Een heerlijke dag om nog voor het pekel seizoen Nelly nog eens lekker warm te rijden.
Dat is toch genieten Ja heerlijk, ik genoot ook intens, totdat ik op het laatste deel van de A4 Nelly nog even een extra boost wilde geven voordat ze weer de warme en droge garage in ging.
120 km per uur in een 4 bak is geen ontspannende bezigheid, ze maakt dan byzonder veel toeren en tot overmaat van ramp stonden er twee heren met een lasergun op de loer VETTE PECH
Maar ja niets aan te doen, risico van het vak, maar ja als ik nu met m'n 205Mi16 wordt gepakt, dan mag je worden uitgelachen, maar met mijn 1124cc4bak Peugeot 104 uit 1976, dat kan ik niet als prestatie op mijn Race-CV zetten
Helaas bleef het daar niet bij, ik was met de Benetton naar de garage gereden ( ja ze rijdt nog ) en dacht dat het verstandig was om de auto te laten wassen en vooral ook de onderkant want als de motor is vervangen wil ik gelijk de onderkant controleren en voor de winter weer bijwerken Ja slim he..... ff vooruit denken
Wasprogramma klaar, u kunt uitrijden........ ja dus mooi niet, wilde niet meer starten. Ik de motorkap open en ja hoor zeiknat en de hele rotorkap en bougieskabels dropen van het water.
Gelukkig had ik nog een handoek achterin en na 10 minuten kwam er weer leven in de brouwerij. Gelukkig geen ongeduldige klanten na mij dus kon rustig aanrommelen.
Maar ja, dat was geen gelukkig 104-avondje.
Ik hoop zondag aan de vervanging van de motor van de Benetton te kunnen beginnen. Ik ga er gelijk een andere motor in hangen en dan ga ik de huidige motor in alle rust repareren, de synchromes van de tweede versnelling is ook slecht en kan ik ook het Oringetje van de schakelas vervangen, dan is de motor weer 100%
Mochten er nog liefhebbers zijn om me daarbij te helpen, dan hoor ik dat graag.