Pagina 3 van 3

BerichtGeplaatst: 20 jan 2006, 22:31
door JT
Ik wil wel een 123 organiseren, op welke manier ook...

Wie heeft een nieuwe conventionele ontsteking?

BerichtGeplaatst: 21 jan 2006, 00:09
door pp
heb nog wel een 404 ontstekingshuis(M48) met nieuwe contactpunten,rotor, en kap liggen( zonder slag in de as, en evt. een bobine( Ducelier) :D )
wie wil proberen??
ik/Car ben/is er klaar mee... :oops: :cry: :evil: :twisted:

BerichtGeplaatst: 21 jan 2006, 09:37
door JT
Hoe bedoel je dat nu?
Jouw 404, daar heb je een nieuw onstekingshuis en inhoud voor?
En daar zit nu het spul van een 305 in?

BerichtGeplaatst: 21 jan 2006, 11:40
door pp
-nee, heb ipv een Ducelier M48 ontsteking+huis een hele ontsteking van een 305( geloof M58?) van Magneta Morelli, met een Bosch bobine + alle electronica, nooit meer contactpunten verwisselen :mrgreen:

BerichtGeplaatst: 08 mei 2006, 09:02
door PeuTriton
heeft die test nu nog plaats gevonden tijdens forum-meeting. of heb ik wat gemist?
:-)

BerichtGeplaatst: 08 mei 2006, 18:38
door JT
nope...
Bij gebrek aan een nieuwe ontsteking!

BerichtGeplaatst: 08 mei 2006, 18:46
door Dick
Ik zet binnenkort een electronische ontsteking van een 505 op de 504. Als het zover is laat ik het natuurlijk aan jullie weten.

Kan slotje op

BerichtGeplaatst: 11 mei 2006, 08:59
door Pininfarina504
Kan slotje op

BerichtGeplaatst: 11 mei 2006, 09:19
door JT
Da's een mooie aanleiding voor een bijeenkomst, of in ieder geval een item dat bij een volgende bijeenkomst gedaan zou kunnen worden!

BerichtGeplaatst: 16 okt 2006, 20:11
door Peter van den Bosch
Hallo allemaal,

Sinds vorige week heb ik een 123 in mijn 404 zitten, en dat terwijl de auto prima liep op de conventionele ontsteking. Na wat afstel "problemen", loopt de auto nu nog beter als voorheen. De auto heeft meer trekkracht gekregen, trekt sneller op, loopt regelmatiger, en de choke hoeft niet zo lang open te staan als voorheen. Kortom een prima investering lijkt me.

Groetje: Peter. :wink:

BerichtGeplaatst: 24 okt 2006, 11:51
door Koffiemolen
Zie ook andere items van mij op dit forum hierover.

Ik heb inmidels ruime vergelijkende ervaringen met zowel mijn 204 als 504. Ik heb er een op de 504 zitten, maar deze ook op preof gehad in de 204 (ander programma uiteraard).

Ik sluit mij aan bij de opmerking van Pininfarina: als je een goed onderhouden spelingsvrije conventionele ontsteking hebt die correct is afgesteld, dan makt het qua rijkwaliteiten eigenlijk gene moer uit. Die fractie meer koppel onderin wordt teniet gedan door een fractie minder vermogen bovenin, het is maar wat je wilt/ origineel vindt.

Het belangrijkste voordeel dat ik van 123 vind is dat deze zich heel makkelijk laat afstellen op de juiste ontstekingshoek met het ingebouwde LED-tje. Maar ook hier geldt weer: op het gehoor afstellen en daarna gaan proefrijden levert de mooiste ontsteking op (prefereer ik boven stroboscooplamp, want de juiste afstelling is deels ook heel persoonlijk!). Gebruik je zintuigen dus! Qua onderhoud: ach, wat stelt het stellen of vervangen van contactpunten nu eigenlijk voor? (vind ik het prijsverschil niet waard)
Ander theoretisch voordeel: stel je hebt meerdere Peugeots waar je afwisselend in rijdt: de 123-ignition past op al die Peugeots (op de meeste), want de software bevat 10 verschillende programma's (de verschillende vacuumcurven van de verschillende motoren). Je hebt er dan maar 1 nodig... :D

BerichtGeplaatst: 24 okt 2006, 18:17
door JT
Hij biedt volgens mij 16 verschillende curves (heb ik een latere?)

BerichtGeplaatst: 25 okt 2006, 19:21
door Peter van den Bosch
Inderdaad, ik heb de motor inderdaad afgesteld op gehoor.

Groetje: Peter. :wink: