407 met elektronica problemen
Geplaatst: 10 aug 2018, 23:34
Is er iemand die zich in dit verhaal herkent,
Mijn 407 ( uit 2004 160dkm 2.0 benzine) gaf een motorstoring aan. Liep ook beroerd. Leek op drie cilinders. Door de dealer uitgelezen. Computer zei bobine blok stuk. Laten vervangen. Vijf weken later , weer motorstoring en beroerd lopen.Nu een injector stuk volgens de computer. Laten vervangen. Nu weer twee maanden verder , motorstoring en beroerd lopen. De volgende dag niet meer te starten. Tijdens vakantie. ANWB gebeld. Computer uitgelezen. Gaf aan bobine stuk en egr klep kapot. ANWB monteur 1 uur gezocht en komt tot de ontdekking dat de injectors geen of soms spanning krijgen vanaf de printplaat (zekeringenkast) die naast het motormangement zit. Dushogst waarschijnlijk een printbaan slecht. Met een tijdelijke voeding gelukkig nu wel weer op pad.
Nu dan de vraag. Klinkt dit hier bekent?
En is deze print los van de computer uit te wisselen? Met uiteraard opnieuw inlezen bij de dealer waarschijnlijk.
Mijn 407 ( uit 2004 160dkm 2.0 benzine) gaf een motorstoring aan. Liep ook beroerd. Leek op drie cilinders. Door de dealer uitgelezen. Computer zei bobine blok stuk. Laten vervangen. Vijf weken later , weer motorstoring en beroerd lopen.Nu een injector stuk volgens de computer. Laten vervangen. Nu weer twee maanden verder , motorstoring en beroerd lopen. De volgende dag niet meer te starten. Tijdens vakantie. ANWB gebeld. Computer uitgelezen. Gaf aan bobine stuk en egr klep kapot. ANWB monteur 1 uur gezocht en komt tot de ontdekking dat de injectors geen of soms spanning krijgen vanaf de printplaat (zekeringenkast) die naast het motormangement zit. Dushogst waarschijnlijk een printbaan slecht. Met een tijdelijke voeding gelukkig nu wel weer op pad.
Nu dan de vraag. Klinkt dit hier bekent?
En is deze print los van de computer uit te wisselen? Met uiteraard opnieuw inlezen bij de dealer waarschijnlijk.