505 erbij

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti, Brownie

Re: 505 erbij

Berichtdoor eri©on » 10 jun 2013, 23:01

Aii wat een mooie 505, geluk bij een ongeluk is dat voor mij met de nieuwe maatregel een nette 505 betaalbaar word :-)
www.terredeshommes.nl
Avatar gebruiker
eri©on
 
Berichten: 1163
Geregistreerd: 13 jan 2008, 16:45
Woonplaats: @ home

Re: 505 erbij

Berichtdoor Prince-_- » 10 jun 2013, 23:17

Veel veilige (en rustgevende) kilometers gewenst met je nieuwe slee :mrgreen:
Prince-_-
 
Berichten: 179
Geregistreerd: 01 feb 2010, 02:58
Woonplaats: Oudenaarde, België

Re: 505 erbij

Berichtdoor pEus » 13 jun 2013, 09:35

Gefeliciteerd Josse,

Je begint al een aardige verzameling te krijgen :wink:
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 13 jun 2013, 21:33

Dank jullie wel!
@ pEus: Het is nooit de bedoeling geweest om een verzameling op te bouwen en het is nog steeds de bedoeling niet. Ik heb jou ook nog wel gevraagd hoe je het uberhaupt deed met al die auto's en onderhoud en poetsen en dan ook nog rijden... :wink: Maar het blijkt maar weer dat ik slecht afscheid kan nemen van iets dat nog te repareren is. :mrgreen:
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor edwin ss50 » 13 jun 2013, 21:55

Ik heb de auto uit Frankrijk gehaald, uit Tosny komt de wagen.
De auto heb ik gekocht van de dochter van de '''eerste''' eigenaar, de man was overleden en stond al enige tijd bij de schoonzoon en dochter in de schuur.
De auto is eerst een demo auto van de dealer daar in de buurt geweest, daarna heeft de ''eerste'' eigenaar de auto gekocht.
In 1988 is de man bij een paal of iets dergelijks omhoog gereden en toen is er een nieuw rechter binnenscherm ingekomen, zonder chassis nummer.
Toen ik de auto kocht wist ik niet dat er geen chassis nummer in stond, dat zag ik pas toen ik er was.
Alle CT papieren zaten erbij, daarbij stond vermeld dat er geen chassis nummer in de auto stond, maar werd toch elk jaar goed gekeurd.
Ik heb bij het RDW een nieuw chassis nummer laten inslaan, staat op de kofferbak vloer.
Ik heb er ook lpg ingezet, de reden waarom de auto niet goed op benzine wil is dat de vlinderklep geblokkeerd staat, ik denk ook niet dat de garage dat goed werkend krijgt wanneer ze gebruik blijven maken van een lpg mengstuk in het inlaat kanaal.
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 13 jun 2013, 22:51

@ edwin ss50: Goed om iemand te spreken die verstand heeft van specifiek deze auto. Je verhaal klopt met de verhalen die ik tot nu toe heb gehoord over de auto. Ik heb er o.a. een originele Franse nummerplaat bij gekregen.
Ik heb de auto gekocht onder de voorwaarde dat ie en op gas en op benzine goed zou lopen, want dat was makkelijk te repareren zij men toen. Inmiddels hebben ze er geloof ik een "Peugeot en gas specialist" aan gezet. Ik ben benieuwd...
Bedoel je trouwens met vlinderklep de luchtmeter? Is dat hetzelfde? Het was mij namelijk wel al opgevallen dat er een tie-rap door de hele unit heen zit.
Ze zijn nu bezig om de boel op benzine gangbaar te krijgen. Ik zal morgen eens bellen hoe het ervoor staat.
bedankt voor je reactie! Hopelijk hebben ze em met deze info sneller klaar...
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor edwin ss50 » 13 jun 2013, 23:08

Ik bedoel de luchtmassa meter inderdaad
edwin ss50
 
Berichten: 767
Geregistreerd: 04 jul 2005, 14:44

Re: 505 erbij

Berichtdoor pEus » 17 jun 2013, 09:58

jospop schreef:Dank jullie wel!
@ pEus: Het is nooit de bedoeling geweest om een verzameling op te bouwen en het is nog steeds de bedoeling niet. Ik heb jou ook nog wel gevraagd hoe je het uberhaupt deed met al die auto's en onderhoud en poetsen en dan ook nog rijden... :wink: Maar het blijkt maar weer dat ik slecht afscheid kan nemen van iets dat nog te repareren is. :mrgreen:


Dat is inderdaad het probleem :mrgreen:

Maar ik heb er de afgelopen drie jaar elk jaar eentje verkocht. Een trend die ik eigenlijk voort wil zetten maar het wordt wel steeds moeilijker om te kiezen welke het volgende jaar :?
Avatar gebruiker
pEus
 
Berichten: 1770
Geregistreerd: 22 jun 2005, 18:24
Woonplaats: Waalwijk

Re: 505 erbij

Berichtdoor LouisdeFunes » 17 jun 2013, 13:05

dan moet je eens luisteren naar het liedje van drs.P over de trojka :mrgreen:
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 21 jun 2013, 22:19

Er wordt volgende week door een gasboer een ander gasstuk in de auto geplaatst heb ik begrepen. Ik hoop dat ik eind volgende week weer kan rijden; volle koppel op benz. en zuinig op gas!

Rest nog wel de vraag: Zijn er andere GTI rijders die loodvervanger gebruiken? Ik heb een boekje opgescharreld uit de tijd dat gelode benzine verdween, maar dat zegt dat het vanaf 85/86 afhankelijk is van het type 505 zonder daar verder op in te gaan... Ik heb trouwens geen officieel instructie boekje.
Verder: Kijkend naar de compressieverhouding (lager dan 10,5:1) ga ik er maar vanuit dat ie niet pingelt op Euro 95.

@LDF ik heb net de tekst even doorgelezen van Drs P -> Sofie's choice, maar dan leuker met moraal :?
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor LouisdeFunes » 25 jul 2013, 14:31

LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 26 jul 2013, 19:20

We zijn inmiddels weer een paar weken verder en er is inmiddels ook wel weer het één en ander gebeurd. Ik heb de auto na 4 weken wachten opgehaald, omdat ik het zat was om vage verhalen aan te moeten horen over het hoe en wanneer de auto klaar zou zijn. Ik zal geen namen noemen, maar in plaats van de auto afleveren zoals besproken, hebben ze alleen maar lopen kloten. Er zit nu wel een nieuw verbeterd gasstuk in, maar de auto liep nog steeds niet helemaal lekker, zeker niet op benzine. Ik zal verder niet op de details in gaan om het voor jullie en mezelf een beetje gezellig te houden, maar ik ben al heel wat avondjes bezig geweest met 'reparaties' herstellen :(
Vandaag heb ik in overleg met/met hulp van Jonkhart (Hilversum; Ik maak bij deze graag reclame voor ze) mogen proberen of de luchtmassameter de veroorzaker was van alle problemen; Met een nieuwe luchtweger rijdt de auto nu super op benzine, maarrrr....
De auto loopt nog niet helemaal lekker stationair.
In eerste instantie wilde ik nu checken of de distributieriem wel helemaal lekker staat. Dat heb ik vanmiddag willen checken, maar om de distributiedeksel los te krijgen moet de krukaspoelie eraf. De bout zit muurvast en ik weet niet hoe ik de krukas kan tegenhouden. Uit armoede zelfs geprobeerd om de boel los te krijgen door de sleutel te blokkeren en te starten. Geen succes.... :? Tot overmaat van ramp is er een vulbusje in de distributiedeksel gevallen, je snapt waarschijnlijk wel dat ik nu de boel niet weer zomaar dichtschroef en er later wel eens mee aan de slag ga.
Wie heeft er tips om de boel los te krijgen?
Hoe en waar blokkeer de krukas van een 505 gti?
(ZDJL blok en BA 10/5 bak denk ik).
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor MarcoPeus » 26 jul 2013, 21:43

Jammer dat je "bedrogen" bent uitgekomen bij deze "garage". Helaas zijn er veel knoeiberen die maar wat aan rommelen en afspraken niet nakomen. Ik heb al voldoende meegemaakt op dat vlak. Je hebt zeker wel moeten afrekenen aan de kassa?
Met name de oplever data blijkt vaak een probleem. Meestal wordt zo'n auto aangenomen om de "lege" uurtjes mee te vullen die er niet komen en dan verdwijnt de auto een hoek in totdat de eigenaar opeens op de stoep staat.
Gelukkig zijn er ook nog mensen/bedrijven die hun afspraken wel nakomen en goed werk leveren. Jonkhart blijkt zo iemand te zijn.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: 505 erbij

Berichtdoor LouisdeFunes » 27 jul 2013, 02:04

jonkhart is geweldig, zowel vader en zoon staan je altijd netjes te woord en helpen je altijd verder, ook als het hen zelf niet direct geld oplevert. Ben er zeer over te spreken!

en wat je probleem betreft, ik zou als ik jou was Joos uit Kerkrade eens pb-en. hij heeft veel ervaring met lpg auto's.
LouisdeFunes
 
Berichten: 2680
Geregistreerd: 04 mei 2006, 02:31

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 31 jul 2013, 22:23

Is er iemand met een 505 werkplaatshandboek oid waar wat meer info in staat dan in de vraagbaak over de ZDJL GTI-motoren? En dan met name het checken/vervangen van de distributieriem?
Ik blijf voorlopig nog steeds hangen op het los krijgen van de poelie :( . (Zie ook mijn topic bij techniek)
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 08 aug 2013, 22:47

Inmiddels is de poelie los en heb ik het een en ander aan info over de motor doorgelezen. Ik ben er nu achter dat het thermotijdcontact niet werkt, dat zal vanaf nu dus iets makkelijker starten op benzine worden.
Verder zit volgens mij zit het smoorklepcontacthuis verkeerdom gemonteerd: de stekker wijst nu naar het kleppenhuis (zie foto).
Afbeelding
Als ik naar de afbeeldingen in bijvoorbeeld de vraagbaak kijk lijkt ie richting remservo te zitten. Ik zal binnenkort ook eens de tijd nemen om de boel door te meten, maar dit zou misschien het stationair onregelmatig lopen al kunnen verklaren...
Ik hou jullie op de hoogte...
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor tjark63 » 09 aug 2013, 11:14

jospop schreef:Inmiddels is de poelie los en heb ik het een en ander aan info over de motor doorgelezen. Ik ben er nu achter dat het thermotijdcontact niet werkt, dat zal vanaf nu dus iets makkelijker starten op benzine worden.
Verder zit volgens mij zit het smoorklepcontacthuis verkeerdom gemonteerd: de stekker wijst nu naar het kleppenhuis (zie foto).
Afbeelding
Als ik naar de afbeeldingen in bijvoorbeeld de vraagbaak kijk lijkt ie richting remservo te zitten. Ik zal binnenkort ook eens de tijd nemen om de boel door te meten, maar dit zou misschien het stationair onregelmatig lopen al kunnen verklaren...
Ik hou jullie op de hoogte...


Josse, een 505GTI heeft helemaal geen thermotijdcontact, zie svp de documentatie die ik je gestuurd heb op pag.6. (identificatie componenten). Jouw conclusie begrijp ik dan ook niet? Wellicht bedoel je de extra lucht schuif (nr.8 ), deze moet vol open zijn bij koude motor en geleidelijk sluiten zodra de motor loopt. Als ze niet sluit krijgt de motor continu extra lucht (en benzine omdat deze extra lucht wordt gewogen door de luchthoeveelheidsmeter) en zal het stationair toerental bij warme motor veel te hoog liggen. Je kunt dit eenvoudig controleren door bij de slang waarin de extra lucht schuif zit dicht te knijpen, doe je dit bij een koude motor dan slaat deze af, bij warme motor mag het geen verschil maken omdat de schuif dan toch al dicht hoort te zijn. Zie onderstaande foto:

Afbeelding
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 09 aug 2013, 23:42

@ Tjark: De extra luchtschuif heb ik afgelopen week al gecheckt, die draait gewoon dicht (hoewel je er dan nog steeds wel iets lucht doorheen kunt blazen). Verder zitten er in mijn thermostaathuis 3 Sensoren/schakelaars:
-Temperatuursonde
-Schakelaar oververhitting
-Volgens mij het thermotijdcontact: zie info http://manuals.type4.org/ljet/tests/ljet18.html. Je zou ook nog kunnen googlen op boschinjectionworkshopmanual L-jetronic. Ik heb in ieder geval vandaag een nieuwe gehaald, what ever it may be. Peugeot Citroen Bestelnummer: 0242.49 Thermocontact. (Jonkhart heeft alles!) EDIT: @ Tjark: lees net je post in 505 algemene info pas, weet jij dan wat dit wel voor een ding is?

Smoorklepcontacten heb ik vanochtend doorgemeten en ondanks dat het huis gedraaid is, meet ik wel de juiste waarden... Ik heb dus nog steeds geen echte oorzaak.
Ik heb vandaag ook maar gewoon een nieuwe temperatuursonde opgehaald, ondanks dat de weerstandmetingen op de originele (gedaan bij verschillende temperaturen) wel klopten.

Ik moet nu de auto eerst maar weer eens rijdend maken en dan ga ik wel weer eens verder puzzelen...
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 15 aug 2013, 23:48

De auto loopt alweer een paar dagen, netjes afgevuld met schone koelvloeistof; alle roestige troep weggespoeld. En ik ben ook alweer een paar dagen aan het uitvogelen geweest. Zoals ik al verwacht had heeft het vervangen van de distributieriem geen effect gehad op het stationair hoog en onregelmatig lopen. De oude riem stond ook gewoon goed. Aangezien er geen aanslagschroef meer in het smoorklephuis zat, heb ik deze eerst maar eens los gehaald en goed schoon gemaakt. Was ook wel nodig, ik heb een tijdje rond gereden zonder dat de vacuümvervroegingslang was aangesloten; was men bij de garage "vergeten" . :roll: Het nut van een luchtfilter is mij nu wel duidelijk.
Verder ben ik aan het klooien geweest met de afstelling van de smoorklep, het smoorklepcontact en de luchtschroef. Dat valt niet mee zonder het juiste gereedschap (o.a. vacuümmeter) en met een motor die uit zichzelf stationair varieert in toerental. In ieder geval ben ik er achter dat ik weer een heel klein stapje vooruitgang heb geboekt (loopt stationair niet meer zo belachelijk hoog), maar dat het probleem niet in de smoorklep oid zit. Wat wel opviel is dat nadat ik de smoorklep er tussenuit had gehaald (bij warme motor) dat er soort van wolkjes/walm uit het inlaatspruitstuk bleef komen.
Ik heb duidelijk geen ervaring met GTI motoren en moet alles uit boekjes en van internet halen, maar mijn volgende verdachte zijn de verstuivers. Ik hoop inmiddels al dat er eentje lek is, zodat er een oorzaak is. :oops:
Het lijkt alsof de motor heel erg reageert op (eigen) warmte; ik heb het idee dat de auto beter loopt, niet alleen als ie kouder is, maar zelfs als de motorkap openstaat. Op zich weer niet zo handig tijdens het rijden. :mrgreen:
Heeft iemand van jullie nog suggesties waar ik het het beste kan zoeken?
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 16 aug 2013, 22:34

Heeft er iemand nog tips of gewoon het bestelnummer voor de verstuivers voor een 851B ZDJL blok? Bij Peugeot hoef ik in ieder geval niet aan te kloppen voor dergelijke dingen...
Alvast bedankt
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor joospeugeot » 16 aug 2013, 22:37

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 18 jan 2016, 19:11, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 16 aug 2013, 22:49

Ik had al even snel gekeken, maar kon geen nummer vinden.
@ joos: Heb jij een idee waar het nummer zou moeten staan? Is idd een L-jetronic. Ze zijn zwart. Als ik ze laat reinigen weet ik nog steeds niet 100% zeker of ze o.k. zijn en ik zou zo gauw niet weten waar ik dat moet laten doen... Verder heb ik begrepen dat vervangen sowieso geen kwaad kan bij een auto die langere tijd heeft stilgestaan of in mijn geval alleen op gas gereden. Tips om ze te checken/op te lappen zijn natuurlijk altijd welkom!
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

Re: 505 erbij

Berichtdoor joospeugeot » 17 aug 2013, 00:55

\
Laatst bijgewerkt door joospeugeot op 18 jan 2016, 19:12, in totaal 1 keer bewerkt.
vermoedelijk kan Peugeot een zeer besmettelijk virus zijn, als je het eenmaal bevat hebt zie er dan nog maar eens vanaf te komen
Avatar gebruiker
joospeugeot
 
Berichten: 7190
Geregistreerd: 21 maart 2010, 04:09
Woonplaats: tegen de heuvels aan van limburg

Re: 505 erbij

Berichtdoor tjark63 » 17 aug 2013, 12:02

jospop schreef:Heeft er iemand nog tips of gewoon het bestelnummer voor de verstuivers voor een 851B ZDJL blok? Bij Peugeot hoef ik in ieder geval niet aan te kloppen voor dergelijke dingen...
Alvast bedankt


Ik heb wel een tip voor je: ik heb nog een setje verstuivers liggen, dan kun je eerst een wisseltruc doen om te zien of er iets verandert. Wel eerst even schoonmaken met benzine. De rubber afdichtingen zitten er niet allemaal meer bij, die zul je moeten overzetten. Ultrasoon laten reinigen is sowieso een aanrader.
Mvg, Tjark.
Afbeelding
504 Coupé V6 Automatique '77
Avatar gebruiker
tjark63
 
Berichten: 1093
Geregistreerd: 21 maart 2004, 15:36
Woonplaats: Sneek

Re: 505 erbij

Berichtdoor jospop » 18 aug 2013, 23:05

joospeugeot schreef:dat nummer zal er ergens klein opstaan. als je ze los in handen hebt zul je t wel vinden denk ik.

@ Joos: je hebt helemaal gelijk! Voor geintersseerden: het boschnummer 0 280 150 226

Ik ben vandaag weer even met de auto bezig geweest en heb de verstuivers losgehaald om eens te checken:
Afbeelding

Ze lijken niet te lekken en sproeien allemaal wel mooi voor, voor zover ik kan beoordelen...

tjark63 schreef:Ik heb wel een tip voor je: ik heb nog een setje verstuivers liggen, dan kun je eerst een wisseltruc doen om te zien of er iets verandert. Wel eerst even schoonmaken met benzine. De rubber afdichtingen zitten er niet allemaal meer bij, die zul je moeten overzetten. Ultrasoon laten reinigen is sowieso een aanrader.


Super bedankt voor het aanbod, Tjark!!! Door dit soort acties komt je vertrouwen in de mensheid weer een beetje terug, nadat je in de zeik bent gezet bij de aankoop van een zogenaamd perfecte auto, die men voor jou nog wel even in topstaat zal brengen!
Ik denk alleen niet meer dat de verstuivers het probleem zijn. Nu ik ze toch los heb wil ik kijken of ze nog wel kan laten reinigen. Ik heb inmiddels een lijstje met bosch car service punten...
Dus heel erg bedankt voor het aanbod, maar waar ik vandaag achter ben gekomen is dat de benzinedrukregelaar er benzine uit spritzt in de (vacuum?)slang terug naar de luchtinlaat. Zie onderstaande foto, er komt benzine uit de linker kant van de regelaar:
Afbeelding

Ik hoop dat iemand van jullie mij met zekerheid kan bevestigen dat dit toch echt niet de bedoeling is. Het lijkt mij super gevaarlijk dat er in je inlaat gedeelte een plasje benzine komt te staan. Hopelijk komende dagen tijd om de benzinedrukregelaar eens onder de loep te nemen.
Ik laat wel weer horen als ik weer een stapje verder ben. Ondertussen zijn alle tips natuurlijk welkom!
Josse
Gris Cendre 505 GTI 1985
Koffiemelk 104 GL 1983
Frikandelmetallic 104 GL 1981
Witte 504 L 1975
Avatar gebruiker
jospop
 
Berichten: 398
Geregistreerd: 28 jun 2006, 00:09
Woonplaats: De Meern

VorigeVolgende

Keer terug naar 505

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 64 gasten