Peugeot 205 1.4 1998 Alle waarschuwingslampen aan/start niet

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Peugeot 205 1.4 1998 Alle waarschuwingslampen aan/start niet

Berichtdoor Matthijs117 » 27 jun 2020, 18:00

Hallo,

Dit is even een vervolg op dit topic:
http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=48&t=33045

Mijn probleem is als volgt:
Wanneer ik de auto probeer te starten werkt dat niet. De startmotor werkt naar behoren en ik kan de auto alleen starten als ik de startmotor handmatig aanschakel via een kabel direct op de accu.
Wanneer de auto gestart is staan alle waarschuwingslampen aan.

Hebben jullie een idee van wat het probleem kan zijn? Het contactslot wellicht?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,

Matthijs
Matthijs117
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 jun 2020, 10:55

Re: Peugeot 205 1.4 1998 Alle waarschuwingslampen aan/start

Berichtdoor Matthijs117 » 27 jun 2020, 21:55

Ik weet nu het volgende:

Volgens het elektronicadiagram wordt voor het starten connector D gebruikt.
Daar zitten 4 ingangen op. uitgang 1 zou kabel 46 moeten bevatten (die ook op de startmotor zit). Daar zit echter geen kabel in (wellicht omdat ik een ander model heb dan in de Haynes handleiding).
Op uitgang 4 zit wel een kabel die stroom krijgt op het moment dat ik de sleutel omdraai om te starten. De weerstand tussen deze kabel en de connector die op de startmotor gaat is 10 Ohm. Je zou dus zeggen dat dit dezelfde kabel is, behalve dat deze gemarkeerd is met het getal 43

Wat ik heb geprobeerd is het volgende:
Een nieuwe kabel leggen van uitgang 4 naar de startmotor: De startmotor hoor ik een klein zacht tikkend geluid maken, er op duidend dat deze niet genoeg stroom/spanning krijgt.
De boel normaal aansluiten en een kabel van de +accupool naar uitgang 4 aansluiten om hiermee de aansturing naar uitgang 4 te overbruggen. Nu doet de startmotor helemaal niks. (Vreemd?)

Er hangt een los kabeltje in mijn motorcompartiment, kabel 32. Volgens de Haynes handleiding is dit "+VE supply". Deze loopt vanuit het contactslot naar de kabelboom volgens het diagram en stuurt ook een waarschuwingslampje aan. Voor de rest staat dit connectortje nergens....

Ik ben inmiddels een beetje ten einde raad. Ik blijf maar de diagrammen doorlopen maar kan niks vinden wat het probleem zou kunnen veroorzaken.

Ik zou het liefst kabel 46 die op de startmotor zit volgen maar hij zit in een zo'n kabel slang die de motor in lijkt te gaan? Snap er niet zo veel meer van.
Matthijs117
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 jun 2020, 10:55

Re: Peugeot 205 1.4 1998 Alle waarschuwingslampen aan/start

Berichtdoor Matthijs117 » 29 jun 2020, 09:17

Probleem is opgelost. Bij het terugmonteren van de versnellingsbak was een deel van de kabelboom er tussen geklemd geraakt.
Ik heb de versnellingsbak iets losgemaakt, de kabel weggehaald en gerepareerd. Nu doet alles het weer behalve de toerenteller. Daar kom ik wel uit!
Matthijs117
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 24 jun 2020, 10:55


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten