A. de motor komt uit een 604 ti uit 1979, er is geen phase 1 met v6.
B. je moet de auto bij het rdw laten keuren, en dat is woensdag gebeurt en uiteraard goed gekeurdt
De nieuwe papieren krijg ik deze week binnen.
C. het is een k-jetronic injectie systeem
En hier nog een. Ik ben nieuw op het forum dus... Hallo iedereen en mede liefhebbers. Ik zal een foto opsnorren.
Een creme kleurige 505 GL uit eind 85 (type II). Geïmporteerd uit La France rond Toulouse nog nooit pekel gezien en in perfecte staat met orginele lak. Geen hoogvlieger onder de 505's maar wel erg betrouwbaar. Ik heb er wel een nieuwe uitlaat onder zitten en achter nieuwe remcylinders op zitten. Voor nieuwe remblokken en nieuwe bandjes. Helaas Uniroyal maar dat was alles wat ik zo snel kon vinden.
Ik ben blij met zo'n informatief en vriendelijk forum.
De GL was er in twee moter uitvoeringen. De 1,8 en een 2.0. Aan de hand van de motercode heb ik uiteindelijk gezien dat het inderdaad een 1,8 is. Hij is me verkocht als 2.0 Is niet zo'n punt hoor er is niet veel verschil in het vermogen. Het verbruik is uiterst laag tenminste op de snelweg. Daar is het ongeveer 1:12,5 met gewoon rond de 120 rijden.
Mooi werk Edwin! Ik dacht al: die foto is in spiegelbeeld omdat diverse onderdelen andersom zitten, maar je bent creatief bezig geweest. Is dat ook de reden dat die mantel van het kachelhuis eruit is? Maakt dat nou veel uit, of zit er ook een andere motor in?
Ik heb een 505 gtd Automaat uit 1986. Het een van de laatst geleverde auto`s van de eerste serie. Ik gebruik hem dagelijks heerlijk die automaat in het drukke verkeer. Alleen ik heb er 1 groot probleem mee hoe krijg ik het opendak goed beweegbaar en vooral waterdicht???
ik ben de trotse eigenaar sinds zaterdag LL van een champagne kleurige 505 GTDTE van het jaar '87 , in Nederland opgehaald. de auto is in originele staat met 212000km op de teller en alle opties behalve leder interieur . ik heb er nu wel een mooi houten stuur in gemonteerd en een set bredere velgen in afwachting van de renovatie van een set originele 15 inch TRX sportvelgen die er onder moeten komen.
304 coupé schreef:wat zijn phase 2 velgen ? toch niet niet die vlakke V6 velgen
Phase 1 had dezelfde stalen velgen als 504 GL/TI, met andere naafdop. ( Break/Fam niet meegerekend ) Phase 2 had andere stalen velgen ( andere vorm en andere gaten, groot gat in het midden, zie foto's van 505 GLD "Regenjas" ) óf 15 inch ( TRX-look-alike ) velgen op o.a. GTI óf V6 lichtmetalen velgen op de V6. 15 inch zoals jij bedoelde , klopt dus Jos
het bloed kruipt waar het niet gaan kan, ik heb een 505 SR van 1982 met 95.000 km erbij gekocht. Met optionele 5-bak en de auto is nagenoeg roestvrij en volledig origineel. Zelfs de tweed bekleding is nog puntgaaf. Heeft 30 jaar stil gestaan dus er moet nog wel het een en ander aan gebeuren.