Een rare gebeurtenis

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Een rare gebeurtenis

Berichtdoor Fritschy 605 » 11 aug 2006, 01:42

Ik reed lekker in mijn 605 in de stad, en wou rechtsafslaan. Geen punt denk je, echter na wat rook! (waar rook is, is vuur denk ik altijd) bleek mijn richtingaanwijzer niet meer te blijfen staan in de rechtse stand, wel link, maar niet meer recht.

Natuurlijk schrok ik me de pleuris, aangezien er zwarte rook uit mijn stuur kwam. Gelukkig was het niet meer 36 graden, en hielp het raampje open doen voldoende om de rook weg te krijgen.

Vraag naar aanleiding van deze post, HOE kan dit gebeuren, en is dit "makkelijk te vervangen"? (hij doet het dus wel, alleen blijft hij dus niet meer "staan" en moet ik hem dus vasthouden om richting aan te geven.
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor Fritschy 605 » 15 aug 2006, 21:28

Wat meer directere vraag, moet mijn stuur eraf om mijn richtingaanwijzer te vervangen. En kan dit wel met een airbag? (kan je dit zelf zonder een kussen voor je hoofd te krijgen?).
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor oldtimer » 15 aug 2006, 23:00

kan er allemaal zo af als je eerst maar even de accupool los haald en daarna 10 min wacht om de condensatoren de tijd te geven om te ontladen.
Als je een standaard af fabriek radio hebt denk dan om de code.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor Fritschy 605 » 15 aug 2006, 23:15

Okay, die heb ik niet. (radio dan). Maar eh, het stuur hoeft er dus niet af?
Heb je misschien iets waar ik ongeveer kan zien hoe ik het eruit krijg?

(ik voel me een beetje dom met al die vragen, echter is er gewoon geen vraagbaak voor een Peugeot 605 (niet populair genoeg volgens de haynes site :D )
Fritschy 605
 
Berichten: 556
Geregistreerd: 09 jun 2006, 18:14
Woonplaats: IJsselstein

Berichtdoor oldtimer » 16 aug 2006, 20:59

Haal eerst de stuurkappen maar eens weg, dan zie je meer , Ik weet het ook nie 100% maar , volgens mij als je de stekkers eraf trekt en aan de onderkant 2 torxschroefjes loshaalt kun je de schakelaar zo uit z'n houder schuiven, en hoeft de airbag en het stuur er helemaal niet af.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 48 gasten