raamschakelaar probleem

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

raamschakelaar probleem

Berichtdoor 207 peugeot » 14 okt 2019, 08:21

Mijn raamschakelaar van mijn peugeot 207CC 1.6 HDi bj 2009 was stuk gegaan 1 knop was afgebroken om het linker raam naar beneden en boven te doen en ook nog een stukje aan de knop om de spiegel te regelen. Dus kocht ik een andere originele raamschakelaar van het merk peugeot, dit is de raamschakelaar aan de kant van de bestuurder waarmee men beide ramen en spiegels kan bedienen.
Eerst aan de verkoper gevraagd of deze moest aangemeld worden bij de hoofdcomputer wanneer deze vervangen werd , antwoord verkoper nee dit is plug en play. De raamschakelaar besteld en ontvangen maar enkel de linker spiegelbediening werkt van de raamschakelaar. Beide ramen kan ik niet openen of sluiten met de raamschakelaar, alsook de rechter spiegelbediening werkt niet.
Probleem kan niet veroorzaakt worden door een elektrisch probleem, met mijn oude raamschakelaar kan ik wel de ramen openen en sluiten en de spiegels bewegen, enkel één bedieningsknop is stuk vandaar dat ik mijn oude raamschakelaar wil vervangen. Wanneer ik een balpen in de opening steek waar de knop is afgebroken voor het raam open en dicht te doen en ik duw met de balpen dan lukt dit perfect bij de oude raamschakelaar. Beide raamschakelaars zien er hetzelfde uit. Op de opschriften zie ik wel dat er bij mijn oude schakelaar op de klever met de barcode C3 Staat en bij de nieuwe schakelaar C4 op de klever met barcode staat of dit van belang is weet ik niet (zie foto’s) ?

oude raamschakelaar https://ibb.co/CwF1KfR

nieuwe raamschakelaar: https://ibb.co/Qcfvr5j

Wat kan hier de oorzaak zijn moet deze aangemeld worden bij de hoofdcomputer of is er een verschil tussen de C3 en C4 schakelaar ?
207 peugeot
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 okt 2019, 08:15

Re: raamschakelaar probleem

Berichtdoor Doornekamp33 » 14 okt 2019, 10:39

Het zijn in ieder geval twee verschillende gezien de nummering die er op gedrukt is, de ene heeft op het einde XT en de ander 77, eerste nummer van de 3 rijen onder de sticker, of het gaat niet werken of deze ook stuk is kan beide.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27

Re: raamschakelaar probleem

Berichtdoor 207 peugeot » 14 okt 2019, 20:53

mijn oude raamschakelaar wekt perfect alleen de knop in het plastiek is afgebroken.
wat is het verschil tussen de X7 en de 77 achteraan aan het nummer, wat betekent deze nummer ?
207 peugeot
 
Berichten: 6
Geregistreerd: 14 okt 2019, 08:15

Re: raamschakelaar probleem

Berichtdoor Doornekamp33 » 15 okt 2019, 05:57

Die nummers zijn de onderdeel nummers van PSA, er staan nog een rijtje nummers voor.
2 mogelijkheden, zijn 2 totaal verschillende units of het een een replace part, kun je vinden in de servicebox van PSA.
Doornekamp33
 
Berichten: 282
Geregistreerd: 12 aug 2018, 23:27


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten