Soms is het rijden in een 104 NIET zo leuk

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Soms is het rijden in een 104 NIET zo leuk

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 sep 2010, 20:46

Een heerlijke dag om nog voor het pekel seizoen Nelly nog eens lekker warm te rijden.
Dat is toch genieten :!: Ja heerlijk, ik genoot ook intens, totdat ik op het laatste deel van de A4 Nelly nog even een extra boost wilde geven voordat ze weer de warme en droge garage in ging.

120 km per uur in een 4 bak is geen ontspannende bezigheid, ze maakt dan byzonder veel toeren en tot overmaat van ramp stonden er twee heren met een lasergun op de loer VETTE PECH

Maar ja niets aan te doen, risico van het vak, maar ja als ik nu met m'n 205Mi16 wordt gepakt, dan mag je worden uitgelachen, maar met mijn 1124cc4bak Peugeot 104 uit 1976, dat kan ik niet als prestatie op mijn Race-CV zetten :evil:

Helaas bleef het daar niet bij, ik was met de Benetton naar de garage gereden ( ja ze rijdt nog :wink: ) en dacht dat het verstandig was om de auto te laten wassen en vooral ook de onderkant want als de motor is vervangen wil ik gelijk de onderkant controleren en voor de winter weer bijwerken :mrgreen: Ja slim he..... ff vooruit denken 8)

Wasprogramma klaar, u kunt uitrijden........ ja dus mooi niet, wilde niet meer starten. Ik de motorkap open en ja hoor zeiknat en de hele rotorkap en bougieskabels dropen van het water.
Gelukkig had ik nog een handoek achterin en na 10 minuten kwam er weer leven in de brouwerij. Gelukkig geen ongeduldige klanten na mij dus kon rustig aanrommelen.

Maar ja, dat was geen gelukkig 104-avondje.

Ik hoop zondag aan de vervanging van de motor van de Benetton te kunnen beginnen. Ik ga er gelijk een andere motor in hangen en dan ga ik de huidige motor in alle rust repareren, de synchromes van de tweede versnelling is ook slecht en kan ik ook het Oringetje van de schakelas vervangen, dan is de motor weer 100%

Mochten er nog liefhebbers zijn om me daarbij te helpen, dan hoor ik dat graag.
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Berichtdoor Harrie » 22 sep 2010, 21:46

tja, als het nu 'Blik op de weg' of 'weggebruikers' was, dan had je
in elk geval je televisie-debuut gehad..... :mrgreen: schrale troost ? ach als ik sommigen
uit hun dak zie gaan als ze merken dat de cameraman van Blik-op-de-weg is.... :roll: :mrgreen:
jammer van de centen, maar altijd plezier in je één-nul-vier :wink:

en natte ontsteking na autowassen ken ik ook... daar hoef je je niet voor te schamen....
ik had het zelfs nog ZELF gedaan, met de hogedrukspuit in m'n favoriete overdekte 24/7 wasplaats.. :-| :mrgreen:

Zo is het leven met 104's Rudie, je kunt er onderhand wel een boek over schrijven 8) :mrgreen:
grt, Harrie
Avatar gebruiker
Harrie
 
Berichten: 14849
Geregistreerd: 07 jan 2007, 15:06
Woonplaats: Geldersche Achterhoek

Re: Soms is het rijden in een 104 NIET zo leuk

Berichtdoor CCP » 22 sep 2010, 22:20

Rudie_Krämer schreef:wilde niet meer starten.


Ik zet de motor nooit uit in een wasstraat. Lekker warm houden
en dat water opzij slingeren :) Hoe dan ook, oude auto's met
de hand wassen zodat je ziet wat er mis gaat als het mis gaat
is mijn motto. Als je ergens een stuk roest door een wasstraat
laat wegblazen stopt hij niet, met de hand ben je er zelf bij.
Avatar gebruiker
CCP
 

Berichtdoor fab405 » 22 sep 2010, 23:52

Harrie schreef:tja, als het nu 'Blik op de weg' of 'weggebruikers' was, dan had je
in elk geval je televisie-debuut gehad..... :mrgreen: schrale troost ? ach als ik sommigen
uit hun dak zie gaan als ze merken dat de cameraman van Blik-op-de-weg is.... :roll: :mrgreen:


In 2006 ben ik dus echt door zo'n Wegmisbruikers team staande gehouden. Camera erbij, alles opgenomen, vond het wel grappig.

Maar het is nooit uitgezonden... blijkbaar was het niet spectaculair genoeg :? Ik reed alleen hard, niet aso.
fab405
 
Berichten: 909
Geregistreerd: 09 feb 2009, 23:43
Woonplaats: Hoofddorp


Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten