Peugeot 104 Rally in wording

Moderators: risky, Maarten Deen, Gilletti

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 02 mei 2015, 21:09

Adrenaline zal wel gutsen door je lijf op die momenten. Heerlijk.
Ik heb t een klein beetje mogen ervaren toen ik een keer naast je zat rondom B&R en dat was al gaaf.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor M. van der Meulen » 03 mei 2015, 06:46

Jeetje, wat een spektakel! Thuis, simpel achter de laptop, krijg ik het zweet al in de handen.....Waarschijnlijk uit angst of alles wel heel blijft nu de Rally zo enorm op z'n duvel krijgt, nog los van capriolen van andere parcoursgebruikers, of het risico van één of andere kleine inschattingsfout. Hoe moet dat dan wel niet achter het stuur voelen :mrgreen: Wel eens gehoord dat F1 coureurs tijdens een wedstrijd heel wat gewicht verliezen. Kan me er bij het bekijken van deze beelden (onder wat extra volume, dat wel) iets bij voorstellen :lol:
104 SL 06-'78
104 S 08-'79
307 SW Société 2.0 HDi 11-'04
Ami Super Break 03-'73
Avatar gebruiker
M. van der Meulen
 
Berichten: 3273
Geregistreerd: 28 jan 2006, 20:31
Woonplaats: De Marne (GN)

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor risky » 25 mei 2015, 10:20

Zo die 104 wil best van zijn plek :!: hoeveel vermogen heb je er nu uit kunnen persen?

Zou het niet mogelijk zijn om er een turbo achter te gooien ? dan rij je de gaten sneller dicht,je moet nu erg doorhalen..
Tot 0,4 bar hoef je geen aanpassingen aan het blok te doen en krijgt hij vleugels :mrgreen:
of kom je dan in een andere klasse terecht?

Ik rijd nu zelf op 1,2 bar met een 19T turbo ik heb wel de drijfstangen vervangen door zwaardere
Helaas kan mijn automaatbak niet meer dan 307pk aan anders kon de druk nog wel omhoog..
Daf 66 groen 1.4 rijdend ralley project 1974
Volvo 66 rood 1.1 origineel 1977
Opel Ascona B 1.9S 1977
Peugeot 604 ti automaat 1978
Peugeot J9 1985 2.5 diesel verlengd 5,8 meter
Avatar gebruiker
risky
Forumbeheer
 
Berichten: 3037
Geregistreerd: 12 jul 2006, 19:15
Woonplaats: westfriesland

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 mei 2015, 18:53

De ruimte die je jent tussen schutbord en motor is gewoon te klein, dat vergt zoveel techniek dat ik daar absoluut niet aan ga beginnen.

Niemand heeft dat ook nog maar eens overwogen...

Wel is er een compressor in gebouwd, meerdere malen, maar het nadeel hierbij is het grotere vermogen onderin, de verbindingsbings tussen de motor en de bak houdt dat niet uit. Je hebt dus geen klote aan al dat vermogen onderin :lol:

Zoals het nu is ben ik wel tevreden met de motor, alleen die bak irriteert me, het niet in de derde versnelling krijgen hakt zo ontzettend in de ronde tijden, daar doet een Turbo niets aan :wink:

Ik vindt het wel goed zo

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor johnssons » 25 mei 2015, 20:25

Waarom niet goed in zijn drie ... is het de bak of staat de H niet lekker ... dus 4 naar 3 lastig ... en lastig van 2 naar 3.... schakelt niet in een keer door, je moet even zoeken.

Gewoon maar een vraag...

John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 25 mei 2015, 21:09

Ik weet niet waarom ze niet goed in z'n drie gaat. Als de motor koud is en bij " normaal" rijden geen probleem, maar als de olie op race temperatuur is ( ca 100 graden) dan wil ze af en toe niet in de derde versnelling.

Een oorzaak kan zijn dat het short-shift systeem roet in het eten gooit, maar ja dat zou temperatuur onafhankelijk moeten zijn

Andere mogelijkheid zou kunnen zijn dat ik destijds de synchromesh vervangen heb door die van de een/twee. Die onderdelen hebben niet het zelfde onderdeel nummer en misschien zit er toch een subtiel verschil in.

Ik weet het gewoon niet, feit is het wel :x

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 14 jun 2015, 10:20

Omdat de APP voor het racen op de Iphone zo goed bevalt heb ik besloten de steun voor de video recorder te laten vervallen en alleen de Iphone nog te gebruiken.

De steun die ik daarvoor gebruikte was niet stevig genoeg waardoor de beelden bij het toenemen van het toerental te sterk begonnen te trillen.

Tijd voor iets nieuws. Natuurlijk kan je hele mooie stevige en vooral dure steunen kopen, maar ja dat is niets voor de hobbyist :mrgreen:

Men neme een oude steun met flexibele stang
Zaag de stang eraf
Vlak het montage deel
Modificeer een Gamma hoek
Bak er een uitlaat bevestiging op
Sloop een computer kabel
Zaag de connectoren af
Neem een tube seconde lijm ( kijk uit voor je vingers :wink: )
En Voila

Afbeelding
De verstevingsriggel doorgeslepen, de hoe 110 graden gemaakt en weer vast gelast zodat ik geen last heb met de beugel die in beeld komt

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren willen testen, maar ik had de grondplaat met twee componenten lijm vast gelijmd, maar dat ging niet goed, op het plastic hield het goed, maar niet op het verzinkte staal. Dus maar seconden lijm geprobeerd en dat met twee flinke griptangen een nacht vast geklemd gehouden. Nu hopen dat dit wel goed blijft zitten ( zo op het eerste gevoel wel :!: )

Vogende week dan maar een testritje maken om te zien hoe het beeld zich nu houdt ( moet wel in de GTI want Humpie Dumpie is effe onbruikbaar.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Gino » 14 jun 2015, 22:01

In de kast moet ergens Saba primer staan.

Even cleaneren, dan die hechtprimer : dan hecht de lijm veel beter op het metaal. :mrgreen:
104 ?, hoezo 104 ?!....... ja, waarom eigenlijk NIET een 104 ?
Avatar gebruiker
Gino
 
Berichten: 784
Geregistreerd: 29 sep 2007, 20:10
Woonplaats: Vogelenzang

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 21 jun 2015, 08:16

Gisteren mijn nieuwe camera steun getest, maar het resultaat valt erg tegen. De trillingen worden alleen maar beter doorgegeven aan de camera :cry:

Het nadeel is ook dat de steun op het bovenste deel van de rolkooi zit gemonteerd en daar zit ook de meeste beweging in omdat ze niet aan het dak vast zit gemonteerd.

Terug naar de tekenkamer :lol:

Helaas voor de komende vrijdag gaat een modificatie niet meer lukken :?

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor johnssons » 23 jun 2015, 15:03

Mogelijk helpt het als je stukje rubber tussen steun en de rollbar plaatst waar alles gemonteerd wordt ... nu is het staal op staal en worden alle trillingen doorgegeven aan de steun.

Ik heb ook een zelfbouwactie ondenomen en heb een bestaande houder verlengd. en alles met klittenband en spanners vastgezet, dus de houder aan de rollbar.Geen last van trillingen. Maar het kan ook dat de immitatie GoPro minder gevoelig is dan een Phone.

Succes John
Avatar gebruiker
johnssons
 
Berichten: 726
Geregistreerd: 18 jan 2007, 16:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 23 jun 2015, 21:29

Deze had ik nog niet geplaatst

Rudie erg trots naast zijn 104'tje

Afbeelding

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor MarcoPeus » 24 jun 2015, 07:02

Mag je trots op zijn Rudie, heb je toch maar even voor elkaar gekregen.
http://klassieke-peugeot.nl/index.php
MarcoPeus
 
Berichten: 7886
Geregistreerd: 03 sep 2008, 21:00
Woonplaats: http://klassieke-peugeot.nl/index.php

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor jacqabe » 24 jun 2015, 10:01

Beste Rudie,
Ik schrijf nooit iets maar vind het geweldig om je te volgen. Om maar met de woorden van Marco te spreken, hier mag je trots op zijn!!
Groet, Abe
Peugeot 403B 1963, 504 cabrio 1972 en 203 Bachée 1950
Avatar gebruiker
jacqabe
 
Berichten: 1670
Geregistreerd: 09 aug 2013, 20:31

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor lionceau » 24 jun 2015, 14:21

Ja Rudie het is een cool karretje geworden.
(Alleen nog even een iets gestroomlijndere buiten spiegel) :D
Ben je al aan het puzzelen met de stuurbekrachtiging?
104 Coupe 1975
104 ZS Rallye 1977
108 1.0 Active 2015
308 SW 2.0Hdi GT-Line 2015
Avatar gebruiker
lionceau
 
Berichten: 999
Geregistreerd: 02 nov 2004, 18:16
Woonplaats: Sneek

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 24 jun 2015, 20:59

Die spiegels.... die zijn net zo gestroomlijnd als de voorkant :mrgreen:

Ik ben nog niet bezig geweest met de stuurbekrachtiging, ik weet ook niet of dat wat gaat worden... Het is niet zo eenvoudig heb ik wel gezien en weet niet of ik er de energie meer voor kan opbrengen om een verbouwklus aan te gaan.

Prio heeft tot nu toe gelegen bij het afkrijgen van de auto en dat is het geval, daarna wilde ik de GTI de deur uit hebben en dat gaat na vrijdag gebeuren. Dan kan ik de rally weer race klaar maken want ik heb nu een aantal dingen van de rally afgehaald voor de GTI. Die kan ik zaterdag weer terugbouwen en ik denk dat ik dan ff ga genieten van het feit dat ik weer een auto minder heb om me zorgen over hoef te maken. Dan kan ik me opmaken voor nog een racedag met de Rally.
Ik heb dan 3 keer gereden dit jaar en dan vind ik het wel welletjes en kan ik nadenken over de stuurbekrachtiging.

Tot nu toe dus nog geen prio aan gegeven.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Steven- » 24 jun 2015, 22:22

jacqabe schreef:Beste Rudie,
Ik schrijf nooit iets maar vind het geweldig om je te volgen. Om maar met de woorden van Marco te spreken, hier mag je trots op zijn!!
Groet, Abe

Sluit ik me bij aan. Mooi om te zien, Rudie!
Mvg, Steven.

205 CJ 1.1i 1991 ''Sneeuwwitje''
205 XR 1.1i 1991 ''Doornroosje''

Peugeot 205; als een leeuw.. zo sterk!
Avatar gebruiker
Steven-
 
Berichten: 3009
Geregistreerd: 06 mei 2013, 16:13
Woonplaats: Gouda

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 18 jul 2015, 19:40

De rally staat ingebouwd in de anderE ruimte en ik kan er niet bij, niet zo erg want zolang de GTI niet weg is staat dat bovenaan.

Ik ben dus maar begonnen met de stuurbekrachtiging, er begint iets te komen van een plan, dat moet bij mij altijd groeien :lol:
De bekrachtiging wil ik helemaal bovenaan gaan proberen te monteren, dan komt het verlengpijpje met aan weerszijden de knietjes. Vervpogens kort ik de onderste stuurstang in en ga ik monteren in het onderste deel van het verlengpijpje.
Ik moet alleen de bevestiging van de stuurbekrachtiging zodanig maken dat ik de twee originele bevestigingspunten kan gebruiken, zonder dat ik de 104 ga aanpassen. Mocht de APK er niet mee akkoord gaan dan kan ik de zaak alsnog terug plaatsen ( niet dat ik problemen ga verwachten, maar je weet nooit en ik wil de 104 wat dat betreft liefst op dat punt origineel houden).
Ik ga de stang iets afdraaien zodat hij in de nieuwe knie gaat passen. Dan slijp ik er een borg geultje in en ik wil ook nog een extra sleufje in de lengte richting maken op er een tweede borgen in te maken. Mogelijk las ik het wel dan ook nog wel vast, driedubbel dus :lol:
Ik denk wel dat dit gaat lukken.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar de eerste klus als de rally weer vrij is wordt de vervanging van de benzine leidingen. De keurmeester bij de HARC keen nogal afkeurend en misschien keurt hij haar de volgende keer wel af en dat mag natuurlijk niet gebeuren :x

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 28 jul 2015, 22:26

Verder met de stuurbekrachtiging:

Ik dacht snel klaar te zijn, had een mooie oplossing gevonden:

Afbeelding

Bijna plug and play, de as voorzien van een sleuf voor de borging met M8 bout, zag er mooi uit, maar ....

Afbeelding

In de Rally gekropen en zag dat de motor van de bekrachtiging vlak bij mijn linker knie zou komen. Bij een frontale klap zou dat mijn knie verbrijzelen, dus maar niet doen zo.
Afbeelding

Opnieuw naar de tekentafel.
Een stuk lager is een mooie opening en daar past hij precies tussen
Afbeelding
Afbeelding
Wel zie ik problemen komen bij de bereikbaarheid van de zekeringkast. Desnoods trek ik die hele kabelboom eruit en ga het helemaal anders aanpakken, zie je heel veel bij het rally gebeuren. Maar ja ik ben niet zo van de draadjes dus dat zal er voorlopig niet van gaan komen. Zo vaak heb ik geen stukke zekering. Voordat de motor erin gaat gelijk maar nieuwe zekeringen plaatsen :wink:

Op deze twee punten wil ik de stuurbekrachtiging vast gaan zetten
Afbeelding

Twee beugeltjes maken
Afbeelding

Al wat langere boutjes gevonden
Afbeelding


Dan komt de uitdaging om de stang die uit de bekrachtigen komt en waarop het stuur gemonteerd moet worden te verlengen. Ik moet kijken of ik bij Opel ( daar heeft hij op gezeten) iets kan vinden of ik moet wat gaan maken. Weet nog niet wat :x
Afbeelding

Heb de stang uit het huis geramd, maar dit gaf me geen helder idee, daar moet ik dus nog een nachtje over slapen.
Afbeelding

Goeie ideeën zijn meer dan welkom

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Matthijs » 29 jul 2015, 08:12

Misschien te simpel gedacht: de rechter doorzagen op de verdikking over de opelbuis heen en vastlassen?
104 zl 1983
106 accent 2000
(Xsara break 1999)
Ford Focus Wagon 2010
Matthijs
 
Berichten: 147
Geregistreerd: 28 jun 2008, 13:30
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 jul 2015, 15:54

Beetje zitten snuffelen en kijk zou leer je weer eens wat,

Ik heb dus een model uit een Corsa uit 1999, maar ik mis dus nog een belangrijk stuk blijkt:

http://www.vadela.eu/c35.htm

Met dank aan de auteur, ik weet weer wat me te doen staan :mrgreen:

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor RogerSch » 29 jul 2015, 17:19

Rudie_Krämer schreef:Beetje zitten snuffelen en kijk zou leer je weer eens wat,

Ik heb dus een model uit een Corsa uit 1999, maar ik mis dus nog een belangrijk stuk blijkt:

http://www.vadela.eu/c35.htm

Met dank aan de auteur, ik weet weer wat me te doen staan :mrgreen:

GrR
mis je het "stuk" op de laatste foto van de genoemde webpagina [WINKING FACE]
Vroeger:
Peugeot 309 1.6 SR
Peugeot 306 1.6 Roland Garros
Peugeot 407 2.0 XS SW
Nu:
Hobby auto:Peugeot 205 1.9 CTI uit 1991. Kleur rood, 15 inch speedlines. Duo colour lederen bekleding.
Avatar gebruiker
RogerSch
 
Berichten: 205
Geregistreerd: 16 mei 2015, 14:55

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 29 jul 2015, 18:29

JA , dat "stuk" mis ik ook :lol:

Zover was ik niet eens naar beneden gescrold

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 22 aug 2015, 20:46

In de vakantie lekker online zitten sleutelen :mrgreen:

Op zoek naar een verbetering van de benzine leiding, een hele zoekpartij maar uiteindelijk begon het plaatje duidelijk te worden, ik wild eerst mijn eigen catch tank gebruiken om daar direct een filter op te schroeven, gelijk daarna weer de brandstof pomp en daar weer achter direct de fijnfilter. Dat zou een lijn van 75cm lang worden, maar OK. Gelukkig zag ik op het 205GTI forum een mooi catch tankje met ingebouwde injectie pomp voorbij komen. WOW dacht ik DAT is precies wat ik zocht.

Vandaag richting Waalwijk gereden en net op dat moment vond iemand het nodig om een vrouw met een koevoet te bewerken :shock: Afrit muur vast en al snik heet in de auto. Op gegeven moment was ik het zat en wilde de zaak afblazen en ben doorgereden. Op dat moment dacht ik weet je wat ik neem de volgende afrit en probeer het op die manier en dat was een goede beslissing :lol:

Bij QSP-winkel langs gegaan en het een en ander in de winkelwagen gedaan en zie hier het begin:

De injectiepomp
Afbeelding

Het catch tank
Afbeelding

En een outlet filter voor de injectieplomp naar de injectoren
Afbeelding

Van hier uit wil ik met Teflon buis naar de motor toe, maar dat had ik tijdens mijn vakantie al ergens anders besteld en dat moet nog binnen komen ( kan bijna niet wachten 8) )

Mooi spul he :wink:
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor Rudie_Krämer » 31 aug 2015, 20:02

Vorige week mijn andere spulletjes binnen gekregen dus ik kon verder gaan met puzzelen.

Ik had aardig in mijn hoofd hoe ik het wilde doen, maar soms krijg je het niet voor elkaar om alles op papier uit te vogelen. Tijdens mijn vakantie 20 A4-tjes vol gekliederd, uren op internet zitten zoeken om goed voor ogen te krijgen hoe ik mijn idee kon verwezenlijken (vakantie-sleutelen noem ik dat :mrgreen: )

Wat ik niet kon uitvogelen was de ruimte die ik had voor de outlet filter, ik had twee mogelijkheden, of horizontaal (met Banjo ogen) of verticaal met rechte koppelingen. Bij de een was de montage op de vloer makkelijk en bij de verticale positie wilde ik de klem aan de Aluminium plaat maken maar de manier waarop beviel me niet. De keus is voor me gemaakt want ik had niet genoeg ruimte voor de horizontale montage :lol:
Ik miste daarom wel een dubbele female swivel connector. Snel de auto gestapt en naar Biesheuvel gereden, was daar vanuit de sleutelruimte nog nooit naar toe gereden, maar dat was een eitje: even de A27 op stukje tuffen, dr weer af en hup daar was Biesheuvel. Gelijk weer terug gereden met de mooie koppeling en even de opstelling geprobeerd.
Ik had een verjaardag dus moest gelijk daarna weer weg.
Zondag terug gegaan om verder te bouwen.
Begonnen met het leggen van de Teflon leiding naar de injectoren toe. Ik moet zeggen dat het maken van deze leiding makkelijker ging dan verwacht. Met een stukje afplakband en een nieuw laagje kon het het makkelijk zagen, later ook de haakse slijper met een 1.5 mm slijpschijf gedaan en dat ging nog mooier. Wel het probleem van deeltjes die de leiding in kropen. Dat is een probleem dat wel aandacht vraagt :!:

De lage drukpomp en filter gebruikt om de leiding schoon te spoelen, daarbij zag ik wel dat de aanvoer naar de lagedrukpomp ( LDP) lekte. Dat heeft me toch wel wat moeite gekost om dat lekdicht te krijgen. Dat wilde ik wel absoluut goed in orde hebben want daarna zou ik de AL plaat erover monteren ( dan kan ik er niet zo makkelijk meer bij). De flow van de LDP vond ik te laag en heb besloten de leidingen met een andere HDP pomp schoon te "blazen". Moest daardoor wel weer verloopjes maken om het op de bestaande leiding aan te kunnen sluiten (zucht). Ook deed ik niet zo'n handige zet door de retourleiding dicht te knijpen..... de HDP was een "lintank" versie met een overdrukventiel en die begon toen gelijk met 3 bar te spuien :evil: Gelukkig had ik het draadje naar de accu in mijn handen dus kon gelijk ingrijpen :wink: .
Alles goed gemonteerd en de leiding volledig schoon gespoeld met benzine.
Daarna kon ik zaak verder aansluiten, nu het nieuwe tankje en HDP aan kunnen sluiten. Nu ook de uiteindelijke LDP aangesloten en het tankje volgepompt. Voor de zekerheid nog een ander filter in de retourleiding gezet om er toch maar ABSOLUUT zeker van te zijn dat er geen rotzooi het tankje in zou komen (hoezo bank voor vervuiling :lol: ). Daarna de nieuwe HDP aangezet en flink wat liters benzine door het systeem gepompt ( zonder de motor te laten draaien :!: ).
Ondertussen gekeken of er ergens lekkage te zien was, maar gelukkig was alles nu potje dicht :wink: . Het viel me op dat het stroomdraadje naar de HDP behoorlijk warm werd, ik moet daar wel een goede dikke draad naar toe laten gaan, deze voldeed dus niet zo goed :x
Nu heb ik de uit eindelijke verbindingen gemaakt, helaas was toen alweer de dag om, heb de motor niet meer gestart, wil alles nog even nalopen voordat ik dat doe en dat ga ik doen aan het BEGIN van de dag en niet aan het eind.

Zo ziet het er nu uit
Afbeelding

Afbeelding

De deels Teflon leidingen moeten nog gedaan worden, maar dan wil ik de auto de brug op hebben want nu is de sleutelpositie niet zo lekker, jammer want dat betekent dubbel werk, maar ja het is ff niet anders.
Daarna moet ik de accu op een betere plaats gaan zetten want zoals die zat vond ik ook niet goed, bij een klapper zou die naar voren gelanceerd worden. Dat wil ik nu zo maken dat dit niet meer kan gebeuren.

GrR
Rudie_Krämer
 
Berichten: 2887
Geregistreerd: 30 jan 2006, 20:55
Woonplaats: Delft

Re: Peugeot 104 Rally in wording

Berichtdoor 403diesel » 31 aug 2015, 23:22

Dat ziet er profi uit Rudie.

Trekt zo'n HDP zoveel stroom dan? Of had je de druk veel hoger dan normaal? Wat is de normale systeemdruk, iets van 2,5 bar?
Komt vast goed. Ik sta er verbaasd over hoeveel mooi spul er te krijgen is tegenwoordig.

Groet, Serge
Peugeot 403 Diesel '66
Peugeot 403 Diesel Pickup '63
Peugeot 107 XS 2010
Peugeot 205 Junior 1986
Peugeot Boxer 2,5 TDI 1999
Rover SD1 3500 AT 1978
Rover SD1 2300S Man 1981
Rover SD1 3500 V8S Man 1980
403diesel
 
Berichten: 2235
Geregistreerd: 26 jun 2011, 22:55
Woonplaats: Tiel

VorigeVolgende

Keer terug naar 104

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten