geschakelde plus(over contact) schakelt niet

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

geschakelde plus(over contact) schakelt niet

Berichtdoor uitschrijven aub » 10 aug 2007, 13:46

Het volgende probleem in mijn 205; de geschakelde + (over contact) schakelt niet (het is dus eigenlijk een + :wink: ) mijn radio word dus aldoor van stroom voorzien.
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Avatar gebruiker
uitschrijven aub
 

Berichtdoor Gerard2 » 11 aug 2007, 13:34

Toen ik mijn autoradio inbouwde had ik hetzelfde probleem. De radio werd continu van stroom voorzien waardoor het waarschuwings ledje als ik de motoruitgeschakeld had en het frontje verwijderd had niet werkte.

Het werd veroorzaakt door een fout in de verloopstekker die geplaatst was tussen de peugeotstekker en de ISO-stekker waarop je de meeste moderne radio's kunt aansluiten. Na bestudering van de handleiding van de radio en mijn peugeot bleek dat de schakel- en permanente+ draad verwisseld waren. Ik heb ze losgeknipt, en in omgekeerde volgorde met een kroonsteentje weer aangesloten. Waardoor alles weer werkte zoals zou moeten.
407 SW 2.7 HDi V6, 2007
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

Berichtdoor uitschrijven aub » 11 aug 2007, 20:32

Gerard2 schreef:Toen ik mijn autoradio inbouwde had ik hetzelfde probleem. De radio werd continu van stroom voorzien waardoor het waarschuwings ledje als ik de motoruitgeschakeld had en het frontje verwijderd had niet werkte.

Het werd veroorzaakt door een fout in de verloopstekker die geplaatst was tussen de peugeotstekker en de ISO-stekker waarop je de meeste moderne radio's kunt aansluiten. Na bestudering van de handleiding van de radio en mijn peugeot bleek dat de schakel- en permanente+ draad verwisseld waren. Ik heb ze losgeknipt, en in omgekeerde volgorde met een kroonsteentje weer aangesloten. Waardoor alles weer werkte zoals zou moeten.


Bedankt voor de tip, echter beide draden worden voorzien van spanning, en geen van beide schakelt... :(
Avatar gebruiker
uitschrijven aub
 

Berichtdoor Gerard2 » 11 aug 2007, 23:01

Jammer.
407 SW 2.7 HDi V6, 2007
Avatar gebruiker
Gerard2
 
Berichten: 344
Geregistreerd: 20 nov 2004, 09:29

geschakelde plus

Berichtdoor oldtimer » 12 aug 2007, 12:56

Blijft ook de kachel ventilator en dergelijke van stroom voorzien of gaan die wel normaal uit?
Ik denk n.l. dat je contactslot stuk is.
Anders zit er misschien een zekering te veel in (er horen een paar gaten leeg te zijn).
succes.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: geschakelde plus

Berichtdoor uitschrijven aub » 13 aug 2007, 19:18

oldtimer schreef:Blijft ook de kachel ventilator en dergelijke van stroom voorzien of gaan die wel normaal uit?
Ik denk n.l. dat je contactslot stuk is.
Anders zit er misschien een zekering te veel in (er horen een paar gaten leeg te zijn).
succes.


Oldtimer, bedankt voor de tips.
Verder gaat alle wel normaal uit, en leeg zijn 4, 6, 12.
3 en 7 zouden voor de radio moeten zijn volgens schema, alleen als ik 3 verwijder blijft er spanning op de radio bij 7 valt de spaning wel weg.
Hoe kan ik het contactslot controleren?
Avatar gebruiker
uitschrijven aub
 

geschakelde +

Berichtdoor oldtimer » 13 aug 2007, 21:41

Dat de rest wel uit gaat geeft eigenlijk aan dat het contactslot wel goed is.
Dus je zult in plaats van die ene zekering waarbij de geschakelde + wel weg valt de zekering in een ander gat moeten steken zodat het wel werkt.
Er was ook nog iets over een draad meer naar achteren op de zekeringkast die wel eens om gestoken zou moeten worden, maar daar laat mijn geheugen me even in de steek.
Vakmanschap ? 20% kennis 80%geluk.
ervaring ? de som van alle gemaakte fouten.
oldtimer
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 14 mei 2006, 12:32
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: geschakelde +

Berichtdoor uitschrijven aub » 13 aug 2007, 21:48

oldtimer schreef:Dat de rest wel uit gaat geeft eigenlijk aan dat het contactslot wel goed is.
Dus je zult in plaats van die ene zekering waarbij de geschakelde + wel weg valt de zekering in een ander gat moeten steken zodat het wel werkt.
Er was ook nog iets over een draad meer naar achteren op de zekeringkast die wel eens om gestoken zou moeten worden, maar daar laat mijn geheugen me even in de steek.


Bedankt voor je tips, zal binnenkort verder zoeken.
Mocht je nog een draad te binnen schieten dan hoor ik het graag.
Een Reboot wil nog wel eens helpen, of is je harde schijf te oud en kan deze dat niet meer aan :wink:
Avatar gebruiker
uitschrijven aub
 


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 43 gasten