Ruitenwissers en verwarming werken niet (404)...

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Ruitenwissers en verwarming werken niet (404)...

Berichtdoor Jeetje » 24 jul 2006, 10:15

Tja...

Dat een oude auto zo nu en dan kuurtjes heeft, is wel bekend! Griselle is daar geen uitzondering op...

Brak onlangs de lichtschakelaar spontaan af en werkte na het herstel ervan plots de claxon niet meer, nu doen de verwarming én de ruitenwissers het niet meer!

Gezien het instructieboekje móet dit aan de zekering liggen, want de ruitenwissers en de verwarming gaan via zekering 4 (er zijn er maar 4, dus het was niet zo moeilijk om de juiste te vinden) en dat beide zaken thans niet meer functioneren moet meer dan toeval zijn...

Het zijn -nog- van de ouderwetse ronde dingen. Voor zover ik echter na kan gaan, mankeert er niets aan die zekering en ook het vervangen ervan zette geen zoden aan de dijk: zowel de verwarming (blower) alsook de ruitenwissers weigeren categorisch dienst...

Hoe zou ik dit probleem op kunnen lossen?

Alle info is welkom...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor JD » 24 jul 2006, 13:06

Ik zou beginnen met de spanning voor en na de zekering te meten. Dat geeft je al een eerste indicatie waar je moet gaan zoeken: voedingsdraad naar de zekering, slecht contact in/rond de zekering(houder), of toch ergens anders...
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 37 gasten