Boxen aansluiten

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Boxen aansluiten

Berichtdoor beginner » 04 jul 2006, 17:50

hej mensen,

Ik heb pas een peugeot 306 gekocht. Nu is heeft de kabel van de linkse box aan de voorkant een kabel breuk. Maar die kun je zo een twee drie natuurlijk niet vinden.

Nu wil ik gewoon een nieuwe draad trekken. Hebben jullie hiervoor nog tips/tricks?? Kan je daarvoor gewoon boxkabel gebruiken die je binnenshuis ook gebruikt?? Sorry ik ben een beginner :oops:

Groetjes
beginner
 
Berichten: 11
Geregistreerd: 21 jun 2006, 19:21

Berichtdoor Quiksilver23 » 24 aug 2006, 19:28

Hallo,

Ja je kan inderdaad gewoone speakerdraad gebruiken en als je het gaat vervangen is het handig om bij je speaker te beginnen die haal je los en maak je aan de draden je nieuwe speakerdraad vast dan haal je je radio los en ga je aan de speaker draden die je wil vervangen trekken.
zorg dat je nieuwe draad goed aan je oude vast zit met een niet te dikke verbinding met een soldereing bijvoorbeeld.
op deze manier hoef je geen kappen los te halen en gaat je nieuwe speakerdraad via de weg van de oude zonder al te veel problemen.

suc6 ermee
Quiksilver23
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 23 aug 2006, 12:43

Berichtdoor Fritschy 605 » 24 aug 2006, 22:34

ZO, weet je dit zeker?
Volgens mij zit het namelijk nog wel goed vast op een paar punten (reden om niet te veel lawaai te maken tijdens het rijden). Dus of je zo maar aan de draden kan gaat trekken weet ik niet zo 1 2 3.....
Misschien een car hifi zaak bellen om advies>?
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor Quiksilver23 » 26 aug 2006, 03:40

Het is ook maar een idee, en ik heb ze wel op deze manier kunnen vervangen.
Ik geef toe dat het niet makkelijk gaat en daarom moet je ook een zo dun mogelijke verbinding maken die wel sterk is. zoals een soldering.
Quiksilver23
 
Berichten: 7
Geregistreerd: 23 aug 2006, 12:43

Berichtdoor Fritschy 605 » 26 aug 2006, 10:15

Maar het is je wel gelukt op deze manier? wel weer fijn om te weten dat dat werkt. Heb je meteen dikker draad gebruikt? Of heb je de originele dikte gebruikt?
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 42 gasten