Vorige week mijn andere spulletjes binnen gekregen dus ik kon verder gaan met puzzelen.
Ik had aardig in mijn hoofd hoe ik het wilde doen, maar soms krijg je het niet voor elkaar om alles op papier uit te vogelen. Tijdens mijn vakantie 20 A4-tjes vol gekliederd, uren op internet zitten zoeken om goed voor ogen te krijgen hoe ik mijn idee kon verwezenlijken (vakantie-sleutelen noem ik dat
)
Wat ik niet kon uitvogelen was de ruimte die ik had voor de outlet filter, ik had twee mogelijkheden, of horizontaal (met Banjo ogen) of verticaal met rechte koppelingen. Bij de een was de montage op de vloer makkelijk en bij de verticale positie wilde ik de klem aan de Aluminium plaat maken maar de manier waarop beviel me niet. De keus is voor me gemaakt want ik had niet genoeg ruimte voor de horizontale montage
Ik miste daarom wel een dubbele female swivel connector. Snel de auto gestapt en naar Biesheuvel gereden, was daar vanuit de sleutelruimte nog nooit naar toe gereden, maar dat was een eitje: even de A27 op stukje tuffen, dr weer af en hup daar was Biesheuvel. Gelijk weer terug gereden met de mooie koppeling en even de opstelling geprobeerd.
Ik had een verjaardag dus moest gelijk daarna weer weg.
Zondag terug gegaan om verder te bouwen.
Begonnen met het leggen van de Teflon leiding naar de injectoren toe. Ik moet zeggen dat het maken van deze leiding makkelijker ging dan verwacht. Met een stukje afplakband en een nieuw laagje kon het het makkelijk zagen, later ook de haakse slijper met een 1.5 mm slijpschijf gedaan en dat ging nog mooier. Wel het probleem van deeltjes die de leiding in kropen. Dat is een probleem dat wel aandacht vraagt
De lage drukpomp en filter gebruikt om de leiding schoon te spoelen, daarbij zag ik wel dat de aanvoer naar de lagedrukpomp ( LDP) lekte. Dat heeft me toch wel wat moeite gekost om dat lekdicht te krijgen. Dat wilde ik wel absoluut goed in orde hebben want daarna zou ik de AL plaat erover monteren ( dan kan ik er niet zo makkelijk meer bij). De flow van de LDP vond ik te laag en heb besloten de leidingen met een andere HDP pomp schoon te "blazen". Moest daardoor wel weer verloopjes maken om het op de bestaande leiding aan te kunnen sluiten (zucht). Ook deed ik niet zo'n handige zet door de retourleiding dicht te knijpen..... de HDP was een "lintank" versie met een overdrukventiel en die begon toen gelijk met 3 bar te spuien
Gelukkig had ik het draadje naar de accu in mijn handen dus kon gelijk ingrijpen
.
Alles goed gemonteerd en de leiding volledig schoon gespoeld met benzine.
Daarna kon ik zaak verder aansluiten, nu het nieuwe tankje en HDP aan kunnen sluiten. Nu ook de uiteindelijke LDP aangesloten en het tankje volgepompt. Voor de zekerheid nog een ander filter in de retourleiding gezet om er toch maar ABSOLUUT zeker van te zijn dat er geen rotzooi het tankje in zou komen (hoezo bank voor vervuiling
). Daarna de nieuwe HDP aangezet en flink wat liters benzine door het systeem gepompt ( zonder de motor te laten draaien
).
Ondertussen gekeken of er ergens lekkage te zien was, maar gelukkig was alles nu potje dicht
. Het viel me op dat het stroomdraadje naar de HDP behoorlijk warm werd, ik moet daar wel een goede dikke draad naar toe laten gaan, deze voldeed dus niet zo goed
Nu heb ik de uit eindelijke verbindingen gemaakt, helaas was toen alweer de dag om, heb de motor niet meer gestart, wil alles nog even nalopen voordat ik dat doe en dat ga ik doen aan het BEGIN van de dag en niet aan het eind.
Zo ziet het er nu uit
De deels Teflon leidingen moeten nog gedaan worden, maar dan wil ik de auto de brug op hebben want nu is de sleutelpositie niet zo lekker, jammer want dat betekent dubbel werk, maar ja het is ff niet anders.
Daarna moet ik de accu op een betere plaats gaan zetten want zoals die zat vond ik ook niet goed, bij een klapper zou die naar voren gelanceerd worden. Dat wil ik nu zo maken dat dit niet meer kan gebeuren.
GrR