ger schmitz schreef:Ik loop al een tijd met de gedachte om LPG in mijn 76-er 604 te (laten)leggen. Alleen dan is het nog aantrekkelijker om ermee te rijden.
De verhalen lopen nogal uiteen... reden temeer om wat standpunten van de peugeot-experts te polsen!
Technisch gezien kan een V6 carbu prima op gas. De vraag is alleen : is het lonend? Ik vind persoonlijk dat veel mensen LPG voor het "goedkoop rijden" in hun oldtimer laten zetten en er vervolgens 2000 km per jaar mee rijden. Dan kan je net zo goed 5x tanken in dat jaar. Je moet trouwens wel de nodige aandacht besteden aan het extra onderhoud, dat kost dus ook tijd ( en geld)
Al met al hangt is het een rekensommetje of het voordelig is. De rest van de argumenten is estetisch ( originaliteit tast je aan). Misschien een aardige overweging : mij kwam uit welingelichte bronnen ter ore dat ons ministerie van Bankzaken, pardon, Financien met lede ogen kijkt naar het aantal klassiekers dat dagelijks gebruikt wordt. Gesproken wordt nu over een voorstel om auto's die regelmatig worden ingezet toch weer te belasten. En een LPG tank in je auto zou kùnnen duiden op de intentie voor dagelijks gebruik. Het zou dus wel eens kunnen dat de belastingvrijstelling voor oldtimers op LPG ter discussie wordt gesteld!
Door te relativeren leef je misschien niet langer maar wel prettiger.