607 blower blijft blazen

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

607 blower blijft blazen

Berichtdoor JT » 18 nov 2006, 22:08

Ten einde raad maar de zekering (nr 4) eruit getrokken...
Zijn we bij mijn schoonmoeder aangekomen, nog even een boodschap, "hee wat doet de blower gek, een orkaan!"
motor uit - motor aan - 10x - alle knoppen - geen verschil - aanjager blijft vol vermogen blazen!
Auto uit, op slot, blijft blazen!! (wel ietsje langzamer, geen dynamo)

Ik heb de zekering er maar uit getrokken...
Stomme computer.
(denk ik dan)

Zoiets verwacht ik van mijn 30 jaar oude 504's, niet van onze 607..
Mijn vrouw keek ook verbaasd...

weet iemand raad? ik heb helaas geen uitleescomputer op mijn weekendadres.... ;-)
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor Edzo » 18 nov 2006, 23:20

idd. zekering eruit en zo'n Halfords-ventilatortje op 't dashboard?? Hebben we ook weer een onderdeel met een zuignap.....of was dat een ander topic?!? :mrgreen:
groeten, Edzo
205: le sacré numéro !
Afbeelding
Avatar gebruiker
Edzo
 
Berichten: 2847
Geregistreerd: 25 nov 2005, 02:38
Woonplaats: prov. Groningen

Berichtdoor JT » 19 nov 2006, 10:27

dan wel op batterijen!, anders trekt de sigarettenaansteker het niet...
:mrgreen:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: 607 blower blijft blazen

Berichtdoor Mockenrue » 19 nov 2006, 12:55

JT schreef:weet iemand raad ?


Is het een diesel met roetfilter ?
Avatar gebruiker
Mockenrue
 
Berichten: 2745
Geregistreerd: 07 apr 2004, 16:29
Woonplaats: Meierijstad

Berichtdoor JT » 19 nov 2006, 13:26

Nee, benzine....
Maar het is de aanjager/blower voor de passagiers, niet voor de koeling van de motor...
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JD » 19 nov 2006, 16:18

Als je de computer verdenkt, deze resetten? (Gaat vast door de spanning er een tijdje af te halen).
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor knutsul » 19 nov 2006, 20:35

JD schreef:Als je de computer verdenkt, deze resetten? (Gaat vast door de spanning er een tijdje af te halen).



als je de accu losmaakt, heb je kans op nog veel meer rare storingen,
Peugeot monteur 406 1.8 16V Break 1999
Avatar gebruiker
knutsul
 
Berichten: 736
Geregistreerd: 29 nov 2004, 22:04
Woonplaats: Gilze

Berichtdoor oldtimer » 19 nov 2006, 21:29

Volgens mij zit er in de kachelmotor gemonteerd een vermogenstransistor die nog wel eens stuk wil gaan.
Hij is in een moduul gemonteerd en wordt alleen compleet geleverd,
de gehele kachelmotor dus vervangen onderdeelnummer 6441k9 volgens mij.
Je zou eventueel eens kunnen proberen of een moduul van een 406 of een 405 past.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Berichtdoor JT » 19 nov 2006, 22:05

In den vreemde heb ik het loshalen van de accu idd niet gedurfd.
Vanavond de zekering teruggezet en we hebben een lekkere doorgeluchte rit van 2 uur gehad...

Thuis dus wel de accu eraf gehaald. D'r zit een ontzettende voorraad stroom in een zgn "accu utilitaire".. Die was nog niet helemaal leeg, toen ik de accu weer aansloot draaide de aanjager nog steeds. De computer gereset? ik weet het niet, maar hij geeft nu wel een leuke melding "2 lampes grillees" :D
Dus die bijwerkingen bij accu eraf halen, kloppen wel, Knutsel!

Morgen mag de garage het uitzoeken!

En ik maar denken dat ik alleen wat gereedschap mee zou moeten nemen als ik met mijn 504 onderweg ben...
Maar een extra setje maken, en een zaklamp erbij doen!
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JD » 20 nov 2006, 01:03

Hmm, sorry Jan voor het verkeerde advies :oops: . Ik vraag me wel af hoe dat dan moet als je de accu leeg hebt, of aan de auto wilt sleutelen en dat graag spanningsloos doet. Heb je er dus gelijk een probleem bij. :? (misschien zijn moderne auto's gewoon te modern voor mij)
Onze "Gouden Koets"
Peugeot 304S uit '73
Avatar gebruiker
JD
 
Berichten: 762
Geregistreerd: 04 sep 2005, 01:30
Woonplaats: Kampen

Berichtdoor jan eend + » 20 nov 2006, 02:43

JT schreef:Thuis dus wel de accu eraf gehaald. D'r zit een ontzettende voorraad stroom in een zgn "accu utilitaire"..


Hamoi. Heet dat niet gewoon een "back-up accu" in goed nederlands :?: :wink: Groetz, Vanjan.
jan eend +
 
Berichten: 1502
Geregistreerd: 22 jun 2004, 12:27
Woonplaats: Grunn'

Berichtdoor JT » 20 nov 2006, 19:07

@JanEend, hij staat natuurlijk ( :wink: ) Frans ingesteld...

@JD, ik had hetzelfde idee, en thuis durf ik zat zeker wel (500 meter van de garage verwijderd), maar in verweggistan doe ik liever even rustig dit soort dingen.

@oldtimer, de diagnose is: kachelweerstand. Woensdag is die binnen...
€ 65,10 + een half uur zeggen ze..
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Berichtdoor JT » 22 nov 2006, 12:25

Net bij de garage uitgewisseld, idd een fluitje...
Leuke mensen allemaal bij de garage, daar licht het allemaal niet aan.. :lol:
Maar al die electrische zooi.... :roll:
Avatar gebruiker
JT
 
Berichten: 3775
Geregistreerd: 07 jul 2004, 23:17
Woonplaats: Bladel

Re: 607 blower blijft blazen

Berichtdoor leffe 404 » 22 nov 2006, 14:02

JT schreef:
Zoiets verwacht ik van mijn 30 jaar oude 504's, niet van onze 607..
Mijn vrouw keek ook verbaasd...


Dat is JUIST bij de moderne auto's het probleem ! Wat dit soort storingen betreft kun je beter een oldtimer rijden !
Als je alle tijd hebt, kom je altijd te laat...
Avatar gebruiker
leffe 404
 
Berichten: 1500
Geregistreerd: 13 apr 2004, 12:46
Woonplaats: Leidschendam

Berichtdoor rud » 26 apr 2007, 17:45

JT schreef:Net bij de garage uitgewisseld, idd een fluitje...
Leuke mensen allemaal bij de garage, daar licht het allemaal niet aan.. :lol:
Maar al die electrische zooi.... :roll:

wil effe reageren heb een partner van 2002 en ook de aanjager kon niet meer afgezet worden na een bezoekje aan de garage zei men dat de hele unit moest vervangen worden en dan een beetje zoekwerk op de verschillende forums heb ik het uiteindelijk zelf gevonden .
het zijn gewoon de transistors van de besturingsmodule met nummer FW 26025A1 die niet in de handel te vinden zijn en dan heb ik als vervanger de MJ 2955 er in gestoken maar het resultaat was dat de aanjager niet meer op volle toeren draaide schijnbaar heeft hij andere waarden en toen de MJ 11015 en met succes want hij draait weer als voorheen kostprijs van die transistoren 10.39 eur :lol: :lol: :lol: :lol:
rud
 
Berichten: 1
Geregistreerd: 26 apr 2007, 17:22
Woonplaats: TIENEN BELGIE

Berichtdoor alexxie_m » 30 mei 2007, 13:04

Heren, hier waarschijnlijk de oplossing, ff snel gelezen, dus misschien ben ik wel te laat met deze oplossing:
draaiknop...
een vertilator is plus geschakeld/gedoseerd. Dat wil zeggen..standje maximaal (4?/3?) is vol vermogen en dus ook volle stroom...als je een b.v. standje 1 zet wordt de toevoer afgeknepen, hierdoor gaat hij minder draaien...
draai knop is stuk, en kan dus niet meer doseren, en alleen vol gas blazen...deze vervangen, waarschijnlijk dan verholpen...
succes!
Peugeot-Groet, Alex
-Peugeot, what else-
Peugeot 107 uit 2011(alias: SneeuwwitjeSmall)
alexxie_m
 
Berichten: 738
Geregistreerd: 31 jul 2006, 13:54
Woonplaats: Muiderberg


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 53 gasten