alarmlichtschakelaartje J7

Spannende onderwerpen als ontsteking, dynamo, bobine, bougies en andere onderdelen van het elektr(on)ische systeem.

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

hallo

Berichtdoor rovado » 04 okt 2004, 10:01

Hoi Ed.
We zijn inderdaad goed thuis geraakt, na eerst nog een omzwerving langs het strand, ouders en enkele vrienden. Echt confortabel rijden was het niet met een stang tegen mijn schouder en knieen tegen het dashboard, maar dat hebben we er wel voor over. Ik ben benieuwd om een foto van jullie bus te zien, stuur maar even op als je wilt.
Mijn knipperlicht werkt ondertussen, net als mijn gevarenlicht en toeter, echter moet het wel vervangen, want zit nu niet zo netjes. Kon de schakelaar gewoon bestellen in Amersfoort voor nog geen 11euro inclusief BTW., dus hopelijk is het vandeweek voor elkaar.
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 04 okt 2004, 10:38

Kost die alarmlichtschakelaar nog geen 11 euro??? Ik heb toch echt andere prijzen doorgekregen!

Geef me even het Peugeot bestel-, c.q. onderdeelnummer als je wil!
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

hoi Jeetje

Berichtdoor rovado » 04 okt 2004, 19:15

Het kost inderdaad nog geen 11 euro en het is de juiste, een tuimelschakelaartje met 7 armpjes.
Het onderdeelnr is 655009 volgens de De Jong in Amstelveen, die heb ik namelijk ook gebeld, hij zei echter dat het bijna 25euro kost, maar de andere 2 garages die ik daarna belde zeiden allebei 10, nogwat euro inclusief BTW. Heb jij het al gekocht? Laat maar even iets weten, en ook of het hetzelfde onderdeelnr is
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 04 okt 2004, 23:13

@Rovado:

Nee, ik heb het nog niet gekocht.

Welke garage heb jij gebeld voor dat schakelaartje (voor € 11,00)?

Heb je het al gekocht? En zo ja, doet je knipperlicht het nu weer???
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

schakelaartje

Berichtdoor rovado » 05 okt 2004, 23:57

Hoi Jeetje,

Ik heb gisteren om 9.00u naar Peugeot Bovee Amersfoort gebeld, het onderdeel was toen nog in Frankrijk, maar zij verzekerden mij dat het er een dag later, vandaag dus zou zijn. En dat was ook zo, kosten 10,85 euro incl. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar het ziet er identiek uit, dus dat moet goed komen, morgen even proberen dus.
Succes!

Rogier :lol:
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 06 okt 2004, 00:00

Laat me effe weten of het gelukt is!

Dan ga ik ook meteen zo'n schakelaar bestellen.

(het is toch gewoon het bestelnummer dat je hierboven hebt vermeld, of niet?)
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor rovado » 06 okt 2004, 00:03

ik zal het morgen laten weten of het gelukt is, en ja het is dat bestelnummer, 655009.
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

schakelaar

Berichtdoor rovado » 06 okt 2004, 21:39

hoi Jeetje,
Ik heb de schakelaar erin aangesloten en gevarenlicht werkt, maar het knipperlicht deed het slechts 1 keer en toen niet meer, ik snap er niets van, want als ik dan mijn draadje ertussen zet werkt het wel weer. Er zitten geen zekeringen in... de logica ontbreekt mij.
Werkte het bij jouw wel toen jij een ander schakelaar had aangesloten? Zou de weerstand te groot zijn als de stroom door het schakelaartje loopt?
Het is in ieder geval wel het juiste onderdeel.
Rogier
Avatar gebruiker
rovado
 
Berichten: 267
Geregistreerd: 27 sep 2004, 00:34
Woonplaats: Geel (België)

Berichtdoor Jeetje » 06 okt 2004, 21:46

Ik heb de schakelaar van Peugje geprobeerd en toen ik die erop stak, deed mijn knipperlicht én alarmlicht het...

Het raadsel wordt dus alleen maar groter!

Wel apart dat we allebei hetzelfde probleem hebben. Dat is toch wel bizar!

Wellicht is er een J7-rijder die hetzelfde probleem heeft gehad en de oplossing heeft gevonden... Maar wie????

Wat wel bijzonder is, is dat je knipperlicht het met de nieuwe schakelaar een keer heeft gedaan en daarna niet meer. Dat is toch wel héél erg vreemd...
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 08 okt 2004, 15:25

Check je lampjes eens. Ik heb ook een keer een stuk knipperlicht gehad. Mijn j7 gaf toen ook maar een keer knipperen, dacht ik. Dit was verholpen toen ik het lampje verwisseld had.
Misschien de contactjes die los zitten of een kabel breuk is ook nog een optie?

Groet Jesse
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Jeetje » 08 okt 2004, 15:28

Maar dan zouden knipperlichtjes het toch ook niet doen als je de twee contactjes in het blokje achter het schakelaartje doorverbindt?
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen

Berichtdoor jesse » 08 okt 2004, 15:31

Ik weet er het fijne niet van, maar ik zou alles proberen. Dat hebben jullie natuurlijk allang gedaan. :D
Avatar gebruiker
jesse
 
Berichten: 151
Geregistreerd: 26 apr 2004, 21:03
Woonplaats: Texel

Berichtdoor Jeetje » 12 apr 2005, 13:59

Peugeot De Jong in Amstelveen had voor mij zo'n schakelaar besteld (bestelnummer 6550.23) en die kostte inderdaad ruim € 25,00 (inclusief BTW), maar wat blijkt? Dat is dus de verkeerde!!! (vierkant en een andere aansluiting) Die past écht niet! De meneer van de onderdelenbalie zou uitzoeken welke schakelaar ik nou nodig zou hebben, maar hij heeft me laten weten dat hij die niet meer kan leveren (ik vraag me af of hij wel echt gezocht heeft, want toen ik 'm naar het correcte bestelnummer vroeg, wist hij dat niet...)

@ Rovado: is jouw knipperlichtprobleem inmiddels opgelost en zo ja, wat was/is het probleem???

@ Iedereen: heeft iemand nog een alarmlichtschakelaar voor een J7 uit 1977 (nieuwe type dashboard dus) liggen???
... it's better to burn out, than to fade away...
Avatar gebruiker
Jeetje
 
Berichten: 4316
Geregistreerd: 09 jul 2004, 14:14
Woonplaats: Vinkeveen


Keer terug naar Elektrische en elektronische systemen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten