan bij mijn 2CV. Voor ca 100 euro was deze weer helemaal vernieuwd. Incl. relais en weet ik veel wat nog meer allemaal.
203 C 1956 - Citroen 2CV 1988 - Volvo V60 T8
Dirk85
 
Berichten: 285
Geregistreerd: 17 apr 2017, 12:23
Woonplaats: Weert

Re: alternator 304S

Berichtdoor Koeneke » 16 jan 2018, 21:03

Probleem opgelost :D nadat ik de regelaar had vervangen en omdat het dashboard lampje nog steeds niet brandde dacht ik dat de alternator dus stuk was... Nagemeten met mijn multimetertje of hij wel bij laadde en mijn meter gaf maar 10V aan... Gisteren eens laten meten door een maat die een speciale meter heeft (die het wel doet... :lol: ) en zijn meter gaf bij stationair draaien 12.6volt en bij gas geven 13.95 volt aan dus de alternator laadt wel bij. Blijkbaar moet er ergens een fout zitten in het dashboard want het lampje vd batterij in het dashboard gaat nog steeds niet aan als ik de sleutel omdraai. Zou natuurlijk ook kunnen dat alles anders is aangesloten omdat er geen originele XL3 maar XL5 motor in zit... :roll:
Koeneke
 
Berichten: 235
Geregistreerd: 09 dec 2014, 05:34
Woonplaats: Vosselaar, België


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten