Knipperlicht-, c.q. alarmlichtprobleem met J7.

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Berichtdoor Jeetje » 28 sep 2004, 10:16

€ 58,00 exclusief BTW en staat in back-order (het is niet duidelijk wanneer het dan geleverd kan worden en óf het nog geleverd kan worden)... :oops:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 28 sep 2004, 10:24

tsjonge! dat is een hoop geld :shock:

De j7 die te koop stond in noord holland(voor donor toch te duur), heeft die niet zo een schakelaartje?

groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Ed » 28 sep 2004, 20:34

ik ga zaterdag even bij dat busje kijken Jeetje. Ik zal even zien of er een schakelaar inzit (en zo ja, hem voor je meenemen)
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 28 sep 2004, 23:15

Dat zou super zijn!
:wink:
Ik hoor 't wel...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 29 sep 2004, 14:33

*** update *** update *** update *** update *** update***

Net even met Peugeot De Jong in Amstelveen gebeld. Daar eens even mijn probleem voorgelegd.

De medewerker van het magazijn was héél meewerkend.

Het blijkt dat ze bij Peugeot een lijst bijhouden van onderdelen die al langer dan een jaar deel uitmaken van de bedrijfsvoorraad. Ze kunnen vervolgens per filiaal kijken welke onderdelen wellicht nog ergens op de plank liggen.

Het blijkt dat een alarmlichtschakelaar bij Nefkens in Zeist én bij Pouw in Amsterdam nog gewoon op de plank ligt. Ze hoeven 'm dus helemaal niet te bestellen!!!

Even met Pouw gebeld en ja, hoor: nog gewoon (weliswaar maar 1tje) voorradig. Kosten?: € 24,45 inclusief BTW!!!!

Ik zocht/zoek ook nog een ander schakelaartje (voor het mistlicht) en die blijkt nog gewoon bij Vd Cruis in Maastricht leverbaar te zijn. Die laat ik dus gewoon even door mijn broer oppikken die in Maastricht werkt. De kosten van die schakelaar zijn € 10,90 inclusief BTW.

Zo zie je maar: er is nog heel veel leverbaar. Je moet alleen een magazijnmedewerker vinden die bereid is om wat onderzoek, c.q. zoekwerk voor je te verrichten!!!

Ennuh...

Ed: als die sloper een alarmlichtschakelaar heeft, neem 'm dan maar gewoon mee. Een reserveschakelaar is nooit weggegooid natuurlijk!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 02 okt 2004, 19:47

@ed:

Nog een alarmlichtschakelaartje voor me op de kop kunnen tikken?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Ed » 02 okt 2004, 20:48

Hoi Jeetje,

Nee, het was een bus uit 1970, met de goede remmen, maar zonder alarmkniperlichten. Er viel dus niets voor je mee te nemen. Ik heb wel nog twee goede remcylinders eruit gehaald. Plus nog wat klein spul. Toch een geslaagde dag dus.
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Ed » 02 okt 2004, 20:50

Zoals in het andere bericht gezegd, hij had wel knipperlichten maar geen alarm. Helaas voor jullie dus.
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 02 okt 2004, 21:05

Da's jammer!

Toch nog bedankt dat je even hebt gekeken!

Nou..

Volgens mij heb je nu zowat alles bij elkaar om de J7 klaar te maken voor de apk, of niet?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Ed » 03 okt 2004, 19:19

Dat denk ik ook. Deze week de boel erin en dan moet het goed komen. Als het weer meezit kunnen we misschien ook nog een paar dagen weg....
Avatar gebruiker
Ed
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 15 jul 2004, 13:10
Woonplaats: Bergum (Frl.)

Berichtdoor Jeetje » 14 mei 2005, 19:07

****update****update****update****update****update****update

Via Peugeot De Jong in Amsterdam Zuidoost een spiksplinternieuw schakelaartje ontvangen. Ik druk dit schakelaartje op de stekkerblok en probeer 'm: knipperlichten functioneren NIET!!!!

Ik word gek!!!

Ik denk:"Ik haal 'm er even af" en wat gebeurt? Het hele schakelaartje valt uit elkaar!!!! Lekkere kwaliteit, dat Peugeot-spul! Ik heb nog geprobeerd om het te repareren, maar er zijn 2 palletjes afgeproken die het afdekplaatje bovenop het schakelaartje op z'n plek houden... Overleden, dus!

Dat wordt dus terugbrengen... :cry:

En dan het het volgende:

Ik had nog een schakelaartje uit een 404 liggen (ziet er hetzelfde uit, alleen is het afdekplaatje zilverkleurig en bij de J7 matzwart). Die had Jos Overvliet me gestuurd...

Ik heb de kabeltjes aan de achterzijde van het stekkerblok doorverbonden en wat denk je? Knipperlicht werkt én alarmlicht werkt!

Alleen nu het volgende: als ik de auto nu uit wil zetten, draai ik de sleutel uit het contact en dan blijft de auto gewoon doorlopen... Als ik dan even het alarmlicht aan en uit zet, gaat de motor uit!!!! :shock:

Hoe kan dat?????

Ik snap er echte helemaal niets meer van!


(nee, dit is geen grap, maar de idiote werkelijkheid!!!!)
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 18 mei 2005, 19:16

***FINAL UPDATE***FINAL UPDATE***FINAL UPDATE***FINAL UPDATE***FINAL UPDATE***FINAL UPDATE***

Oké dan...

Vandaag een ander alarmlichtschakelaartje bij Peugeot De Jong Zuidoost opgehaald en maar meteen getest... :wink:

En wat denk je?

:!: :!: :!: De knipperlichten doen het weer!!!! :!: :!: :!:

En het alarmlicht natuurlijk ook... :-|

Het heeft dus 5(!) schakelaartjes geduurd voordat er eentje werkte! :shock:

1) het originele (dat gaf dus de geest) :(
2) een schakelaartje dat ik had gekregen (van een J7) (werkte dus niet) :-|
3) een 404-schakelaar (die er hetzelfde uitziet, maar dus kennelijk tóch anders is) :?
4) een spiksplinternieuw schakelaartje dat ik bij Peugeot De Jong in Amsterdam Zuidoost had besteld
(en dat het -dus- eerst niet deed en toen ik het van het stekkerblok wilde trekken spontaan uit elkaar viel) :cry:
5) dit vijfde schakelaartje dat Peugeot De Jong in Zuidoost voor me had/heeft besteld omdat het vorige schakelaartje uit elkaar viel (en niet werkte :shock: )...

Dit laatste schakelaartje doet dus wel waar het voor bedoeld is! :roll:

Tja...

Problem solved... Maar wát een zware bevalling. En je zou door al dat geklooi er nog aan gaan twijfelen dat het wel aan het schakelaartje ligt!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 20 mei 2005, 11:01

Oh ja... Nog even het volgende:

Er zijn 2 verschillende alarmlichtschakelaars voor je J7: de ene kost € 20,55 (inclusief BTW; bestelnummer 6550.23), de andere kost € 10,85 (inclusief BTW; bestelnummer 6550.09)...

Je moet die van € 10,85 eurootjes hebben! (bestelnummer 6550.09)

Die van € 20,55 heeft een andere vorm (is vierkant in plaats van rechthoekig) en is alleen in de busuitvoering (voor personenvervoer) gebruikt!

Let dus bij het bestellen op, want als je de verkeerde bestelt, kun je niet (meer) ruilen... :wink:
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor Jeetje » 20 jun 2005, 09:44

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
Je gelooft het nooit!!!

Het knipperlicht werkte gewoon nadat ik de spiksplinternieuwe schakelaar op het stekkeblok drukte en we zijn met een werkend knipperlicht (en alarmlicht) naar de sleuteldag in Molenschot -bij Wim van Boekel- gereden. Alles werkte perfect.

Rovado, die hetzelfde probleem had/heeft als wij, heb ik tijdens de sleuteldag nog geweigerd om ons schakelaartje te proberen (ik was namelijk als de dood dattie het daarna niet meer zou doen :oops: )...

En wat denk je? Rijden we 's middags weg, doet het knipperlicht het plotseling wéér niet meer!!!! :shock:

Ik word hier heel verdrietig van! Kennelijk ligt het probleem -al lijkt het daar wel op- niet aan de schakelaar. Vreemd is natuurlijk wel dat het knipperlicht het tijdelijk heeft gedaan toen ik de nieuwe schakelaar plaatste...

Ik heb nu het idee dat het een massa-probleem is! Ik heb gisteren alles door zitten meten, maar heb het probleem niet kunnen ontdekken. Het knipperlichtrelais schakelt gewoon bij het inschakelen van het alarmlicht, maar niet bij het knipperlicht... Alle kabels zitten goed (vast) en zien er goed uit. Bovendien is er -voor zover ik na kan gaan- wél voldoende aarding...

Ik weet 't niet meer.... :(

Ik heb nu het stekkerblokje maar weer op de bekende wijze doorverbonden en nu doet het knipperlicht het weer (maar heb ik geen alarmlicht)...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor rovado » 20 jun 2005, 15:57

Dat is toch wel erg gek zeg!!!!

Zaterdag werkte het nog perfect, we hadden er blijkbaar niet over mogen spreken...
Misschien toch eens de contacten thv het relais shonnmaken, zoals we zaterdag zeiden, misschien dat we het zo opgelost krijgen.
Rogier
Tenzij iemand een heeel goed idee heeft?
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 15 apr 2006, 00:01

Oké...

Jeetje heeft een nieuwe apk en er is een en ander aan gerepareerd. Zo is er bijvoorbeeld een nieuwe dynamo geplaatst en wat denk je: het knipperlicht werkt weer gewoon!

Vraag me niet hoe het kan, maar nu werkt alles weer zoals het hoort!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Vorige

Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten