SLOT SVP

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor MarcoPeus » 25 nov 2013, 20:05

Vragen kost niks Louis
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 26 nov 2013, 01:37

is zeker leuk en voor mijn 505 heel goed te doen, en dan huilend vanwege het verlies van mijn koningin terug naar Limburg, geholpen door de Franse, Belgische en Nederlandse Wegenwacht( of Joos in de kofferbak en Marco voor de gewichtsverdeling op de achterbank).
Ik lees net dat het beestje lang heeft geslapen in een garage weliswaar, maar we weten allemaal dat lange stilstand wel wat aan mankementjes oplevert.

Maar het blijft een prachtige 504, dus wie weet of ik er van de week eens een mailtje aan waag..
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor MarcoPeus » 26 nov 2013, 12:39

LouisdeFunes schreef:( of Joos in de kofferbak en Marco voor de gewichtsverdeling op de achterbank).


:shock: :shock: :? :? :x :x
Gaan we katten!?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 26 nov 2013, 15:21

MarcoWetzels schreef:
LouisdeFunes schreef:( of Joos in de kofferbak en Marco voor de gewichtsverdeling op de achterbank).


:shock: :shock: :? :? :x :x
Gaan we katten!?


nee, integendeel, het lijk mij wel zo gezellig als jullie meegingen 8)
Laatst bijgewerkt door LouisdeFunes op 26 nov 2013, 15:26, in totaal 1 keer bewerkt.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 26 nov 2013, 15:24

L'Aventure schreef:Er staat nergens in de advertentie dat ie lang heeft stil gestaan...alleen dat het een binnenslaper is. Vraag 'm maar eens hoe vaak de auto rijdt, wanneer de laatste controle technique is geweest en wat daarbij de opmerkingen waren. Ben zelf al vaker zonder problemen met een in het buitenland gekochte klassieker terug naar huis gereden (104, Visa's, Dyane, 205, 504, 505,...).


is jouw schrijf-frans dan een beetje in orde ? ik spreek redelijk :oops: frans, maar in schrift werkt het schijnbaar op de lachspieren of de fransman vertrouwt het niet en ik krijg dan ook zelden antwoord als ik reageer op leboncoin. als ik in het engels reageer dan meestal een berichtje terug in het frans dat ze het engels niet machtig zijn :?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor MarcoPeus » 26 nov 2013, 15:36

Google translate gebruiken, werkt redelijk tot goed.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor CXpeu » 27 nov 2013, 00:48

LouisdeFunes schreef:is jouw schrijf-frans dan een beetje in orde ? ik spreek redelijk :oops: frans, maar in schrift werkt het schijnbaar op de lachspieren of de fransman vertrouwt het niet en ik krijg dan ook zelden antwoord als ik reageer op leboncoin. als ik in het engels reageer dan meestal een berichtje terug in het frans dat ze het engels niet machtig zijn :?


MarcoWetzels schreef:Google translate gebruiken, werkt redelijk tot goed.


Ik :roll: heb eens gehoord dat als je in het Engels schrijft de vertaling in Frans beter is. Ik zou zeggen probeer het eens :D
'87 Citroen CX 2.2 TRS
'98 Peugeot 205 Generation 1.4
Avatar gebruiker
CXpeu
 
Berichten: 401
Geregistreerd: 30 jul 2008, 16:27
Woonplaats: B'hoek

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 27 nov 2013, 02:13

bedankt voor de tip, ga ik gebruik van maken :P
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 27 nov 2013, 21:04

dank je wel, is altijd fijn om te horen!
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 29 nov 2013, 15:31

weet ik eerlijk gezegd niet ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor Bart-Peugeot » 29 nov 2013, 15:41

L'Aventure schreef:Leuke bijnaam ook "de blauwe koningin". Is er niet ergens een draadje op het forum met bijnamen voor de voitures :?:

Dat draadje is er al 8 jaar. ;-)

http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?t=3073
In bezit van een 308 en 504.
Avatar gebruiker
Bart-Peugeot
 
Berichten: 2216
Geregistreerd: 24 mei 2006, 09:31
Woonplaats: Rijnmond

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 10 dec 2013, 21:05

Een goede vrind van mij is vader geworden van een wolk van een zoon en vanwege deze heugelijke gebeurtenis ben ik afgelopen zondag met de Koningin naar Arnhem gereden.

even van te voren alle niveau's gechecked, banden op juiste spanning gebracht en hup..bij mij achterom de A73 opgedraaid en richting Gelderland. Mooie tocht van enkele reis, 120km, dus ideaal om deze snelwegkilometers met de 505 te rijden.

Eerst rustig de oude dame opgewarmd met een vaartje van 80 en voorbij het dorpje Reuver ( na zo'n 12km ) langzaam de snelheid opgevoerd naar 90 en dan 100..Na Venlo de snelheid van 120 km en daarna heerlijk doorgereden..af en toe de snelheid opgevoerd naar 130 en 140km en dan merk je toch wat ze toch een heerlijke meid is. :P

Maar goed, ik heb haar statig en waardig de beroemde John Frost brug over laten schrijden en een paar leuke uurtjes gehad bij mijn vrienden en hun nieuwe aanwinst.

Daarna vice versa weer naar het fraaie Limburgse land en zonder enig probleem weer netjes in de garage gezet.

Wat een heerlijke wagen..ik zou toch volkomen achterlijk zijn als ik haar zo maar weg zou doen ?

Ik laat er maar eens de komende tijd mijn gedachten over gaan, in elk geval is er een mooie stalling voor de dame geregeld in een nabij gelegen dorp voor weinig geld staat ze daar in een mooie vorst, stof en vogelvrije ruimte binnenkort.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor MarcoPeus » 10 dec 2013, 21:11

LouisdeFunes schreef:Wat een heerlijke wagen..ik zou toch volkomen achterlijk zijn als ik haar zo maar weg zou doen ?


HèHè, wordt je wakker? :roll:
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor joospeugeot » 10 dec 2013, 21:24

MarcoWetzels schreef:
LouisdeFunes schreef:Wat een heerlijke wagen..ik zou toch volkomen achterlijk zijn als ik haar zo maar weg zou doen ?


HèHè, wordt je wakker? :roll:


sjta, maar tien jaar stallen is toch wel een lange tijd. en nu las ik ergens dat ldf toch al niet meer zo lang te leven had dus misschien maakt ie de 505 dan rijdend al niet meer mee :oops:
in tien jaar tijd kan veel gebeuren, misschien doen ze dan wel nog ff tussentijds t akkoord naar 50 jaar gooien. je t maar nooit.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 10 dec 2013, 23:12

hoho..ik ga nog lang niet dood en ik ga er van uit dat ik er over 20 jaar nog altijd wel zal zijn als ik niet word geraakt door een vrachtwagen. alleen is de kwestie hoe ik er dan lichamelijk aan toe zal zijn, of ik dan nog fysiek in staat zal zijn om auto's te besturen en er van te genieten.

joos, ik beloof je dat ik niet mijn ogen zal sluiten tot dat ik, òf weer kan genieten van mijn 505 òf vrolijk aan het sturen ben met mijn 504.

dus, nog niet de broodjes gaan smeren voor de koffietafel. :mrgreen:
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor joospeugeot » 10 dec 2013, 23:36

dan heb je gelukkig nog wat langer te leven.... ik begon me al zorgjes te maken. zo erg is t nog niet.... gelukkig
maar hoe lang we allemaal leven is altijd de grote vraag uiteraard, en dat is eigenlijk wel voor bijna iedereen.


maar door de dramatische oldtimerregelingen ben ik bang dat t voor wel meerdere hier wel zo is dat ze toch weer enkele jaren minder hebben door alle stress die ze nu moeten ondergaan. kijk maar naar jezelf, je had al plannen om deze mooie 505 weg te gaan doen. ik denk dat je daar wel eens spijt van zou krijgen mocht dat echt gebeuren.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 10 dec 2013, 23:45

ja, dat realiseerde ik mij ook toen ik zondagavond heerlijk naar huis gleed in de 505. ik heb de wagen nu bijna twee jaar en heb er toch een fijne band mee, zover je een band kunt hebben met een stuk ijzer :shock:

maar allez..stel ik ga haar netjes in die stalling zetten, die is vorst/stof en vogelvrij. ik neem mij nu natuurlijk heilig voor om minstens 1 maandje per jaar met 'r te gaan rijden. maar, ik kan mij zomaar voorstellen dat ik weer eens tegen een nieuwe mevr. de funes oploop en dan krijg ik daar hobby aan, als je begrijpt wat ik bedoel.

dan staat ze een aantal jaar daar...hoe lang kun je een dergelijke auto ongestraft laten staan ? een accu en banden lopen leeg, dat snap ik..maar wat nog meer?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor joospeugeot » 11 dec 2013, 00:38

misschien toch maar eens een benzine-ombouw overwegen. zo'n xn1 motor is op de lange baan nog wel zuinig met een 5-bak. 1 op 10 a 11 moet zeker haalbaar zijn. dieselmotor opslaan voor een eventuele verkoop, of als de auto dan 40 jaar is of de regelingen weer zouden veranderen ?
ja, t kost zeker geld, maar een 504 aanschaffen kost ook geld, wil je een 504 in een vergelijkbare staat zoals je 505 is dan denk ik dat je toch zeker aan 8 mille zoiets moet denken. mocht je de 505 kunnen verkopen dan zal er altijd geld bijmoeten. ik denk dat je met een minder bedrag voor de ombouw sneller klaar bent.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 11 dec 2013, 02:15

Heb ik overwogen Joos, maar ik zie daar ook geen heil in. zo'n operatie zal mij ongeveer een 1500,- euro kosten vermoed ik, en dan mag ik 9 maanden per jaar rijden..plus mijn wagen is niet meer origineel. Goed, ik kan de dieselmotor en alle toebehoren bewaren. Nee, ik denk niet dat dit de weg is die ik in moet gaan slaan.

Maar, wellicht doen er zich nog veranderingen voor en veranderd mijn mening. Uitsluiten zal ik dit niet.

Weet je, ik ben door de hele discussie het afgelopen jaar er een beetje moe van geworden. Het hele jaar door ben ik, alleen al wat de 505 betreft, heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Het heeft ook een klein beetje mijn enorme plezier in de Peugeot kapot gemaakt. Er hebben zich om mijn gezondheid ook wat zaken afgespeeld, voorlopig moet ik maar eens even pas op de plaats maken en weer een beetje bijkomen met alles.

Ik denk dat het beste idee voor nu is, de wagen op een goede en qua kosten ook beheersbare manier weg te zetten. ik heb dagelijks vervoer voorlopig dus ik moet niks.

Er komt vanzelf in de loop van volgend jaar een goed alternatief bovendrijven en ik neem dan wel een beslissing over hoe en wat. Voor nu is het motto: afmelden rdw en wegzetten.

Ik denk dat de schade van het langdurig wegzetten best zal meevallen, er kan een remklauw gaan vastzitten, en dat is allemaal weer gangbaar te krijgen.

Voorlopig zet ik mijn hobby maar stil/in de ijskast. Komt tijd, komt raad.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 02 jan 2014, 13:48

ik heb afgelopen zomer, na het debacle met de rode 505, de velgen ervan, overgezet naar de blauwe 505. het vreemde is echter, dat om de zoveel tijd de wielmoeren zich losdraaien. ik heb het nu twee keer meegemaakt dat ik onderweg mijn wielmoeren moet aandraaien.

de eerste keer, ze zaten er toen al 1500km onder, was ik op weg naar Bunnik en op de A2 bij Zaltbommel hoorde ik ineens een kloekkloek geluid, auto bij de lucht aan de kant, alles gecontroleerd, dacht eerst dat de uitlaat ergens tegen aan kwam. uiteindelijk bleken het de moeren te zijn van rechtsvoor.

afgelopen maandag ben ik nog met de wagen een flinke rit gaan maken en bij terugkomst in het dorp hoorde ik het geluid weer, en nu is het volgens mij het wiel linksachter. ( dus ongeveer 4000km later )

niet van alle wielen, nee, telkens maar van 1 wiel tegelijk. de andere wielmoeren van de andere wielen zitten muurvast. de maat lijkt mij toch exact hetzelfde, de draad is onbeschadigd.

misschien is hier iemand die mij die hier een verklaring voor heeft ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor tout est beau avec une... » 02 jan 2014, 14:03

De wielmoeren voor deze velgen hebben geen conische passing maar een halfronde bolling.
Heb je wel de juiste moeren????

M.Vr.Gr.Marco.
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 02 jan 2014, 16:15

..en kunnen die zich dan vanzelf losdraaien..? het zal vermoedelijk wel zo zijn Marco..maar hoe kom ik dan aan de juiste moeren ?
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor MarcoPeus » 02 jan 2014, 16:20

Heb je de moeren van de rode 505 op de rode 505 laten zitten of met de velgen omgezet?
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor LouisdeFunes » 02 jan 2014, 16:31

nee, die heb ik samen met de velgen overgezet, het zijn nl verchroomde moeren.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: De Blauwe Koningin

Berichtdoor tout est beau avec une... » 02 jan 2014, 16:52

Kijk eerst even of je inderdaad afwijkende moeren hebt.
Voor mijn 505 heb ik ze afgelopen jaar nog nieuw besteld, waarschijnlijk zijn ze nog steeds te krijgen????
Schrik niet van de prijs, ik was hiervoor wel iets van € 150,- tot € 160,- kwijt.
Onderdeelnummer zou ik even weer op moeten zoeken.
Maar zoals gezegd kijk eerst even welke moeren je nu hebt, misschien is het iets anders.

M.Vr.Gr.Marco
202 BH '48
504 coupe '71
104 GL '78
505 Turbo injection '84
605 2.0 SRi '92
RG-01 '13
tout est beau avec une...
 
Berichten: 878
Geregistreerd: 27 maart 2009, 23:24
Woonplaats: Hasselt (ov.)

VorigeVolgende

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 39 gasten