Soms doe je dingen in een opwelling waar je jezelf later toch nog even van afvraagt : "waarom?" Zo ging het ook met een 305 op marktplaats. Ik heb al een 305, 1985 1,6 select 92 pk met fabrieks schuifdak en 54000 kilometer erop. Prima staat dus waarom nog een 305 erbij? Ik probeerde mijn select op te pimpen met wat GTX details. Vroeger ooit een gehad ( een witte GTX, later een zilvergrijze GLD) en die beviel goed. Dus ooit een GTX interieur ingebouwd , GTX velgen liggen al gestraald en gecoat klaar. Maar toen kwam deze GTX langs... Een oude bekende, want in de jaren 90 eigendom van goede vriend Frank. En ooit nieuw afgeleverd in 1985 aan DAF trucks Eindhoven. En mijn 604 GTI werd in 1985 ook aan datzelfde bedrijf afgeleverd. Dus alleen daarom al... Maar goed, vriend Johan was sneller met reageren en ging als eerste kijken. Hij zocht een donor, maar daar was deze te goed voor. Zodoende kwam ik op een vrijdagochtend per trein aan in Noord Limburg en trof daar de eigenaar die ook een oude bekende bleek vanuit mijn PCN tijd. De koop werd beslecht en voor een klein bedrag verwisselde de auto van eigenaar. Op eigen kracht terug, altijd spannend! Het ding reed aks een tierelier ondanks de verdroogde voorbanden. Thuis de auto eens goed bekeken, en dat viel niet mee. Achterstallig onderhoud, rotte voorschermen, niet werkend schuifdak, handrem werkte niet, koplamp glas los, banden slecht, lak slecht, benzinelucht onder de kap... De moed zonk me in de schoenen. Maar wie A zegt... Maar eigenlijk geen haalbare kaart en in onderdelen verkopen was wellicht een slimmere zet geweest!
Na nieuwe handremkabels, nieuwe stuurschakelaars, andere bestuurdersgordel, nieuwe banden, olie, filters, bougies, koplamp, laswerk in wielkasten achter en aan voorfront zit er sinds vrijdag weer apk op. Nu nog deurrubbers vervangen, klokje repareren,nieuwe brandstofslangen, gangbaar gemaakte remklauwen, dashboardlampjes vervangen, en het setje nieuwe origineel voorschermen wat ik gekocht heb monteren en laten spuiten. Daarna verder optisch aanpakken en een schuifdakkabel zoeken . Maar voorlopig is NL01TN gered!